Sleipner93 Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Ja det var hyggelig og se hvordan folkene bak alle disse navnene ser ut! Lykke til med eksamen imorgen Roaldbj!! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 1.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2008 Nå er D5LA-gjengen vekselvis på Sandnes og Gamle Salten i Vågen i Stavanger. I morgen formiddag blir det repetisjon av havstrømmer, astronomisk navigasjon, internasjonal seilas, metereologi og endel annet. Anbefaler på det sterkeste at også andre medlemmer på BP får glede av utvidet kompetanseopplæring i form av D5L og D5LA. Spørsmålet for de som nå avslutter sin D5LA er hva som blir neste maritime opplæringsmål. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 (redigert) Da går dere over til D5 Kystskipper sertifikat.. Redigert 2.Mars.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 .... og her ser du den flotte gjengen som var ombord i Gamle Salten og Nattruten Sandnes denne helgen: Selv om vi måtte improvisere for å få D5LA-samlingen og eksamen til å smette inn mellom brylluper, familiesammenkomster og firmaseminar så la alle 30 båtplassendeltagerne godviljen til og det ble en fantastisk flott helg - ispedd kuling, regn, haglbyger, solskinn og blikkstille . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
roaldbj Svart 2.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2008 Vi hadde sammen med Poseidon en flott samling med kjempefine båtplassenvenner. Jeg ser allerede frem til førstkommende repetisjonskurs. Det skulle ikke forundre meg om det blir interesse for det om ett års tid eller senere. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Her er to av Båtplassens medlemmer ombord i Poseidon II etter en hyggetur fra Vågen i Stavanger til fast fortøyningsplass. og her er sjefen sjøl: Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 det er ikke sikkert at noen kommer seg ut i helgen,eller det kan bli en fin og varm dag for vårpussen http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/03/03/528630.html Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2008 Håper på finvær utover i uka , blir nok en tur snart da .Liggi stille for lenge nå , så lov å håpe på finværet . Men har endel som må gjøres også , før den berømte påsketuren . Oljeskift-filtere og ikke minst så må det vaskes , ser ut som det er regna spillolje jo . Men må jo klare noen turer innimellom , selv om det er mye som må fixes på . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Tine IV Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Stille her , håper på litt ok vær og tur på sjøen i helgen . Værmeldinga ser jo ikke bra ut , men ser imårra hvordan det ser ut da .Rykte sier at det skulle komma noen nedover i helgen , så vi for se da om vi treffer noen . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hansi Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Blir en tur i båten som står på land i helgen. Skifter ut alt av motorelektriske kabler, koblingsbokser. Litt større jobb en beregnet, men godt å få gjort det. Kommer nok ikke på vannet før i midten av mai måned. Det positive er at båten ikke skal på land igjen før til neste sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Færden går idag til Arendal for å hente ny båt. Vi skal møte ca. 11:00 hos Windy imorgen. Planen er å kjøre hjem fra Arendal ila. morgendagen. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Gled dere til en stoooor opplevelse Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
vivvi Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Helgen skal tilbringes med båtpuss og god kaffe i havna i helga. Håper på godvær og å få gjort masse. Lengter sårt etter å reise ut på fjorden igjen nå. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Lanber Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Denne helga tar vi første overnatting i seilbåten hele vår lille familie. Får se hvor vi ender, holder en knapp på Lillesand Sitér dette innlegget Link to post
Anders Panders Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Usetting av båten er bestillt 18. april, så nå skal det legges tepper og rubbes skrog i helga :D Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Ferden i helgen en tur til gjestehavna i Horten. Noen som vet om det er vann å få på bryggene der nå? mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Sydvesten Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Er meldt bra vær i morgen og lørdag i allefall, med vind fra sør og søvest, så det kan tenkes det blir årets første tur til Jomfruland i helgen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Astor Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Færden går idag til Arendal for å hente ny båt. Vi skal møte ca. 11:00 hos Windy imorgen. Planen er å kjøre hjem fra Arendal ila. morgendagen. Artig med ny båt Svenning. Jeg vet hvordan det føles. Gratulerer med ny-båten! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roaldbj Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Færden går idag til Arendal for å hente ny båt. Vi skal møte ca. 11:00 hos Windy imorgen. Planen er å kjøre hjem fra Arendal ila. morgendagen. Lager du egen tråd på dette med fotografier av den første inspeksjonen - i så fall kan vi legge inn litt værmeldinger. Det kan synes som om du får SW vind av vekslende styrke - det kan gi endel bølger aktenfra. Da får du erfaring med trimflapsene -antar at du har interceptorer. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 I morgen blir det tur til Sandsøya, og lørdag går turen til Kjødepollen for å vere med på starten av Baatplassenkonvoien. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
JanB Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 I helga skal båten hentast i Norheimsund, der han har lege sidan påsketuren innover i palemhelga. Båten har vore brukt som "hytte på fjellet" i Norheimsund, 10 minutt frå nyedeleg skiterreng på Kvamskogen. Reknar med å bruka laurdag og sundag på turen tilbake. Truleg overnatting på Tysnes. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Hilmar 2 Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Nå Astor. Hva blir det til denne helgen, Jeg har en del utstyr som må innspiseres. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Astor Svart 3.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Nå Astor. Hva blir det til denne helgen, Jeg har en del utstyr som må innspiseres. Vi skal i begravelse i morgen. Om det blir båttur vet vi enda ikke. Bestemmer oss ut på ettermiddagen. Enten blir det ut på øyene (Borgen/Dragsund) eller Horten. Det hadde vært kjekt med en helgtur, Hilmar! Er vi utpå så lytter vi 77. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Chanty Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Skal utpå i helgen og har tenkt meg en tur til Oskarsborg, ser jo ut som det skal bli nogenlunde bra vær. Hilmar 2 vet du om det er koblet til vann på Oskarsborg nå, du har vel kontroll på det du. Chanty Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Det blir praksisturer igjen det . . . . . En av sønnene mine har holdt båtførerkurs internt i Det Norske Veritas; nå er de kommet så langt at det er praksistur, oppsummering og eksamen som gjenstår - dermed er deler av min helg belagt på en hyggelig måte. Forøvrig har man båtmesse i Stavanger denne helgen, men, men, vi får nå se hva det blir til. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.