Lars H. Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Ja, jeg så bildene dine i en annen tråd. Her er det "guttetur", skipshunden og meg da fruen jobber. Grublet litt på hvor vi skulle gå, om det ble Sandspollen, Borgen eller hva. Men av gammel vane ble det Kommers. Er nå oppkoblet med ICE, og det funker utmerket under seilas ser det ut til. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Sklir ltt ut men,brukte ICE i en mnd tid i sommer .Funka overalt utenom i Sands Pollen og rundt oppi der.Sees kansje Lars.H ikveld eller imårra, ikke sikker hvor vi drar enda . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
giver Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Svinger du innom Borgen, har jeg vel alltids en BP-vimpel til salgs. Hei Borgen Oscarsborg?? mvh giver Link to post
REM Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Oscarsborg ja. Tar du deg en tur Giver? Hadde vært koselig. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
giver Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Oscarsborg ja. Tar du deg en tur Giver? Hadde vært koselig. Hei Ikke usannsynlig, må se an formen til madammen i morgen. mvh giver Link to post
Jack Sparrow Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Grisebukta eller Fantebukta hvis det er noe ledig plass der på lørdagen Link to post
GeirFrode Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Hadde store planer om å dra utpå i helgen. Men med denne værmeldingen fra met.no, så tror jeg heller det blir andre aktiviteter hjemme. Ser ut til at det er meldt mye vind på lørdag, og søndag ble det meldt grått og kaldt.. Dessverre... Kysten av VestfoldØkning til sørvest liten kuling. Tilskyende og regn mot fredag morgen. Utpå fredag dreining til vestlig liten eller stiv kuling. Noe sol, men også enkelte regnbyger. Bølgehøyde:Fra i natt økning til 2-3 m. Kysten av Østfold Økning til sørvest liten kuling. Tilskyende og regn fra fredag morgen. Utpå fredag dreining til vestlig liten eller stiv kuling. Noe sol, men også enkelte regnbyger. Bølgehøyde:Fra i natt økning til 2-3.5 m. Link to post
EIRINA Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Denne helga blir det ingen båttur kjørte Jodaen til Arendal nå i dag så det var den siste turen for meg i den båten så får vi håpe på noe annet til Våren Link to post
cleo Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Hm.... kanskje jeg skulle prøvd en dagstur til borgen og hilst på ? Må prøve å få kjørt litt før jeg drar på land igjen. Livet er herlig på solkysten! Link to post
Elmer Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Håper på tur fra lørdag til søndag. Dette blir i så fall sannsynligvis vår siste overnatting denne sesongen. Hvor vi drar, er væravhengig. Holder vinden seg akseptabel, hadde vi tenkt oss til Stråholmen utenfor Jomfruland. Hvis ikke blir det kanskje Paradisbukta i Eidangerskjærgården. Link to post
Wannskrækk Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Svinger du innom Borgen, har jeg vel alltids en BP-vimpel til salgs. Det kan nok tenkes at det blir både vimpel og landstrøm da. Siste værmelding på Yr er ikke så ille heller. Avventer uansett til litt utpå lørdag. Hyggelig å bli ønsket velkommen, uansett. Link to post
Hilmar 2 Svart 13.September.2007 Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 En liten innformasjon: Lørdag blir Hilmar2 Liggende på oscarsborg. jeg skal på bryggene, så kommer bortom de med vimpel. Jeg har tatt ned vimplelen min for i år men har samtidig klistremerke på styrhuset. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 13.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2007 Tror vi legger oss med hekken ut mot Håøya, slik at vi slipper å ligge å vugge ved bryggene. Nor_West pleier å ligge slik å mener det er den beste måten ute ved Borgen. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Hei. Hvordan går det med dere som skal til Oscarsborg, er det noen som er på plass? Tenkte å forflytte meg fra Kommersøya og nordover, men droppet det pga. været. Så etter et par timer mutters alene på Kommers, forflyttet jeg meg til Holmsbu med gode nye brygger og landstrøm hvor solen holdt seg til langt på kveld. Idag våknet jeg til vind og regn, men nå har det roet seg og solen skinner. Knipset noen bilder igår kveld, og de finnes her. Lars H. (pt. Holmsbu) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Pakker nå Lars. Drar om en times tid. Trolig ikke stort problem å få plass, men allikevel. Kanskje rift om de plassene som ligger i le? Skal jo blåse opp etterhvert. Prekæs Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
VannTro Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Holmsbu i dag og Kjærringvik i morgen om det ikke blir sterk storm ! Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 (redigert) Hei. Og velkommen skal du være til Holmsbu. Vi ligger på bryggen inn til styrbord. Der er det en ledig 3,3m bås innenfor oss. De andre 5 er reservert for noen som kommerer senere og skal på en hytte. Men på den andre bryggen til babord er det flust med plass med båser i størrelse 3,5m, 4,5m og 10m. Nå vet jeg ikke om du er kjent i Holmsbu, men plantegning over havnen finnes her. Det er "M" bryggen og halve "N" bryggen hvor gjesteplassene er. Lars H. (pt Holmsbu) Redigert 14.September.2007 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Hei. Og velkommen skal du være til Holmsbu. Vi ligger på bryggen inn til styrbord. Der er det en ledig 3,3m bås innenfor oss. De andre 5 er reservert for noen som kommerer senere og skal på en hytte. Men på den andre bryggen til babord er det flust med plass med båser i størrelse 3,5m, 4,5m og 10m. Lars H. (pt Holmsbu) Hei Lars, Vi må nok ty til bryggen på babord da "Svanen" er 3,15 bred. Vi ligger ofte i Holmsbu på våren/høsten og det har jo blitt flust av supre plasser i år. Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Tine IV Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Lars. H ikke umulig du ser vi plutselig dukker opp , men er vist snakk om kanalen i Moss også . Men er enda noen timer til vi kaster loss , så vi ser været da . Sola skinner nu også regner det litt innimellom og akurat nå er det nesten vindstille , REM ikke vær trygg . Kansje vi rett å slett havner på Borgen vi også , skulle på øya men Borgen er jo ei øy det også . Men trur Økosjefen har planlagt noe i Moss , og da blir det nok det . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
roaldbj Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Jeg hadde tenkt meg en tur ned til Drøbakksjeteen, men da jeg kom til havna blåste det godt SV med kraftige kast. Jeg målte med håndholdt vindmåler opp i 9.5 m/s på overbygget ved kai. Det er mye i Son. Ser at det ved Gullholmen er målt vind på 10 ms SV. Kastene er så kraftige at jeg blir liggende i Sonskilen og kose meg litt nede med motorene. Hadde også tenkt å dykke under båten i dag, men det får vente litt. Ser på yr.no at det er meldt laber bris frem til i morgen ettermiddag - men dette er nok noe mer enn laber bris? For meg virker det som frisk bris. Ser faktisk litt sjøsprøyt fra bølgetoppene utenfor Bile med den nye kikkerten, og det pleier jeg ikke å observere når det er laber bris. Link to post
Lars H. Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Hei. Har du sett min oversikt over vindstyrker på 10 forskjellige språk? Du finner den her. Der er det en del artige beskrivelser, spesielt på islandsk og færøyisk. På færøyisk heter stiv kuling "Hvassur vindur" og sterk storm "Ofsaveður" på islandsk. Lars H. (pt. Holmsbu) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hilmar 2 Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 i morgen finner du Hilmar2 på Oscarsborg fra 16-00 og utover. Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
baatsman Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Astor er på Bavaria treff på Oscarsborg festning. Bavaria Klubben har samling i helgen. Vi sees! Link to post
Hilmar 2 Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 stemmer det og astor liker shelterdekkere/seilbåter Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Tine IV Svart 14.September.2007 Link til dette innlegget Svart 14.September.2007 Etter div greier så havna vi av alle steder i gjestehavna i Horten IGJEN , men men det er jo ok på mange måter .Vi er en gjeng her så da var det ikke lett å reise som planlagt, er endel båt her . Men satser på videre tur imårra .... Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn