Jump to content

BPs julemiddag i Bergen 2006


Kjell E

Recommended Posts

I går (i natt) ble første julbord avviklet. Hjemme tildlig i morres.. Formen er helt toppers.

 

Men ser frem til neste helg da jeg regner med at julebordet ikke medfører dansing og andre ablegøyer som er slitsomt, kun god mat og drikke sammen med likesinnede :cheers::cheers:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Det blir vel neppe fysiske utskeielser annet enn mosjon av skålehånden, bmo. Og lattermusklene.

 

Dans har jeg et avslappet forhold til selv, jeg pleier å si til Damene at jeg er ikke særlig god til å danse, men at jeg er djevelsk god til å holde rundt dem i pausene.....

 

O.b.lix - det er notert.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Ser ut til at oppmøtet blir bra i år

Dette er jo veldig bra, men hvor mange av dere kommer til byn sjøveien?

 

Jeg fundere på ta båten til vågen ( kommer an på været ).

Kan ju bli en finover natting plass om jule bordet blir veldigt bløøøt da tenker jeg både inn og utvendigt :drink::diving: .

Er det noen som vet om det er landstrøm tilgjengligt på bryggen denne tid av året.

 

For/narchspilles :lol::flag::flag_sw:

 

Hasse

Redigert av hasse (see edit history)

NB 820

Link to post
Share on other sites

Er det noen som vet om det er landstrøm tilgjengligt på bryggen denne tid av året.

Det er vel å trekke en kabel rett inn i baren på zachen... :eek:

 

Zachen har gjestehavn med strøm.

 

 

 

Forøvrig kommer ikke vi til å bruke båten fordi dette tar 4 t pr vei, men har snakket med en kompis som skal på julebord den kvelden også. Han skal ankre opp i vågen denne helgen, og jeg får sove i ac i båten hans om jeg vil, og det blir i rett båt-ånd :lol:

Link to post
Share on other sites

Dette er jo veldig bra, men hvor mange av dere kommer til byn sjøveien?

Jeg skal ikke ta båten med innover av den enkle grunn at den allerede er på plass, jeg vet at Kaj kommer med sin også.

 

Er det noen som vet om det er landstrøm tilgjengligt på bryggen denne tid av året.

Jeg har sagt det før og siterer meg selv; skikkelige båter har med seg strøm :wink:

 

 

Jeg oppfordrer medlemmene til å nytte vestsiden av Shetlandslarsens Brygge (til venstre i bildet):

vagen-4-full.jpg

Link to post
Share on other sites

Se det ja! :flag:

 

Da er vi oppe i 17 stykker:

 

Skipper_Worse

Ubåtfender

Outbreak

O.b.lix

Sumo

Hasse

Liberty

Kaj

Nibba

LK6647

Asunde

bmo

Wellcraft

+ gjest

Lysebotnen

Lillefix

LA3939

 

Jeg regner med at Wesselstuen kommer halende med filetkniven, setter den på gullstrupen min og vil ha et endelig tall i løpet av morgendagen. Skal forhandle meg frem til en frist da, derfor innføres det nå lyttevakt på denne kanal!

 

Er jo også noen meddelelser til sjøfarende som skal utstedes, omtale av seilingsleder, velegnede plasser for strømopptak underveis etc.

 

Ser av en eller annen avis i dag at det skal være besøk av diverse lands minefartøy i helgen, da kan vi vel føle oss trygge.

 

(Selvsamme avis oppfordret forresten byens fedre å låse inn sine døtre i den sakens anledning.... )

 

- nedtellingen fortsetter....

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Lillefix, anbefaling og anbefaling - men her er en liste over hoteller som har vært beæret av mitt besøk, vi starter i vest:

 

Anker hotel - greit nok, men frokostgjestene kan være noe slitte i kantene..... Ligger like ved fotballpuben.

 

Rica Travel - litt små rom, men alltid varme vafler i resepsjonen (nam-nam), ligger i Christies gate.

 

Norge - her er jeg litt forutinntatt, Eurobonus gullkort gir en smuuuuuule oppgradering.....

 

Bristol - litt lenge siden jeg bodde der sist, men tror Thon har oppgradert

 

Neptun - de har min rekord i antall døgn i strekk, 72 :eek:

 

Marin - ligger i Rosenkrantzgaten, husker ikke meget av det oppholdet (ikke spør......)

 

Kransen, AKA Rosenkrantz - samme gaten, behagelig krypeavstand til bryggen. Bruktkjerringloftet Rubinen i samme bygg, greit sted for en svingom på en lørdag aften.

 

SAS Bryggen, se Norge for omtale.... Kan gå under tak til Madam Felle, absolutt et pre. Bruktkjerringloft Engelen i samme bygg, litt bråkete sted for en svingom en lørdag aften.

 

Thon Bergen Brygge, het vel Orion før, ligger i Dreggen - men nå er det veldig lenge siden, 1997, så noe bør de vel ha gjort? Små rom, så vidt jeg kan erindre.

 

Er også et hotell i Strandgaten (nordenden av gågaten) som jeg har hvilt mitt trette hodet hos, men tror du jeg husker navnet?

 

- Og ennå er det en hel del som jeg ikke nevner, ettersom jeg ikke har bodd der....

 

mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Tidenes julebord? :lol:

 

Nja, var en fuktig aften, skulle gå hjem, svingte feil og havnet i Åsane. Tok sin tid å finne veien vekk derfra....

 

Neida, var nok jobb, jobb og atter jobb. Var i de tider jeg hadde halv stilling her og halv stilling i Sandnessjøen. Reiste mye med Hurtigruta i de årene, tok vetle bilen som håndbagasje.

 

Har ennå lengre opphold, men da byttet jeg hoteller underveis, fra oktober 2002 til juli 2003......

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...