Jump to content

Båtliv i Desember


Kjell E

Recommended Posts

Misunner deg den turen med de flotte bildene. Joda, det er balsam for sjelen å få seg en tur utpå. Skal ike lange turen før man har nullstillt seg. Ha forsatt en fin vinter på sjøen Wicma. Neste vinter er jeg på sjøen igjen jeg også. Heldigvis. Men noen ganger må man opp for å få gjort unna noe mer omfattende.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:smiley: Makan, jeg har jo samme telefon, de bildene fra dagens tur var jo slett ikke gale, det er jo litt villt å ikke ha brukt båten siden august egentlig..

Dama ligger jo på vann i båthus så muligheten er jo til stede det er bare å gjøre det :yesnod: , det blir i allefall tur i nyttårshelga følg med!

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Verden har gått videre når det gjelder motorstørrelse på båter. Da jeg var liten var ei slik snekke gjerne utstyrt med en fra 3 til 5 hk. bensinmotor. Hadde man hatt en 10 hk i en slik båt den gang ville man sagt at den var overmotorisert.

 

I dag derimot så er en slik motorinnstallasjon helt vanlig.

 

Forøvrig GRATULERER med en fin snekke. Her får du nærfølelse med vannet.

:flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Selv om det var litt lavt skydekke og en god del regn i dag fikk vi oss en fin tur hele familien. Litt fisking uten et eneste napp, men det var helt greit. Høydepunktet var strandhugg på Føyno. Det å legge til kai i "uthavn" på vinteren og lage mat og være litt "på tur" er helt fantastisk... Da er det verdt alle turene for å se om båten når det blåser storm...

 

Baatliv_i_desember_1.JPG

Baatliv_i_desember_2.JPG

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Det var en glimrende tur på sjøen i går(28/12.06). Været var helt topp det var bortimot vind slille og noen få plussgrader.

Hadde med 8 tyskere som aldri hadde vært på båttur før.

Hadde lånt båten til Classic Fiberglass,Miss Daisy.

Vi brukte også båten til jentungen R/B Miss Hotty.

 

tank_fylling.Jpg

Her er vi innom Korsvik marina å får noe godt på tankene til båtene.

 

Baater_i_opplag.Jpg

Båter i opplag på en kjempefin dag.

 

Korsvikfjorden.Jpg

Korsvikfjorden i all sin glans. Lyng øya til styrbord.

 

Friske_svev.Jpg

R/B Miss Hotty i friskt driv.

 

Randoeya.Jpg

Her er Randøya badet i fin sol.

 

Miss_Hotty_i_solnedgang.Jpg

Her kommer R/B Miss Hotty i solnedgangen på vei hjem, klokka er ca15 30

 

Topdalsfjorden.Jpg

Her er et bilde av Topdalsfjorden rett før vi er hjemme.

 

Det var en helt topp tur med bålbrenning og grilling av pølser.

En opplevelse man kan leve lenge på.

 

Ønsker dere med denne bilde serien et riktig godt nytt år :newyearcheers::fireworks1:

Link to post
Share on other sites

Jeg skal aldri, aldri, ALDRI flytte båten min opp av vannet igjen!! :headbang: :headbang: :headbang:

 

Når Agnes kommer seg på vannet til sommeren skal hun kun opp for "den årlige". :wink:

 

Takk for flotte bilder! :newyearsign:

Redigert av vikers (see edit history)

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Det årlige bytte av båt mener du?? :wink:

 

 

:lol:

 

Ja...skulle kanskje tro det, men jeg har løsningen på denne.

 

Jeg skal ha en båt til, men Agnes skal jeg beholde i flere år fremover. Jeg vil nok se meg om etter en større båt med mer plass, slik at familien trives bedre, mens jeg heller tar ut Agnes på alle mine aleneturer. Bare Agnes i 2007 og Agnes + en større i 2008 (som sikkert byttes ut i 2009 :lol: )

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal aldri, aldri, ALDRI flytte båten min opp av vannet igjen!! :headbang: :headbang: :headbang:

 

 

Takk for flotte bilder! :newyearsign:

 

Det går greit med en lett båt på henger.

Miss Hotty er en ombygd 12 fots With, den står på henger i garasjen.

Når solen skinner å fjorden ligger blank er det bare å hukke den på bilen, og få den på vann.

På med slalom briller (ingen vindskjerm) varmt tøy, så er det bare å dra ut.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke eksakt temp., men det var is i havna (i Horten) i går. Det har også vært litt is noen andre dager, men jeg tipper max 5mm. Nå kommer dessuten noen dager med mildvær. Hva er frysepunkt for saltvann? Det er vel litt under 0 (ettersom jeg innbiller meg at saltvann har lavere frysepunkt enn ferskvann). Jeg vil hvertfall ikke bade frivillig nå :D

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Tok meg en tur idag jeg også. Skulle egentlig bare ned for å se til båten, men det endte med en tur utpå.

 

tur_30desember_1.jpg

Været kan en ikke klage på. Ihvertfall ikke etter vinden som var samme natt...

 

 

tur_30desember_2.jpg

Fylte opp tanken på Dolviken brygge (6,99kr/l). Fikk 100L til før den var full.

 

 

tur_30desember_3.jpg

Fin stemning når solen senker seg.

Link to post
Share on other sites

Var en tur i Kopervik å bunkret i dag. Der var nokså grått, 10 grader og LANGT mindre vind enn meldt...

Karmsd301206.jpg

Dieselpris (også lagt inn i Drivstoffbørsen) kr 6.02. Klarte akkurat å presse ombord 150 liter, det er forbruket siden båten ble kjøpt på sensommeren :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Skulle bunkre idag jeg også , men mye vind også har det bøtta ned . Så da venter vi til imårra ellerno . Vi har egen diesel i havna , til 6.50 . Alle kan jo fylle der , så kommer det noen BP folk så er det bare å ta kontakt så kommer vi .

Håper på bra vær fra 1/1 , da blir det nok noen dager på fjorden . Vært for lenge i havn nu ........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Var en tur i Kopervik å bunkret i dag. Der var nokså grått, 10 grader og LANGT mindre vind enn meldt...

 

 

Svein,

 

var det du som seila nordover ca ei mil og to sør for karmøybroå i tjaaaa ca 3 tiå, jeg kom sørover i rundt 20 knop med den gamle blåe baylineren min(johnson påhengs), skulle bare fylle bensin jeg også men været var såpass bra at måtte bare ha en liten runde.

 

Ronny

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...