Jump to content

Erfaring med elektrisk toalett fra TMC


SF

Recommended Posts

Septiktank lå over vannlinja i denne båten.

 

Jeg prøvde meg med å kun ha en slange fra tanken og ut til sjø for tømming. Planen var at når jeg åpnet ventilen for tømming så skulle gravitasjonskraften ordne resten. Dette fungerte dårlig så jeg monterte en slik

 

062121860.jpg

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Strømtrekket er vel rundt 10 - 15A, men en bruker jo ikke noe særlig over 5 sekunder på spyling etter hvert besøk. Så da blir det ikke mange amperetimer i løpet av et døgn. Med en familie på 5 som hver går på dass 4 ganger i 3 dager, blir det med 15A ikke mer enn 1,3Ah!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

17.07.2004 kjøpte vi den TMC'en som sitter i båten nå. Når jeg legger en halvmeter kabel etterfulgt av en halv dorull, så har dassen problemer. Må ta det i flere omganger. Og da drar det unna med ampertimer. Jeg hadde tenkt å skifte til vacuumtoa, men tversnittet på slangen opp til septiktanken er for liten til at det blir god løsning. Beholder derfor TMC, som til tross for alle forulempninger, har fungert så langt.

Link to post
Share on other sites

  • 10 år senere...

Når TMC-dassen holder 15 år før første overhaling, så er det godt nok for meg. Så må de som tror at kvalitet er proporsjonalt med pris, fortsette å tro det. 

 

Til dem som ikke må frakte fekaliene med slanger av hvit næringsmiddelkvalitet, eksosslanger gjør samme nytten. Jeg monterte septiktanken i 2010, og eksosslangene er fremdeles luktfrie. I og med at jeg har tømming via fall, står slangene under septiktrykk hele tiden. Slanger kjøpt hos Hydroscan i Moss.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...