Roald Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Hei Børsy. Du får holde oss orientert om hva som skjer, det er ikke hver dag det blir tatt inn en Trawler Og glem for all del ikke og fotoapparatet når du treffer à neste gang. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
BårdK Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Virker som du handler fra et skikkelig firma, Børsy. Har du en link? Kan du fortelle hva du betaler i frakt? Link to post
Børsy Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Virker som du handler fra et skikkelig firma, Børsy. Har du en link? Kan du fortelle hva du betaler i frakt? Hei BårdK` Dette er det mest seriøse jeg har vært med om. Det har kanskje noe med at det er Grand Banks sin forhandler i UK v/ Colin Watts, Boat Showrooms. Har lest igjennom konrakten, og det er ikke noe du tar sammen med frokosten.(må være Amerikansk) Har en "GOD" venn som snakker og skriver bedre Engelsk enn Norsk. og det er jeg glad for. GB``en ligger 13 mil Vest for Liverpol, dvs i Wales så veien er lang hjem. Jeg har valgt sjøveien lev. Gøteborg. og foreløpig pristilbud (De kjører tilbud NÅ, av en eller annen grunn) ser ut som vil ligge på ca 50,000 nok. Regnet ut hvis jeg skulle kjøre hjem (1100nm) ville det gå med diesel for 45.000 nok++++++ Bare gi meg ett hint , så får du E-posten til Colin. Verdens hyggeliste mann..spøkefull er`n også. Børsy Link to post
Roald Svart 8.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2010 Hei Det ligger link til Boat Showrooms på TNK siden Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Rolf Svart 9.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Noen som har erfaring med eller kunnskap om Corvette 32/320? Synes dette ser ut som en grei båt til en overkommelig pris, ok plass for 2, og kan med tilstrekkelig motorisering klare rundt 20kn. 80-90 talls utgavene er vel bygget i UK og bør ikk gi noen problemer med CE? Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Heisan. Jeg har en corvette 32, har bodd i den de siste 2 årene, så jeg har vel litt erfaring med den:-) Send meg en im om hva du lurer på så svarer jeg på det jeg kan:-) skip ohoi http://www.trawler.no Link to post
Rolf Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 (redigert) Se der var du jo, søkte etter Corvette på forumet i går og du dukket opp. Vi kan jo begynne med en viktig ting, ståhøyde i salong, akterkabin og forpigg og på badet akter. Med mine 193 cm er jeg forsåvidt vant til å måtte bevege meg litt duknakket i båt men der er dog grenser... Ellers kan du gjerne komme med dine generelle erfaringer mht. kvalitet, sjøegensakper, gode og dårlige sider osv, osv. Redigert 10.Mars.2010 av Rolf (see edit history) Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Goya Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Noen som har erfaring med eller kunnskap om Corvette 32/320?Synes dette ser ut som en grei båt til en overkommelig pris, ok plass for 2, og kan med tilstrekkelig motorisering klare rundt 20kn. 80-90 talls utgavene er vel bygget i UK og bør ikk gi noen problemer med CE? Hei, Fin båt. Det er ikke krav til CE merking for båter lagt før 16 juli 1998. Man må bevis til tollere at båten var innenfor EU og EEA. Derfor er det vanskelig å ta en båt inn fra USA (lovlig). Ingen motorer før 1998 for eks er CE godkjent. Jeg kjøpt i England i fjor og selger hadde skaffet kvittering fra forsikring, og slip leie. Det var nok for tollere. Pund er veldig billige nå! Men, en ting jeg var ikke klar over- Tollere bruke en ny kurs en gang i uke, og du betale deres rate for moms og HK avgift når du fortolle båten, uansett hvilken kurs du fikk ved betaling. ......Hvis is vil bare smelte så jeg kan ut av båthavn..... http://goya.farsund-norway.com http://farsund-norway.com/ Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Se der var du jo, søkte etter Corvette på forumet i går og du dukket opp.Vi kan jo begynne med en viktig ting, ståhøyde i salong, akterkabin og forpigg og på badet akter. Med mine 193 cm er jeg forsåvidt vant til å måtte bevege meg litt duknakket i båt men der er dog grenser... Ellers kan du gjerne komme med dine generelle erfaringer mht. kvalitet, sjøegensakper, gode og dårlige sider osv, osv. Heisan Rolf. Jeg er 1,82 så er ikke direkte liten jeg heller, har ikke målt med metermål hvor mye det er men kan ikke huske at noen har måttet bøye seg både i salong eller akter/forpigg heller,som har vært ombord og kikket. Har hatt folk ombord med din høyde også mener jeg:-) Som du ser har jeg god høyde:-) http://www.trawler.no Link to post
Børsy Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Her drøsser det inn E-post fra UK Det er nesten så vi ikke rekker å svare, men natta er lang, det er`n vist der borte også. E-poster fra Selger, skipping, servicemann, inspektør og Donna ,sekretærn fra Showroom`s Lovte å holde dere oppdatert. kan ikke love , men det kommer litt fra meg nå å da, hvis det er av interesse. Skal være GLAD når dette er over, det leiter på en gammel mann. Børsy Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Heisan Rolf. Når det gjelder sjøegenskaper har jeg ikke noe negativt og si, har vært ute i kuling med gode bølger, kan jo si at den rullet godt i bølgene. Men med 4 meter bredde på båten var det ikke noe ubehag,bare sette sjøbein:-) I min båt har jeg kun 2 volvo penta TAMD 30A 2x100 dvs ca 10 knop med marsjfart på 8, men er man på tur så e man på tur:-) Her et bilde fra sensommeren:-) http://www.trawler.no Link to post
Rolf Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Om du hadde giddet å måle takhøyden så hadde det vært flott...... Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Heisan Rolf. Skal se om jeg "gidder" det når jeg er over i båten i helgen,så skal du få målet på millimeteren.. http://www.trawler.no Link to post
Rolf Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Alle tiders, gjerne i akterkabin, salong og forpigg Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 12.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2010 Heisan Rolf.. Har vært og målt nå og desverre for din høyde har jeg dårlige nyheter I akterkabin er det 1,83cm og toalett akter er det 1,84cm I salongen er det 186,5cm og forpiggen er det 1,77cm Så her må vel du bøye deg over hele linja, hadde en ombord i dag som var 1,92 og han måtte ha hodet litt på skakke ja Da er vel ikke denne typen båt noe for deg? http://www.trawler.no Link to post
Rolf Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Hmm, ja noe i laveste laget. Takk for bryet...... Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Børsy Svart 18.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Hei Børsy. Du får holde oss orientert om hva som skjer, det er ikke hver dag det blir tatt inn en Trawler Og glem for all del ikke og fotoapparatet når du treffer à neste gang. Trawlig hilsen Roald Hei Det ligger link til Boat Showrooms på TNK siden Trawlig hilsen Roald Hei Roald. Nå begjynner det å skje noe, inspektøren tok alt på land igår. Idag hele dag skal det foretas sjøprøver, Insp. har ringt i kveld å var i meget godt humør etter sjøprøvene som virkelig har gått for seg etter hva jeg forstår. Verksmester`n , tekninsk leder, samt min innleide frittstående takstmann og inspektør, Andrew Potter. Snowstorm II, blir løftet på land igjen imorgen og montering av varme og div. blir fortløpende satt igang. Videre blir skuta klargjort for transport (truck) til Iminhavn for utskipping til Gøteborg, med Tor Line (DFDS) Dato for ankomst Gøteborg vil foreligg vilken dag som helst. En meget spent, men nå en rolig Børsy som bare skal sove godt, å vente til den STORE dagen. Link to post
Roald Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Børsy. Du får passe på å sove nå, etter den store dagen er det ikke tid til det Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Tine IV Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Du får passe på å sove nå, etter den store dagen er det ikke tid til det Roald Ser Børsy i bua om dagen ,han flyr lavt for tiden noe jeg skjønner godt.Det skal være morro å få noe nytt,å da vi snakker om en ny båt så er det jo xtra morro. Trudde jeg var i 100 da jeg holdt på for et år sia,men ække langt borte andre heller Gleder meg sammen med Børsy jeg ,spent på å se skuta når den kommer.Har jo sett endel bilder av den,så veit jo litt.Men blir jo litt andeledes live da ,kunne jo langt ut et par bilder her også.Om det ikke er gjort da,har ikke lest alt her. Lykke til Børsy ,vi venter spent vi også og da mener jeg hele bua Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Da blir det et trawler-mini-treff i Horten gjestehavn etter hvert. Vi vil også titte. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 (redigert) Ikke noen classic trawler, men vil tro at denne går inn under det noget utvidede Trawler begrepet. Han jeg hvert på jakt etter båt i den størrelsen, hadde jeg tatt en titt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21324352 Redigert 19.Mars.2010 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Nå skjer det noe på Trader markedet. Denne har vel også en bra pris, selv etter mva og hk. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21287544 GB er det jo ikke selv om han har hivd på "Grand banks typ" MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Det er endel som banner i kærka.... Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Hvem? jeg??? MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Nei, ikke deg Mariell, men de som annonser sin trawler under Grand Banks uten å vite bedre. Har du en Opel så setter du ikke Mercedes Benz i overskriften? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn