Astor Svart 16.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 For dere som så The World seile innenfor Håøya i går ettermiddag begynte antagelig å lure. Ikke daglidags syn å se et så stort skip innefor her. Gamle båtfolk kan huske Black Prince har gjort det samme. Jeg rakk ikke å se skipet men fulgte det med spenning på AISen og så hvor sakte og elegant den rundet Bergholmen og gikk inn i sundet mellom Borgen og Håøya i 3 - 5 knop. Mener å ha hørt at skippern på The World er fra Drøbak? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Er båten til venstre på bildet her din Lars? Yepp, jeg og skipshunden lå der fra torsdag ettermiddag til lørdag ettermiddag. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sleipner93 Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Det ser ut til å være en bra plass. Må du betale for å ligge på utriggerene?? Link to post
Lars H. Svart 16.September.2007 Link til dette innlegget Svart 16.September.2007 Gjesteplassene er plassert på M-bryggen og noe på N-bryggen. Ellers er det mulighet for kortidsfortøyning på H-brygga. Havneavgiften er: For båt under 40 fot: per natt kr 150, og per helg kr 250. For båt over 40 fot: per natt kr 200, og per helg kr 350. Båsene er 3,3m, 3,5m, 4,5m og 10m breie. Strøm, vann, toalett og dusj innkludert. Mer om havnen på http://holmsbuhavn.no og tegning over bryggeanlegget her. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tine IV Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Hvor går ferden imårra da folkens , eller har det blitt for kaldt ? Lurte på om dere veit om strømmen er tatt i Son gjestehavn , noen derfra som kjenner til dette ? Hadde vært fint å fått greie på , da ferden kansje går dit imårra . Nå veit ikke jeg om dem tar strømmen i Son i det hele tatt på høsten , mener det skal være strøm der men . Mener jeg var der en tur i november/desember i fjor , men teflon hjerne så er det ikke lett å huske alt . Må nok skjekke loggboka . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 20.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Reiser nok ut, men vet ikke hvor enda. Vi holder på til nyttårshelga vi, Runo. Ekte båtfolk osv. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
kurth Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Ferden denne helgen, jo imorra blir båten heist på land,slutt på denne sesongen for oss. Link to post
roaldbj Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Tenkte meg i morgen formiddag en tur over til Holmsbu og Quality Spa & Resort Holmsbu. Har noen erfaring med hvordan det er å legge til ved hotellet? Blir over til lørdag. Skal bl.a. teste litt ut digitale mottak av TV med en Grundig enhet jeg har lånt fra Seatronic i Moss. Tar vel også turen innom Sandspollen for å teste mottagerforholdene der. Oscarsborg må vel også besøkes nå når det begynner å bli litt bedre plass i fjorden. Neste helge blir det kanskje Skinnerbukta, ei flott bukt i Oslo. Link to post
p.aas Svart 20.September.2007 Link til dette innlegget Svart 20.September.2007 Fine flytbrygger ved hotellet hvor du kan ligge longside. Strøm og vann ! Link to post
pallemann Svart 21.September.2007 Link til dette innlegget Svart 21.September.2007 Har ikke vært på overnattingstur siden midten av august. Håper vi får til en tur til Havna på Tjøme. Avgang i morgen formiddag. Link to post
Draco17 Svart 21.September.2007 Link til dette innlegget Svart 21.September.2007 På meg blir det en tur fra Moss til hjemmehavn med ny båt. Gleder meg som et bittelite barn. Link to post
TrondT Svart 21.September.2007 Link til dette innlegget Svart 21.September.2007 Siden jeg går og lurer på å bytte ut Flygmotor'en så blir det nok en tur hit i helgen... Båter til sjøs 07 Kanskje det vanker noen gode rabatter TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
VannTro Svart 21.September.2007 Link til dette innlegget Svart 21.September.2007 Holmsbu fra Lørdag til Søndag.... For den som skulle teste digitalle signaler til Grundig mottaker: Tror ikke sendingene starter før 11 oktober i Holmsbu/Rødtangen... Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
BårdK Svart 21.September.2007 Link til dette innlegget Svart 21.September.2007 En tur på sjøen for å vise båten til mulig kjøper i morgen. Vi skal kjøre full pip (minus 200 omdreininger) for å se om motoren tåler det uten å gå varm - håper det går greit, men det gjør det nok - selv om jeg selv kun har marsjet på 3-400 under topp turtall på lange turer. Link to post
Wannskrækk Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Kun dagstur i indre Oslofjord denne helgen. Prøver fisken på søndag, hadde vært spennende å fått en havabbor. Noen som tilfeldigvis har noen tips i forhold til sluk, fart, opphenger el.l? Satser i så fall på Vestfjorden. Link to post
Avmønstret4 Svart 22.September.2007 Link til dette innlegget Svart 22.September.2007 Tok den årlige turen fra SanPole til Drammen for vinteropplag og det var litt bølger og vind utenfor Toftelandet. Men ikke så mye som da vi gikk motsatt vei i våres da var det nok 1,5-2 m, men det husket godt idag allikevel. Men når jeg kom innefor Svelvik var det som å kjøre på et gulvteppe........ Link to post
pallemann Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Ble en rolig og avslappende helg på Havna, Tjøme med god mat på hotellet. Var totalt 14 båter som overnattet der. Håper på en helg i Horten om 2 uker og da blir det nok siste turen i år. Link to post
Astor Svart 23.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Ble en rolig og avslappende helg på Havna, Tjøme med god mat på hotellet. Var totalt 14 båter som overnattet der. Håper på en helg i Horten om 2 uker og da blir det nok siste turen i år. Gi oss beskjed Pallemann, kanskje vi kan få til et minitreff? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
pallemann Svart 23.September.2007 Link til dette innlegget Svart 23.September.2007 Den er grei Astor. Link to post
Astor Svart 26.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2007 Denne helgen blir det harrytur på mor og meg. Det er meldt heller dårlig vær så det skulle passe godt. I morgen drar jeg ut på solotur. Om det blir ut mot Breiangen eller innover bryggelangs i Oslo vet jeg enda ikke. Men skal ta meg god tid til å fotografere under veis. Lytter 77 og 16. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Denne helgen blir det Horten gjestehavn pga at det er flere som ikke har båt som kommer og ikke kan overnatte , så blir noen båter og litt flere folk . Da vi Øksjefen og jeg har jubeleum , så måtte det bli ombord i båten . Men gjestehavna er jo greit det , da er vi i værtfall ombord og været sier at det er ok med landstrøm så . Vi hadde jubeleum på tirsdag ( på dagen ) for kaffefolket , lørdag er det for oss med batterivann i kaffen Selvsagt bare å stikke innom for dem som vil , flere jo mere gøy pleier det å bli . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 27.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Neste helg kommer flere av oss til å legge kursen til Horten gjestehavn. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tine IV Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Neste helg kommer flere av oss til å legge kursen til Horten gjestehavn. Kan feire det to helger vi , det er det jo nesten verdt . Klarer sikkert litt da også vil jeg tippe , spent å se hvor mange som skal ligge fast i vinter der .Rykte sier at det er bortimot fult i gjestehavna i til vinter'n , men skal vel få en liten plass vil jeg tru . Tine III Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Hei Runo. Gratulerer så mye med rundt jubileum, et kvart århundre med samme damemenneske! Vi feiret den dagen for et år siden. Vi hadde ikke tenkt oss utpå denne helgen, men med så mye sol meldt for torsdag og fredag, ble det tur over fjorden idag torsdag morges. Ligger nå mutters alene kailangs i Grisebukten. Og det er egentlig helt herlig. Med nytt varmeapparat, godt med god mat og drikke er det bare å nyte "freden og roden". Kanskje vi tar en tur til Holmsbu fredag kveld når det fine været med sol gir seg. Det er fo greit å ligge i bås med landstrøm også. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seilaren Svart 27.September.2007 Link til dette innlegget Svart 27.September.2007 Denne helgen skal jeg ha med 17 speidere (3. og 4. klasse) på hyttetur... Får se om alle 17 kommer hjem igjen.... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn