Jump to content

Marinisering av en Iveco 2,5 TD


Jon-Kåre

Recommended Posts

Det er ikke plass til å ta oljeadapteren av men snallet med sveiseren og han skulle dra i båten imorgen og få lagt på noen pærler med sveisen. Kjører vi fra sandnessjøen/herøy så skal jeg nok greie å lose deg inn :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Nei jeg sliter med oljetrykket som er for høyt og siste måneden ++ har jeg ikke hatt tid til noen ting, har fått noen tips og tror orsaken er inni motoren så jeg gjør ikke mere før det blir vinter. Skal ta båten på land når jeg kommer fra syden uti september

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har ikke kommet sålangt at jeg har fått sjekket oljetrykket, bare kjøpt inn instrumentet. Bypass ventilen er nok tipset ja. Synd egentlig for det virker å fungere helt fint ellers bortsett fra litt manglende turtall som nok går på utveksling og propell størrelse

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det som jeg har vært borti en gang tidligere når det gjelder for høyt smo trykk var etter en overhaling. En nisse hadde montert rammelagrene feil vei slik at smo ikke kom inn til rammelagertappen på veiven. Lagerskålene har en halvdel med huller som smo kommer inn til rammelagertappen og en halvdel uten huller. Monterer man den halvdelen uten huller over smøroljekanalen til rammelageret så er det blokk. Da får verken rammelager eller veivlager smørning og havari er kun sekunder unna.

Link to post
Share on other sites

Olje får den nok men slangen som går fra oljekjøler til oljefilter ryker (tåler 10 bar) Mulig at her er feil ved adapterplate og men mener vi har utelukket det uten at jeg føler meg helt sikker

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

HAr prøvd en e-post til de men de ville vite hvilken betegnelse den hadde som båtmotor :confused:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Båten står på land men jeg har desverre ikek hatt tid til å ta ut motoren, ser ut som det blir dårlig tid ellers og slik at den beste løsningen nå ser ut til å være å finne et lager som båten kan stå inne på i et år eller så

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Tror neppe jeg hadde oppdaget det da dette skjer etter litt kjøring, jeg hadde jo og faktisk start på den før jeg monterte den inn men ikke på en slik måte at jeg fikk "kjørt"den

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...