Brizo Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Joda Astor, hvis det selger så..... Link to post
Mariell Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 (redigert) "Opel: Tysk som Merchedes,Audi, Porche og BMW selges" Du får i allefall treff i søkermotoren til Finn.no :puke: Det med at folk omtaler alle typer Trawlere som Grand Banks er nok noe dere GB eiere må leve med. Har ikke hatt Marine Tradere'n i mer enn 1,5 år. Men blitt flere ganger omtalt som "han som har den Grand Banksen". Eller fin Grand banks du har". :yesnod: Når jeg da poengterer at det er en Marine Trader og ikke en Grand Banks. Og at Grand Banks er en båt produsent med flere modeller av Trawler typen. Kikker de stort sett bare dumt. "Ække det det samme da" Redigert 19.Mars.2010 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 Det blir som vår generasjon går i butikken og kjøper Stomatol og går ut med Colgate. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Figaro Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Det er endel som banner i kærka.... -------For å banne litt mer i "kjærka"------- Hva er det som er så mye bedre med GB ift. andre trawlere bygd på samme sted enten i Kina eller Taiwan? Personlig synes jeg ikke at alle modeller av GB er like elegante, og det finnes mange flotte trawlere og motor yachts av andre merker, med vel så mye edelt treverk innabords som på GB. Og sjøegenskapene ligger vel heller ikke noe tilbake. Så hva er det som rettferdiggjør at GB ligger såpass mye over andre trawlere i pris? Det bør vel være noe mer enn forskjellen på "Stomatol og Colgate"? Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Astor Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 De som eier en Marine Trader bør vel skrive det i annonsen og ikke kalle den en GB. Det er det som var poenget. Tidligere produserte GB var ett hakk bedre rent konstruksjonsmessig enn "kopiene" fra Taiwan og etter hvert China. Alt som ble brukt av materialer og utstyr var high end-produkter. Det er noe jeg ser på vår nå 36 år gamle GB. Sjøegenskapene til andre trawlere vet jeg lite om, men vår 36-foter (gamle føtter) har sjøegenskaper jeg aldri har opplevd i andre båter. Men det er selvsagt kompromisser her også. Vår båt er ganske våt i motsjø men vi får det igjen i en stø båt som skuffer gjennom bølgene i stedet for at sjøen skal slås til sidene og dermed dunke seg gjennom. Bare for å nevne noe. Hvordan dagens GB er i forhold til konkurentene vet jeg lite om. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 20.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2010 Jeg har vært inne i en nyere GB en 42 som heter Classico. Nemlig naboen i sin sommerhavn. En meget flott båt. Kunne gå i "kjelleren" mellom vaskemaskin, 2 stk mindre Cat motorer på 425 HK vær. En utrolig flott båt på alle måter. MEN jeg har vært innom en Clipper 40 på messe. Også en utrolig flott båt. I tilegg har den en motor som jeg mener er mer fremtidstettet. Begge er flotte, hvem som er best kan ikke jeg avgjøre. Det får heller fremtiden vise. Og såpass kjenner jeg til Kinesisk industri, at ønsker de å lage kvalitet. Da gjør de det. Vi sees! Link to post
Børsy Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Ser Børsy i bua om dagen ,han flyr lavt for tiden noe jeg skjønner godt.Det skal være morro å få noe nytt,å da vi snakker om en ny båt så er det jo xtra morro. Trudde jeg var i 100 da jeg holdt på for et år sia,men ække langt borte andre heller Gleder meg sammen med Børsy jeg ,spent på å se skuta når den kommer.Har jo sett endel bilder av den,så veit jo litt.Men blir jo litt andeledes live da ,kunne jo langt ut et par bilder her også.Om det ikke er gjort da,har ikke lest alt her. Lykke til Børsy ,vi venter spent vi også og da mener jeg hele bua Tine IV TUSEN TAKK. Nei nå er det lenge siden jeg har vært her. har hatt så mye å styre med, å ikke minst tenke på. det har hittill vært en opplevelse å kjøpe båt i England, men jeg har ikke mave til det en gang til ,SÅ dette er min siste båt. Det værste er at jeg får omtrent ikke førtøyd skuta skikkelig, før jeg må dra langt vekk igjen, (14 dager) kommer til å forsette å gå på veggen...også de mareritta om natta da! Er lovet at "Snowstorm II" skal komme til Gøteborg Uke 15. Den som venter på............................... Hilsen Børsy Link to post
Astor Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Det er mange som gleder seg med deg, Børsy. Ikke hver dag det kommer en ny GB på disse kanter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Børsy Svart 7.April.2010 Link til dette innlegget Svart 7.April.2010 Det er mange som gleder seg med deg, Børsy. Ikke hver dag det kommer en ny GB på disse kanter. Hei Astor Nei det tror jeg på, vi skal ta vårs en lillen`eller tre.... når` vi treffes, så skal jeg fortelle deg åssen det har vært å få denne GB`n hjem. Du vil ikke tro det det, Men sant er det. Ang. minitrawlertreff i Horten, DET hadde vært koselig. Børsy. Link to post
Astor Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 14 dager til trawlertreff på Oscarsborg. Fortsatt ikke for sent å melde seg på. 10 trawlere så langt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
:båt1 Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 10 trawlere syns jeg jo var lite det må jo være flere som har en sånn pen og praktisk trawler her i landet?! Link to post
Roald Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Hei :båt1 10 trawlere, det er tre ganger det som var på Holmsbu Det er helt klart flere som har trawler en de som er registrert i NTK. ”Problemet” kan være markedsføringen vår Båtplassen og hjemme siden våre, kan være i minste laget. For en tid tilbake fikk jeg tak i et ”knippe” med e-post adresser til trawler eiere, som jeg tipset om vår eksistens. Da ble det en del innmeldinger. (Jeg tror ikke det er medlemskostnadene som er det store problemet ). Vi må huske at ikke alle med trawler er på nett, en stor del av de som har trawler er de som har levd en stund og ikke nødvendigvis er mest interessert i denne trøtte dataen!!! Eller ganske enkelt, de har tatt til fornuft og funnet ut at trawler livet er bedre en live bak pc’en Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Astor Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Jeg syntes 10 trawlere er greit med tanke på at disse hører Oslofjorden til.Trawlere er som oftest saktegående fartøy og dette treffet har sin base på Oscarsborg i Drøbaksundet. Derfor er dette et cirka midtpunkt for Oslo til Hvaler og Tjøme. På treffet skal vi bla disktutere hva vi skal benytte av markedsføring til vår klubb fremover. Bli kjent med hverandre og se hva andre trawlere kan by på av komfort og finesser. En felles tur til vakre DRøbak står også på prgrammet og selvsagt en vandingstur på barske Oscarsborg. Vi gleder oss til treffet! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nøttlending Svart 14.April.2010 Link til dette innlegget Svart 14.April.2010 Vi i Amtigo gleder oss veldig til trawlertreffet på Oscarsborg. Morsomt at så mange som 10 er påmeldt. Vi satser på fortsatt pent og varmt vær! (Ikke minst de kommende dagene så vi kommer ajour med den lenge etterlengtede vårpussen. Det er jammen stor forskjell på 31 fot fra 1999 til 42 fra 1989 med masse grå teak!!! ) Men vi kommer uansett som vi er! hehe Link to post
Astor Svart 16.April.2010 Link til dette innlegget Svart 16.April.2010 Neste helg er det trawlertreff på Oscarsborg. Vi har reservert plasser lengst nord i havna. 10 trawlere av ulike fabrikat er påmeldt. De som lurer på å kjøpe trawler har her en glimrende mulighet til å se de forskjellige trawlertypene. (Europa, sedan, classic mm) De første trawlerne ankommer Oslofjordtreffet allerede fk. torsdag. Treffkanal på VHF er K-77- Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Roald Svart 18.April.2010 Link til dette innlegget Svart 18.April.2010 Hei E-post er sendt, til de som skal på Oslofjordtreffet. Trawlig hilsen Roald Norsk Trawler klubb Vår båt Tarpoon Link to post
Mariell Svart 19.April.2010 Link til dette innlegget Svart 19.April.2010 Hvis ikke noe helt spesielt skulle skje, må jeg dessverre melde avbud til treffet. Må reise til Brasil mandag morgen og sånn det ser ut nå, blir det Color line til Kiel og tog ned til Paris i løpet av helgen. Så er det bare å håpe at CDG er åpen. Hvis flytrafikken tyder på normale tilstander før helgen, er det vær avhengig om jeg kommer. Må ha båten tilbake i SFJ. før 05.00 Mandag morgen. For å rekke morgen flyet til Amsterdam. Ser at YR har noe vind på sine langtids prognoser og jeg gidder ikke å stampe og kjempe meg hjemover. Veldig synd hadde virkelig sett frem til dette treffet. Værste er at det ser ut til at BP treffet ser ut til å ryke også. Noen ganger ønsker jeg at jeg hadde en 8-16 jobb med forutsigbare arbeidsdager, Beklager dette. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 20.April.2010 Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Så da ligger du ikke i Sandefjord til helgen Mariell? Vi kommer oppover på fredag kveld. Roald - ser ut som om vi nå er naboer i havna på Værven. Jeg er bortom og ser etter båten din hver gang jeg er i havna - som for tiden er minst en gang om dagen deilig å ha båten nærme hjemme Link to post
Bertemann Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Hei alle trawler venner Årets første tur gikk til Strømtangen med nydelig båtvær Hilsen Trawler Hankø Link to post
Astor Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Det gikk en trawler gjennom jetteen i dag, nordover. Kan det ha vært Ellin som er på vannet igjen? Stolt og majestetisk gled hun forbi Storsand. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 (redigert) Årets første tur gikk til Strømtangen med nydelig båtvær Er det brygge på Strømtangen? jeg har gått den smale leden på innsiden - men aldri helt inntill fyret. Mener å huske at vi gikk i Strømsund eller noe sånt Brygga er kanskje ved sjøbuene? hvordan er det å gå i sundet som kalles Strømmen - dvs rett frem forbi sjøbuene? Redigert 2.Mai.2010 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Idunn Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Hei Bitteliten! Går du inn Strømsund fra vest så ligger sjøbodene på styrbord side når sundet åpner seg igjen. Det er en drøy meter dybde i sundet om du kjører midt i. Bryggene er prioritert for de som leier på Strømtangen, men er det plass så kan du legge til der. Det står plakat om at en skal ligge ut/inn. Link to post
Bitteliten Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Takk hvor trygg er havnen der på Sydlige vinder? Link to post
Astor Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Vi er svært spente på bildene av den "nye" GBen som nå er ankommet Horten. Fikk en rapport av Tine her om dagen. Skal bli artig å se den "live". Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Idunn Svart 2.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2010 Det er ikke utsatt for vind,fra sør, men den kan bli en trekk igjennom sundet. Fra nord/øst kan det kanskje bli litt skvalping. Jeg vet ikke hvordan dreggfestet er der. Men som du ser på bilde så er det noen som legger seg longside å det forutsetter at ikke det hindrer for de som leier på fyret. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn