Jump to content

Båtliv i Desember


Kjell E

Recommended Posts

Kjempe bilde , vi skulle vært enda flinkere til å legge inn bilder . Blir ikke for mye av det syntes jeg ,nissen kommer med nytt Canon digital kamera .Så kansje jeg også kan få til å legge inn bilder , skal blir gøy å få et kamera som får terning kast 5 rundt på div tester på nettet . Håper bare jeg kan få til å legge inn bilder , å at jeg blir flinkere til å ta masse bilder også . Så dere andre som kan dette alt , legg inn bilder .Det er artig å se fra andres turer osv .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

God Jul til alle....Bildet er tatt idag på vei innover bestumkilen etter at jeg fikk to fine makrell som hviler i min mage nå......

 

obs..greier ikke å vise bilde i postingen,er det noen snille folk som kan gi meg litt opplæring her??? :cryin::headbang:

033.jpg

 

Fikk det til :santcheer1:

Redigert av 23 fot (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Klarer du å legge bildet ditt inn på datamaskinen din?

Når du har lagt bildet inn ett eller annet sted på datamaskinen din kan du gå inn på Båtplassen og benytte "legg til svar",

deretter bruker du knappen med "laste opp bilder". Du får da anledning til å lete deg frem på din egen PC med tasten "Browse" for på finne bildet ditt -

Når du han funnet bildet trykker du på tasten "open",

deretter trykker du på "last opp".

Dermed er bildet overført til Båtplassen. Når du har gjort dette kan flere av oss hjelpe deg med å vise bildet her på BP.

Link to post
Share on other sites

Da var årets siste båttur unnagjort. Tok en times tur på fjorden idag. Bleike og skyfri himmel.

Fylte også opp tanken med diesel. 250 liter siden forige fylling i August. 45 timers gangtid. 5.55 liter i

timen. Fornøyd med det. TAMD41M 163 hk.

 

Ser fram til neste sesong som starter om 2 dager bare... eller nei foresten skal, jo på jobb i 14 dager eller mer.

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Nydelig tur opp fjorden i dag. Nærmest perfekte forhold. Hadde en prat med Pallemann, Flid og pappaen til Hilmar II på VHfen. Rolf (rem) tok i mot oss i havna på Slemmestad og vi har fått oss en perfekt plass for natten.

 

I morgen er det Retur til sagene ved Tofte. Meldt snøvær.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nyttårsaften klokken 15.30 tatt i Andedammen på Siktesøya med Langesund i bakgrunnen... Det er nå et par blå grader ute,pinnekjøttet skal serveres om et par timer... er to båter her nå... siste kvelden dette året ombord i Stauden II, om 6 og halv time er det nye sesong igjen... og fortsetter kulden så blir det isbryter på båten i morgen.. det sørper seg til i bukten nå... 22 grader i salongen..

 

nytt.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

..........siste kvelden dette året ombord i Stauden II, om 6 og halv time er det nye sesong igjen... og fortsetter kulden så blir det isbryter på båten i morgen.. det sørper seg til i bukten nå... 22 grader i salongen..

 

hmmmm, det gjelder bare å få "gnidd det godt inn" i oss fortapte sjeler som har båten liggende i hagen........ Må jo legge til at det høres overordentlig koselig ut....... :newyearcheers:

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Nyttårsturen med Astor mot Slemmestad var ny for oss ombord. Tidligere har vi reist ut fjorden. Denne gangen gikk turen til båtvenner ved Slemmestad. Avreise nyttårsaften i flott vintervær. Det blåste litt, noe vi fikk merke da det ble noe kaldere ombord enn vanlig. Selv om Astor er godt isolert trekker det kaldt her og der. Med Webastoen på fullt, noe vi sjelden pleier, ble det liksom ikke ordentlig varmt ombord. Vi ønsker å ha min. 20 grader i hele båten og for å oppnå det satte vi inn en ekstra varmeovn på 2500 watt. Denne går på lampeolje. Etter 20 minutter kunne vi slå av denne ekstra ovnen og da hodt temperaturen seg godt hele veien opp til Slemmestad. Vi legger oss run dt 8-9 mils fart når vannet er flatt og vi skal avgårde over en litt større distanse.

 

Vi var ikke alene utpå. I flere bukter rundt Sætre-landet lå det båter. Det er flere som stikker ut så snart mulighetene byr deg.

På Slememstad var Rolf Erik (rem) på plass og anviste oss hans ledige bås som nå er ledig etter som Escada ligger ferdig stoffet og klar oppe på opplagsplassen.

 

Turen hjem i dag ble litt mer ruskete, noe vi kompenserte med litt mer maskinkraft enn vanlig. Astor la seg støtt i bølgene i 14 mils fart noe som gjør turen mer behaglig for oss ombord.

 

Over VHFen hadde vi prat med andre BP-båter ute i fjorden.

 

Nå har vi startet nyåret med ett overnattingsdøgn allerede og flere vil det bli utover. Vi trenger snart mer diesel og da er Horten indre havn stedet. Bare 6 nm unna.

 

Hjemturen benyttes til å slappe av og se oss omkring. Litt vask og rydding etter turen, samt pakking av ting som skal med hjem. Her bruker vi plastkasser med lokk som er enkle å stable. Sengtøy ligger fast ombord, ferdig oppredd. Nå gjenstår kun litt støvsuging som jeg tat om et par dager.

 

 

Her noen bilder fra turen.

 

 

nyttaar__utenfor_saetre.jpg

Den lune skjærgården utenfor Sætre. Lenge siden vi har vært der nå som båten ligger ute ved Tofte.

 

nyttaar__sllemstadhavna.jpg

På plass i Slememstadhavna hvor Vivian og Rolf Erik tok vel i mot oss.

 

 

nyttaar__droebaksundet.jpg

Drøbaksundet kan mange ganger virke lang, men det er alltid noe som intresserer. Ellers er avistitting greit på denne etappen.

 

 

nyttaar__utenfor_fltvet.jpg

Filtvet fyr like ved styrbord. Et kjent landemerke ut og inn fjorden.

 

 

nyttaar__tofte.jpg

Sødra Cell på Tofte ruver godt i sydenden av Hurumlandet.

.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

blir det morgen bad 1. nyttårsdag??

Nåja, jeg liker to siffrete tall i sjøen og da med 2 som første tallet.... det var 0,1 grader i overflaten når vi forlot Andedammen i dag, tok en batteriladerunde rundt Siktesøya på vei til Stathelle hvor forøvrig Gladiator stakk innom for en prat, men det var surt ute med nordavind og en 7-8 m/s og rundt 0 i luften..

 

Hele turen er forøvig dokumenter med bilder og lagt ut på vår hjemmeside av skipperfruen for en time siden...

 

Stauden II nyttårstur

 

Stranden i Andedammen

31.desember%20026.jpg

 

Ikka akkurat trangt om plassen på denne tiden av året

31.desember%20036.jpg

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...