Jump to content

BPs julemiddag i Bergen 2006


Kjell E

Recommended Posts

Takker også for det gode lag. Måtte bryte noe tidligt da de andre dro til sine fortøyde skib ved Zakken. Andre plikter kallet.

Fikk ikke snakket med alle, men de der var i tale var det bare hygeligt at treffe. Om ikke før, så treffes vi til samme tid neste år.. :cheers::cheers::cheers:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Takker også for det gode lag. Måtte bryte noe tidligt da de andre dro til sine fortøyde skib ved Zakken. Andre plikter kallet.

Fikk ikke snakket med alle, men de der var i tale var det bare hygeligt at treffe. Om ikke før, så treffes vi til samme tid neste år.. :cheers::cheers::cheers:

 

 

Hørtes ut som et trivelig LAG i Bergen...her i Oslo var det JULEBORD med jobben som var i fokus. :drink::drink::drink::drink::drink::drink::drink:

Link to post
Share on other sites

Oh du heilage Hilda, dette skal nok måtte betales med svette og smerte.

 

La meg starte med begynnelsen, det er gjerne best slik.....

 

Altså, unge meg er i min ferd over torget i det telefonen klinger liflig i lommen. I år, som i fjor, er det Outbreak som har nådd frem til formøtet først.

 

Vel fremme hilser vi vel møtt, og første runde med vann blir kontrahert. Hasse gjør sin entre, gamle venner hilser på hverandre med en slurk kildevann.

 

Etter nogle minutter, eller var det runder, klinger det atter liflig i telefonen, Lillefix, O.B.Lix og Ubåtfender har ankommet etablissementet. Man hilser porselent på de nyankomne og starter umiddelbart en beleven konversasjon.

 

Asunde nikker igjenkjennende til Baatplassens vimpel (i minatyr) - selvsagt nødvendiggjør dette ytteligere en runde vann, som avnytes i en form som er Fiiinere FanaFruers Forening verdig. Man har da stil, må vite.

 

Derefter anslutter LK6647 seg til forsamlingen, selvsagt har man hengt ut fendere til ham, og hjelper behørig med fortøiningen. Det tegnes avtaler om mer vann, som naturlig er.

 

Etterhvert er det på tide å innta spisestedets indre gemakker, hvor bl.a Nibba, Kaj og flere alllerede venter sitrende. Her må jeg be om tilgivelse, jeg mistet nemlig min sedvanlige oversikt! Fy for skam!

 

Nuvel.

 

Bmo anstiger, Worse, Wellcraft og Lysebotn ligeså - og det er klart for inntak av Bondehærens beste pinnekjøtt, naturligvis skyllet ned med vann og tungtvann, sistnevnte servert i mindre glass.

 

Latteren satt løst, samtalene likeså - temaer som ble diskutert er blott for mange til å nevnes her, men man kan med stor sikkerhet si at alle båtlivets fordeler ble behørig drøftet. Bakdeler med samme båtliv finnes ei, sånn er det bare.

 

Rundt dette bord av vidunderlige mennesker befant det seg en uhyre representativ forsamlig av det beste Vestlandets Hovedstad har å by på, dette ble naturligvis iaktatt og satt megen stor pris på.

 

Men alt har en ende, mat fortært, vann i gullstrupene vederkveget, regning betalt - noen måtte forlate det belevne selskap, mens den hårde kjerne forhalte til en av byens beste puber, Scruffy Murphys, med stor åtgaum. Her gjorde da også Frøken Fryd sin entrè, akkompagnert av jublende tilrop. Heldigvis regnet det en smule, slik at det ikke medførte store vanskeligheter å fremskaffe mer vann.

 

Ved kaien rett over gaten hadde Hasse, Frøken Fryd og Kai fortøyet sine fartøyer, samtlige ble besøkt og beundret i denne rekkefølge av de som var igjen av forsamlingen.

 

Så, nu når klokken er avgåen seks om morgenen er det bare en ting å si - dette skal gjenta seg!

 

Mvh.

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig lag, beklageligvis måtte jeg legge inn årene altfor tidlig, men det var jo gledelig at resten av selskapet fikk en vellykket aften. Det dukker gjerne opp noen bilder når Ubåtfender får redigert den anseelige mengde snapshots som ble tatt under middagen? - har en mistanke om at pinnekjøttet, skoene og gulvet var motiv på en del av dem :wink:

 

Jeg skal prøve å ta igjen det forsømte i kveld, har allerede nå bestemt at aftenen skal avsluttes med nytelse av3 stk cognac, 2 stk cigarr og 1 stk blondine - i nevnte rekkefølge

Redigert av sumo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå var det ikke mange kommentarene som kom etter dette julebordet... Har Ubåtfender noen bilder til oss snart kanskje :wink: ...

 

Hallo alle båtvenner og takk for en virkelig trivelig afte, var en kjempe artig kveld som vi bør gjennta selv utenfor julabordet. :cheers:

Det ble endel frafall utover kvelden, men de staute sjøløver tok endel bakkspils på de overnevnte båter til utover morgenkvisten.

 

Så hvar det dette med bilder, er det noen som har noe imot at det blir lagt ut her i tråden????

Vil ikke gjøre noen av mine båtvenner forlegen her inne.

Link to post
Share on other sites

Nå var det ikke mange kommentarene som kom etter dette julebordet...

 

Det tar nok litt tid før vi kommer oss såpass at dette gildet kan kommenteres :lol::lol:

 

Dette var mitt første år, men ikke det siste! Utrolig hyggelig og mye både vått og tørt. Det som imponerer mest, er at LA3939 kunne formulere seg så ueffent på direkten etterpå, han var tross alt med "til siste nikk", vi var vel ombord i 3-4 båter og "støvsugde" alle drikkevarer ombord, og kastet vel ikke inn håndkledet før i 5-6-tida...

 

Såpvidt jeg vet, var det heller ingen :puke: , selv om det helt utpå morgenen ble tilløp til :discuss: og :boxing: , men ikke blant Medlemmene, men ved noen felles bekjente...

 

 

Så hvar det dette med bilder, er det noen som har noe imot at det blir lagt ut her i tråden????

 

Siden dette er et åpent forum, burde du ikke bruke bilder som i for stor grad identifiserer nickene våre, eller?

 

IM eller epost, derimot...

Link to post
Share on other sites

Hallojen

 

Takker for en flott Jule bord fest en av dem beste.

 

Eg var med fruen på julefest dagen etter den var ikke så bra det va inget snakk om båter over huvdtaget :sad:.

 

Natt til søndag så begynte det og regne nått så in granskogarna at det regne in gjennom taklukern i sove cabinen.

 

Det var sjelve Alulisten som lekte Ikke nok med det

droppe vann ut igennom høytallaren, det viser seg at takluken over forerplassen lekker også. (Tror eg) :headbang::headbang:

 

På søndag morgen så vakne min skjære hustru av at det knakade i båten det visade seg at det var nesten springflo og at føtrtøyninger var som fjolstrenger så det var bare at få på seg klær og sleppe av tau stumperne. :crazy:

 

Annars har det varit en flott helg

 

Bilder ja takk

HASSE

Redigert av hasse (see edit history)

NB 820

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Jeg kommer i år......

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...