Jump to content

Denne helgen går turen til......


Astor

Recommended Posts

Da ligger det ann til en hyggelig sesongavslutning lik foregående år. Neste helg, lørdag 8. sept. møtes vi i Horten hvor vi inntar stedets hyggelige og maritime kro ved bryggekanten til et hyggelig måltid. Vi vet fra foregående år at maten smaker uforglemelig og praten har gått lystig rundt bordet. Vi bestiller for et antall i forkant slik at vi kan gå til dekket langbord.

 

Dere som har tenkt dere nedover/innover/utover (stryk det som ikke passer) kan sende meg en IM eller stemple dere inn her i denne tråden. Husk å oppgi antallet som skal spise.

 

Vi gleder oss..... :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Takk for alle medfølende meldinger.

Nei dere kan være sikker på at denne karen skal slåss til siste åndedrett :flag:

Legen har gitt meg max frem til jul, men som jeg sier ukrutt forgår ikke så lett :cheers:

 

Får ihertfall tatt opp båten og klargjort den for salg til høsten i tilfelle alt går til helvete.

 

Nå blir det en uke i spania..........................................................................

........

 

Hei SpaceCab

Medrederinnen fikk 2 måneders levetid igjen av legen for 2 år siden.

Vi hadde en kalender som gikk 2 måneder frem i tid og nå går den ett usikkert år frem i tid.

Ikke gi deg, du har mer støtte rundt deg enn du kan ane.

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

Da har jeg bestillt langbord på Fishland for derre som legger turen til Horten gjestehavn på lørdag. Vi møtes på Fishland kl. 18.30. Eller ombord hos hverandre allerede fra fredag etter hvert som vi ankommer.

Vi feirer Baatplassen 5 år og at vi tradisjonen tro møtes ved disse tider og juger litt om fart og komfort i egen båt. Og litt om våre drømmer....

 

Må ha påmelding slik at vi kan få justert antallet.

 

Inge


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Som dem siste åra blir det Horten og Fiskeland til helgen , men det blir ikkenoe avslutning for noe sesong for min del . Nå sesongen starter ,stille å rolig rundtom . Så jeg ser fram til en rolig høst og vinter på sjøen , var bare den varmeren som skulle monteres da .Merkelig så er det enkelte ting som tar litt mere tid enn andre ting , men planlegginga er i full gang . Og da er vi i gang :wink: Sees i Horten gjeste havn til fredan .....

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det blir guttetur som det har blitt de siste årene denne helga.

Vi blir fem båtkarer i en båt som legger i vei fra Fredrikstad på fredag med kurs mot moss hvor vi inntar et

måltid mat med ditto drikke. :drink:

Lørdag morgen går turen videre til båtmessa hvor vi tusler rundt,koser oss og ser på båter. På kvelden går turen utover fjorden igjen med stopp i Horten.

Denne helga er noe vi alle gleder oss stort til hvert år.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Skal ha båtvakt i heimehavna og må stå over sessongavslutningen i Horten denne gangen :headbang:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det blir "langtur" med tresnekka Tora denne helgen. Det er meldt knallvær, så jeg sikter på Oslo - Hvaler T/R sammen med et par kammerater.

Torsdag ettermiddag til søndag kveld. Kanskje blir det noe krabbe under veis?

 

Etter småturer med innkjøring i indre Oslofjored er det på tide med en større ekspedisjon før sesongen tar slutt.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Vi drar nok til Kommersøya torsdag morgen. Har ikke sett "gjengen" der siden ferien for over en måned siden!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Skal ha båtvakt i heimehavna og må stå over sessongavslutningen i Horten denne gangen :headbang:

BYTT vakt da mann ,men kansje ikke så lett hos dere . Men det er lov å prøve da , dere pleier jo å være med . Men du har kansje prøvd , men veldig synd om dere ikke kommer .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

5 år for Baatplassen og høstavslutning i Horten til lørdag.

 

Da begynner vi å få det til:

Roaldbj - 2

Stressless -2 pluss 2

Bero 2

Sjøstjerna -3

Nor_West -2

Tine II -2

Astor -2

Jawik-1

Kolbjørn -3

 

Tilsammen 19

 

Vi har bestillt bord til 20 men kan justere underveis.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

5 år for Baatplassen og høstavslutning i Horten til lørdag.

 

Da begynner vi å få det til:

Giver - 1

Stressless -2 pluss 2

Bero 2

Sjøstjerna -3

Nor_West -2

Tine II -2

Astor -2

Jawik-1

Kolbjørn -3

 

Tilsammen 20

 

Vi har bestillt bord til 20 men kan justere underveis.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi er allerede på plass i Grisebukten på Kommersøya sammen med to andre båter. I Fantebukten er det kun en båt. Men det kommer vel fler imorgen.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen skal jeg holde seilkurs, så jeg vår ikke kommet meg på tur... :cryin:

 

Lars H. Jeg kom plutselig over en artikkel om deg og Trudelutt i et halvgammet Båtliv blad i går. Kjekt å lese, og det var at tøft tilde av deg og Japp :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det er et par år siden jeg sist var på Kommersøya. Har du lagt ut noen nyere bilder av innseilingen og ankringsforholdene. Jeg stikker 1.10 dypt. Bør jeg da legge meg for svai, eller er det forsvarlig å legge seg inntil brygga (forutsetter at dert er plass). Kanskje jeg stikker en tur innom på søndag fra Horten.

Link to post
Share on other sites

Hei Roald!

 

Regner med at det blir godt med plass både i Fantebukten og i Grisebukten der vi ligger når du måtte komme. Her er vi nå 3 båter, og i Fantebukten er det 1 båt. Kommer du til Grisebukten, kan du legge deg longside til den første bryggen (den søndre) når du kommer inn mellom Bjerkøya og Kommersøya. Der er det dypt nok ytterst og to båtlengder innover. På den andre, der vi ligger og populært kalt "drammensbryggen" er det i grunneste laget, men en Princess 37 ligger ofte her, dog helt ytterst med lite vann under kjølen. I Fantebukten er det ingen problemer for deg. Der er det brygge langs fjellet hele siden på vestsiden med dybde nok over alt. Legger du deg der får du kalle meg opp på VHF'n på k16, så kommer jeg løpende!

 

Grisebukten med den sydligste bryggen til høyre.

 

101-0190_img.jpg

 

 

Fantebukten med den lange bryggen langs fjellet.

 

101_0165.jpg

 

Lars H. :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi har båtvakt i natt, men allikevel skal vi prøve å komme oss til Horten i helga. Drar vel ved 12-13 tiden på lørdag, og hvis været er som lovet og havet flatt går vi i 6 kn og ankommer Horten antagelig ved 17 tiden på lørdag ettermiddag. Hvis det ikke er for seint Astor kan du holde av plasser til oss også på resauranten. Vi blir 3 stk.

Prekæs.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja nå er vi på plass i gjestehavna i Horten , etter litt hard tur til Strømstad .Vært å henta ny båt til en kamerat , så vi var følge båt hjemmover idag .Kjekt med litt sikkerhet da du ikke veit hva som er i den du kjøper ,var litt slitsomt hjemmover idag . Litt stor sjø , men gikk jo greit å alle er hjemme.Ser det begynner å komme BP båter her ,så detta blir sikkert en trivelig helg .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har kost meg med en liten tur i fjorden fra Son og testet kikkert. I morgen blir det en tur innom Horten og trolig Kommersøya. Jeg synes Lars H har flotte beskrivelser og bilder i innlegg #666. Skulle ønske at flere, innbefattet meg selv, kunne lage slike bildebeskrivelser.

Lars H.: Jeg har alltid seilt til nordenden av Kommersøya sør for øya, dvs sør for Gåserumpa. Er det sikkert å seile på nordsiden av Bjerkøya til Kommersøya, eller hva er den sikreste seilasen når jeg har dyptgående på ca 1.10 m?

Link to post
Share on other sites

Vært på høstsesongens første møte i båtforeningen i kveld. I morgen formiddag stakes kursen ut mot Jomfruland. Ryktene sier gjestehavna er full. Javel, da blir det en plass i skjæra uten landstrøm. Batteriene er fulladet så det går nok bra. Behagelige 22 grader ute i kveld, nå ved midnatt er temperaturen 17 grader. Fin melding for resten av helgen bortsett fra frisk nordlig bris i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...