Jump to content

Valg av gummibåt - hva er bra og hva er dårlig?


Speedy

Recommended Posts

Hvordan er denne Hondwave med høytrykksdørk da, 320 veier jo ikke mere enn 38 kg, er ikke så flatneset heller..... og takler 15hk om det er ønskelig

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Den tror jeg ikke jeg har sett faktisk. Tror den er ganske bra,snakket med en som hadde kjøpt en i sommer en gang.

 

Forøvrig tror jeg den 4m jolla, med en skikkelig motor ( Yamaha ) og styrekonsoll, har potensiale til å bli en skikkelig gutte-leke.

Virker svært stiv i konstruksjonen med sine aluminiumsbunner..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Det er ikke noe å si på prisen i allefall på denne 4 meteren, er priset til 10990 hos båtland.no

Men man skal jo ha plass til den på moderkipet også..... Jeg vil gjerne ha jolla foran masta på Studen II, og der er knapt med plass til en slik storleik... og 86 kg.... er jo vekten på den også...

 

Skal jeg ha en 4 meter så må jeg kjøpe større moderkip :yesnod: , skal ta det opp med madammen i aften etter noen glass med rødvin.... men det blir nok :discuss: her vil jeg tro

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

jeg kjøpte markedets billigtste 14 foter for snart 10 år siden.

Den gangen betalte jeg vel ca 15000,- eller litt mer. Den var snaut 20cm lengre enn denne.

 

Går å sikler på noe med futt og fart selv om dagen, hadde _egentlig_ tenkt meg en ca 360cm RIB;men......

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Vi har hatt en Honware T30 AE i 2 sesonger nå. Produsert av Honda. Den er 3 meter lang og meget solid. Er ekstra kraftig duk og store pontonger på disse modellene ifh til hva som er vanlig. Har aluminiumsdørk. Vi har en Johnson GT10 15 hk på den. Går meget bra. Har vært stabil og fin å ha som slepejolle etter seilbåten vår. En ulempe med den er vekten hvis man har tenkt å dra den ombord. Veier over 50 kg. Vil du ha en solid og kraftig jolle som tåler røff behandling så kan jeg trygt anbefale denne.

<p>Båter: Ibiza 20 Touring SE, Glastron CVX 16, Glastron GT-150

Link to post
Share on other sites

Acilles LS4 som jeg har (veldig gammel)er like god ennå og frisk i fargen..funker helt greit m 3,5 tohatsu (planer m ungene 15+10) og er solid...sikkert dyr som ny men holder veldig lenge,og da er det et regnestykke hva som er lønsomt.. :crazy:

Jeg kjøpte en brukt slik her i våres, 5000,- m/ 4hk Yamaha. Måtte lappe litt,samt oppdaget at forrige eiier hadde vært litt sløv med å få ut sand & grus sånn at det var gnisset små hull i bunnduken.

Og skraping + oljing av bunnplater. Regner med å ha gummibåt i mange år. :smiley:

(Sjekket også nyprisen - 13750,- , har råd til en boks lim og etpar timers innsats da :cheers:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Nå går vel du uansett sakte med moderskipet :wink: , men vet du hvordan den oppfører seg om man trekker jolla med litt større fart +/- 15 Knop?

Nå er det ikke samme gummibåt dette da, men her er i alle fall en Suzumar 265 på slep i 22 knop i dette lille videoklippet.

Gummibåt på slep i 22 knop

 

Suzumar 265 (Suzuki) er en meget god gummibåt på 270 cm med stor diameter på pontongene, hele 5 separate kammer med luft og godkjent last på 550 kg (inkl. 4 personer) samt motor på maks 8 Hk.

Suzumar 265 i erfaringsdatabasen

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...