Jump to content

Erfaring med elektrisk toalett fra TMC


SF

Recommended Posts

5 minutes ago, willmasta said:

Herlig. Litt billigere enn Jabsco sitt sett, og halv pris av hele toalettet. Noen som vet hvor mange dl/l det går ned per skylling?

Har bestilt. Som @Huldapåpekte, så er reserve-og servicedeler vesentlig billigere enn jabsco. Hvor mye vann det går, avhenger vel av 1) hvor mye som skal pumpes ut, og 2) hvor lenge du holder inne knappen. Tviler på at det går noe særlig mer enn ved vanlig pumpetoalett. 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag ble basen på jabsco-toalettet byttet ut med elektrisk understell fra TMC. Kan bekrefte at basen passer perfekt med jabscobollen. Basen fra TMC er designet mye bedre mtp. monteringsvennlighet. Bollen skrus fast med bolter i basen som har gjenger støpt fast. På jabscoen er det løse muttere på undersiden av basen. 

 

Platået som toalettet står på har innstøpt plate i aluminium. Ca 10mm tykk. Enkelt å bore og gjenge opp nye hull. De gamle hullene skal tettes med litt polyestersparkel og gelcoat. 20230308_215955.jpg.65c90609a4018147cd0e46bc602d43eb.jpg20230308_184155.jpg.fea8bdad921ef1d1f54f4831c678fb07.jpg

 

 

20230308_220002.jpg

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Hulda said:

Uansett, fint at prosjektet gikk så smidig.

Ja, veldig deilig. Forrige gang sto jeg barbeint i en lake av septik da noen hadde brukt toalettet etter det var tømt, vasket og gjort klart for å demontere slangene fra tanken 🙈 

Link to post
Share on other sites

5nacks skrev for 15 timer siden:

I dag ble basen på jabsco-toalettet byttet ut med elektrisk understell fra TMC. Kan bekrefte at basen passer perfekt med jabscobollen. Basen fra TMC er designet mye bedre mtp. monteringsvennlighet. Bollen skrus fast med bolter i basen som har gjenger støpt fast. På jabscoen er det løse muttere på undersiden av basen. 

 

Platået som toalettet står på har innstøpt plate i aluminium. Ca 10mm tykk. Enkelt å bore og gjenge opp nye hull. De gamle hullene skal tettes med litt polyestersparkel og gelcoat. 20230308_215955.jpg.65c90609a4018147cd0e46bc602d43eb.jpg20230308_184155.jpg.fea8bdad921ef1d1f54f4831c678fb07.jpg

 

 

20230308_220002.jpg

Toalettet kan monteres 360 grader på kverna eller? Ser jeg må montere det "sidelengs" for å få plass der du har strukket den elektriske biten bakover. Har ikke plass bak toalettet - gikk akkurat med nytt manuelt i sin tid. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Har et sådan toalett fra Maritim, som må sies å være av svært dårlig kvalitet.

https://www.maritim.no/toalett-matro-12v-stor

To år gammelt å motor ble byttet på garanti i fjor. Nå sluttet motor å virke igjen. Fungerte et par ganger etter vinter dvalen, men nrktet sp plutselig å starte, vare klikke lyd fra det.

 

Siden jeg nå ikke finner kvittering lengre(ligger nok i gammel bil som er solgt) Så ble jeg noe forbanna når maritim skal ha 3299 for en nye motor.

Så var innom Biltema å se på deres 12v toalett. Det så omtrent 100% likt ut.

Biltema selger da komplett sokkel med motor/pumpe/bryter/kvern til en mye bedre pris på 1399kr artikkel nummer 259928.

Passer rett på å funger 100%

Disse toalettene er vel samme som TMC.

Bilde viser gammel med svart motor å nye med hvit.

Pakning/bolter var 100% likt det fra Maritim 

 

IMG20230422122132.jpg

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

3 hours ago, Okkaby said:

Biltema selger da komplett sokkel med motor/pumpe/bryter/kvern til en mye bedre pris på 1399kr artikkel nummer 259928.

 

Ser klin likt ut som TMC sitt understell. Finner imidlertid ikke dette artikkelnummeret på biltema. Kan du ha skrevet feil nummer? 

Link to post
Share on other sites

5nacks skrev for 1 time siden:

 

Ser klin likt ut som TMC sitt understell. Finner imidlertid ikke dette artikkelnummeret på biltema. Kan du ha skrevet feil nummer? 

Var det nummer som sto på både kvittering å esken. 

Men ser det ikke er å finne på siden til BT ja.

Spørs om det er på vei ut, ser de også bytter ut underdel til manuell dassen.

 

Var på BT Forus i Stavanger jeg kjøpte det idag.

Har så klart ikke med meg kvittering hjem nå. Ligger i Stavanger den.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

5nacks skrev On 22.4.2023 at 16.35:

 

Ser klin likt ut som TMC sitt understell. Finner imidlertid ikke dette artikkelnummeret på biltema. Kan du ha skrevet feil nummer? 

Her er nummer på kvitteringen å ser ut som jeg klarte skrive feil ja. Var 26-9928

 

IMG20230424154219.jpg

Redigert av Okkaby (see edit history)

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...