Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hei.

Her i Holmsbu er det fremdeles like stille og fredelig, men jeg er litt bekymret. For en times tid siden kom "pokerbåten", Børsen Elvecruise inn og la seg på utsiden av flytebryggen, rett over der vi ligger. Og da hele gjengen gikk iland med ølbokser i hendene, vanket det ikke akkurat hyggelige ord fra dem da jeg kom frem med fotoapparatet. Håper det ikke blir problemer når de skal tilbake. Da tror jeg skal holde kameraet langt unna.

borsen1.jpg

borsen2.jpg

borsen3.jpg

Lars H.

PS. Det gikk bra, hadde noen "gapatroster" ut på utliggeren, men nå har båten dratt.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bavaria har vel motorbåter også :wink:

Men de er kanskje ikke med i den klubben?

Men trur Økosjefen har planlagt noe i Moss , og da blir det nok det . :wink:
Gi lyd fra deg da, så kanskje jeg finner litt tid til å komme nedom å hilse på :smiley:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Ehh... ser at det kom noen innlegg mens jeg skrev her :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Hei.

Her ligger du som i en andedam for SW vind (og for de fleste andre vindretninger også). Hadde opp til 8m/s inn her fra WNW tidligere idag (NW er vel det som tar mest), men en ligger da på innsiden av gjestebryggene så det merkes knapt. Ser du på kartet (klikkbart) over havnen her, kan du gå inn mellom flytebryggene og dreie inn til babord og legge deg på flytebryggen der med baugen/hekken mot flytebryggen merket "M" i kartet. Der er det båser på 10m, 4,5m og 3,5m bredde. Bedre kan det ikke bli. Det er vann og strøm, 16A sikringer på bryggene, og ved enden av "M" bryggen er det dusj og toalett, inkludert i havneavgiften. Og Holmsbu Hotell har ikke sikret sitt WLAN nettverk!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Astor er på Bavaria treff på Oscarsborg festning. Bavaria Klubben har samling i helgen.

Betyr det at det begynner å bli trangt om plassen? Bøye (akter) er ikke kjempeenkelt når man er alene ombord, synes jeg da. Men men litt forbredelse og kanskje litt hjelp så går det vel.

Astor er på Bavaria treff på Oscarsborg festning. Bavaria Klubben har samling i helgen.

Betyr det at det begynner å bli trangt om plassen? Bøye (akter) er ikke kjempeenkelt når man er alene ombord, synes jeg da. Men men litt forbredelse og kanskje litt hjelp så går det vel.

Kan desverre ikke svare på det. Har båten på Hvaler, har ikke meldt meg på treffet. Kan ikke svare på det. Men det pleier å

være mange. Men i det været som er meldt kan det fort bli færre. Ellers ligger vel Astor med VHF på, kanal 77

Vi sees!

Det skal nok mere til for at Astor kommer på bedre tanker enn dette treffet, men en god start er det i allefall samt gode og fine båter får han i allefall sett, både med og vindusviskere

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ånei dere, vi har nok bedre vett i skolten enn å være med på Havariatreff. Vi lå i pollen i gå,r men en av båtene i følge følte at de lå og slo mot brygga. Dermed ble det kollektivt forflytting til hjemmehavna. Her ligger vi samlet og har det kjempesosialt.

Etter hva ryktene tilsier så ligger Fjellbonden her også pluss en annen BP-båt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Fjellbonden ligger på gjestebrygga ja, og "Pretty Woman" også. Mye folk hos Bendik denne helga, fire utenpå hverandre.

Hilsen rem som ligger oppkoplet direkte mot Inmarsat I4 satelitten over Indiske hav med Nera WorldPro 1000 terminal.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

.

Hilsen rem som ligger oppkoplet direkte mot Inmarsat I4 satelitten over Indiske hav med Nera WorldPro 1000 terminal.

Hva i grønne er det du har fått i deg da ? Men du er sterk å klar her , så den sattelitten funker jo den da .Sitter og skriver opp delenr og handle liste ikveld , reiser inn til Sea Sea til mandag å shopper litt .Må ha et par Y forgreninger til varmeren og da kan jeg jo shoppe litt mere når jeg først er der inne .Vurderer dørkplater inne i salongen å dassen + lugaren på BB side , men var det å få dem med seg da ? Skal handle isolasjon til motorrommet også ( er ikke isolert idag ) , var på en bedrift i Horten som heter for Multi luft .Dem har ruller med 5 cm isolasjon på 1.m 20 cm og 5 m lange til en nette sum av 80 kr m + moms.Er halve prisen av alt anna det + at det er sveiseduk på isolasjonen istedenfor den vanlige sølvpapir greia. Jaja sjæia tråden litt ut igjen nu , men det går vel bra vel håper jeg da .Goodt å dele planlene med andre innimellom også da :cheers: .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

"Ferden" denne helgen går bak garasjen for å hente frem opplagskrybba og stille den opp, klar til å ta i mot skuta for nok en vinter i hagen. De nærmeste to helgene er fylt opp med ikke-båt-relaterte aktiviteter, så da er det bare å innse at båtsesongen 2007 nok er over.

Sesongens logg sier at vi har tilbakelagt 671 nm på 113 motortimer. Yanmaren har fortært ca 675 liter diesel og rederkabinen har huset oss i 27 netter. Til tross for at vi gjerne hadde sett litt mer stabile værforhold, så er vi godt fornøyd med vår første hele sommersesong med Nidelv'en. Vi angrer ikke på noen måte på at vi ikke forsøkte å medisinere bort 10-fotsyken, da symptomene meldte seg i fjor på ettersommeren. :smiley::flag:

Ånei dere, vi har nok bedre vett i skolten enn å være med på Havariatreff.

Hva skulle vi gjort uten slike saklige og konstruktive kommentarer her på baatplassen.no, det kunne vel muligens blitt hyggeligere her her da.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

jeg tenkte dere hadde blåst dere rett inn i bavaria gjengen det er mye hyggelige folk der. :nono: :smiley:

Gratulerer med nytt slagskip, Tassen. Fint at du satset på noe som er større enn Escada.

Hva skulle vi gjort uten slike saklige og konstruktive kommentarer her på baatplassen.no, det kunne vel muligens blitt hyggeligere her her da.

Her må man ta igjen med samme mynt. :wink: Det gjelder å ikke være hårsår. Det har jeg lært meg etter disse årene på BP. Og drakampen mellom seil og motor blir vi neppe kvitt. Det blir som å helle bensin på bålet.

Som jeg har sagt til deg før Sydvesten så har jeg skrytt av båten din og løsningene. Men jeg mener fortsatt at seilbåtfolket er en gruppe som er mest opptatt av sitt uten sosial antenne mot motorbåtfolket. (Gjelder heldigvis ikke alle) Harde ord, javell, men slik ser jeg det etter mange år på sjøen.

Vi har sjøen felles og skal leve i fred og fordraglighet i mange år fremover, side ved side.

Når det gjelder vårt avblåste besøk på Borgen skyles det mer at vi ikke hjemsøker naboer som har seilbåter når det blåser i i hytt og spann. Da forsvinner både hygga og natteroen. (slamring fra master og denslags.)

Redigert av Astor (see edit history)

Vi har sjøen felles og skal leve i fred og fordraglighet i mange år fremover, side ved side.

De fleste er nok enig med deg i dette, så hvorfor dine mange "grynt" mot alt som har med seil, seilbåt og seilere å gjøre?

Forresten så bør du vel heller ikke glemme at i overgangen mellom sjø og land så har man en strandsone, og der har mange sine lovlig oppsatte hytter og disse bør vel vises den samme respekt som du forventer å bli vist?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

De fleste er nok enig med deg i dette, så hvorfor dine mange "grynt" mot alt som har med seil, seilbåt og seilere å gjøre?

Forresten så bør du vel heller ikke glemme at i overgangen mellom sjø og land så har man en strandsone, og der har mange sine lovlig oppsatte hytter og disse bør vel vises den samme respekt som du forventer å bli vist?

:sailing:

Den siste tok jeg ikke. Jeg har vel en gang til gode å gå i land i nærheten av en hytte. Jeg ligger helst til brygge pga helse.

Jeg har stor glede av å være på sjøen, jeg kan kose meg og finne venner blandt de som har båt med mast og blandt de som har båt uten mast. Jeg legger meg til blandt motorbåter og blandt seilbåter. Jeg har derfor ekstra stor glede av sjølivet. Jeg synes opprikitg synd på de som ikke har det som meg, de må jo ha mindre glede enn meg av å være på sjøen..... :wink: :wink: :wink:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Tror nokk ikke noen av oss har disse forundlige ideenen i hodet når vi tusler rundt på sjøen. Provoseringen gjelder for min del mest når jeg leser hva andre skriver og mener. Til det er sjølivet for fint til å bli ødelagt. Sjølivet er friheten for de fleste av oss. :cheers:

Hei.

Her i Holmsbu er det fremdeles like stille og fredelig, men jeg er litt bekymret. For en times tid siden kom "pokerbåten", Børsen Elvecruise inn og la seg på utsiden av flytebryggen, rett over der vi ligger. Og da hele gjengen gikk iland med ølbokser i hendene, vanket det ikke akkurat hyggelige ord fra dem da jeg kom frem med fotoapparatet. Håper det ikke blir problemer når de skal tilbake. Da tror jeg skal holde kameraet langt unna.

borsen3.jpg

Lars H.

PS. Det gikk bra, hadde noen "gapatroster" ut på utliggeren, men nå har båten dratt.

Er båten til venstre på bildet her din Lars?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...