Jump to content

Båtliv i Desember


Kjell E

Recommended Posts

Svein, var det du...
Jepp. Må nok tilstå at jeg ikke la merke til deg men det gjorde styrkvinnen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Da er det vel greit, når Hulda selv har lagt ut bilder av båten er han vel bare glad for at andre også synes at båten er "fotogen". Viser enda et bilde ved "truckopptaker" i Sonskilen. Havna skal for øvrig få ny "svær" truck i desember. Isen legger seg som sagt ganske fort i Sonskilen, dels pga av stillestående vann og endel brakkvann. Det pleier ikke å gå så lang tid med endel minusgrader før vi kan gå på isen.

 

sonnkilenis2007b.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja, isen legger seg fort i Sonskilen. Jeg har vel en av de best beskyttede plassene i havnen, helt inderst, men det er også det siste stedet isen går om våren. Og jeg som gjerne vil tidlig ut.

 

Her et bilde av havnen 20. mars 2005.

son032005.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for at du holder øye med Trudelutt, Roald. Det er godt med egen "vaktmester" som ikke bor langt unna havnen. :yesnod: Selv har jeg jo 7 mil å kjøre hver vei. :sad:

 

Har du forresten lagt merke til om Sverre har tatt opp utliggerne helt inderst i havnen der jeg har plass?

 

Det gjorde de de par siste årene som på bildene under, også fra mars 2005.

son032005a.jpgson032005b.jpg

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Båtliv i desember , kan ikke ha det mye bedre nå .Varmt å godt ombord , gode venner stikker innom på kaffe å litt batterivann .Levende lys og Ulf Lundel synger om Sanna , livet er hærlig .

 

Tine III som flere mener er båtgal som surrer i båt på denna år's tia , ikke mye som er galt med detta mener nå jeg da :cheers:

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en flott skagenseilas første helgen i desember. Det var en bra tur, med mye forskjellig vær. Vindstille og motor hele veien ned også liten storm og brytende bølger rett i siden på vei hjem. Absolutt hele natta, men stjerneklart og en liten måne. Var utrolig flott og alle hadde det flott, men det hadde ikke akkurat vært en bakdel om jeg hadde rukket å få ferdig varmesystemet ombord FØR vi dro. Det er visst ikke ferdig enda...

Link to post
Share on other sites

Flott lys ute i dag klokken 11 med minus 6 grader og litt frostrøyk noen meter over havet med solen fint inn med flott lys gjennome frosten... et par cm med rim på dekket.Temp inne -2, RF 85%, temp i motorrom +2.

151220071.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...