Jump to content

Årets båtentusiast 2006: Walter_S!


Ingar

Recommended Posts

:lol::lol::lol: da blir det nok (-- reference to evil site removed --) da :lol::lol::lol:

:rolleyes::rolleyes::sleep:

 

Foreslår Ingar jeg, uten han ingen baatplassen.

:yesnod: Bare veldig enig! Skjønner ikke hvorfor han ikke kan nomineres

 

Jeg har også tenkt.. Astor faller klart igjennom og det avslører han hver gang han leser noe han ikke liker. Det samme gjør Nimbuster.

 

:nonod::rolleyes: Spar oss!...

 

Poseidon støttes! Også håper jeg dermed at han ser med en aning mildere øyne på eksamensbesvarelsene våre i navigasjon i januar :wink:

:yesnod: Også enig - Poseidon har svært mange interessante og funderte bidrag

 

PERLEN - for hans stilfulle fornyelse og oppgradering av "Perlen", kunnskapsrik som få. Beskjedenhet er også en dyd, sies det. Perlen er beskjeden og farer sjelden med store bokstaver. Hjelpsomheten overfor medlemmer her på 'plassen er velkjent. Dessuten er han genuint opptatt av baatplassen som et hyggelig møtested og verner om den. Når bølgene går høyt, er Perlen på plass og "glatter over" - for fordrageligheten og baatplassens fremtid!

:yesnod::flag:

Link to post
Share on other sites

Foreslår Ingar jeg, uten han ingen baatplassen.
Bare veldig enig! Skjønner ikke hvorfor han ikke kan nomineres

 

Han kan ikke nomineres for da hadde avstemningen blitt noe lignende dette!

(beklager at dette ble litt rotete, har ikke all verdens tid bitte lille julaften)

 

iFrame (Innsatt web-side) Åpne i nytt vindu

 

Lars H. :santcheers: :santcheers:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Valget sto mellom Walter S og Astor. Må si at jeg holdt en knapp på Walter med sine flotte bilder, lune humor, praktiske løsninger og så virker det som han praktiserer godt sjømannskap.

Men valget falt på Astor pga at når du er så båtgal at du bruker en fritidsbåt til mange hundre tusen som isbryter, og drar på helgetur til Horten nyttårshelgen mens det henger istapper fra Hardtop`n........

Ja da er du enten komplett idiot, eller en stor båtentusiast.......

:wink:

Link to post
Share on other sites

Beklager at det ble litt fremogtilbake, noe som skyldes at listen viste seg å ikke være komplett.

 

Nå skal alle være med og vi starter opp igjen. De som allerde hadde stemt i går må stemme på nytt.

Suzuki og Mouche er etter eget ønske ikke med i avstemningen. Tidligere vinnere har inntil videre karantene.

Link to post
Share on other sites

:rolleyes::rolleyes::sleep:

:yesnod: Bare veldig enig! Skjønner ikke hvorfor han ikke kan nomineres

:nonod::rolleyes: Spar oss!...

:yesnod: Også enig - Poseidon har svært mange interessante og funderte bidrag

:yesnod::flag:

 

Swande har nok ikke vært med lenge nok til få få nytte av alle de gode rådene til (-- reference to evil site removed --).

 

Nå er han ikke Skipper enda heller så ... :lol::lol::lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dette er jo ikke lett Astor , Syvert og Walter er i mine øyne like gode kandidater . Walter med fine innlegg med bilder og føler at det er en som lever å ånder for båt . Astor er mere som meg , hadde ikke Astor hatt en jobb så hadde han vel surra ombord om dagen slik jeg gjør . Bare isbryter historien m/bilder tar jo tittelen aleine . Syvert han vil ikke ha noe pris for han gjør bare jobben sin sier'n , hva så han gjør en fabelaktig jobb . Og da gjør det vel ikkeno at folk setter pris på det han gjør , hadde det ikke vært for Syvert er jeg redd dieselkampen hadde blitt tapt . Jaja dette er ikke så lett for meg , så kansje jeg skal ta å trekke lodd så for det bli som det blir . Men disse 3 kandidatene som jeg har pekt ut er meget verdig vinnere alle 3 så lykke til .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kjære Båtplassvenner.

Takker for å bli ført opp på listen igjen, men ber om å bli strøket fordi:

Jeg har for mange O.T.-innlegg;

Mesteparten av det jeg bidrar med er yrkesrelatert;

Flere av de øvrige er definitivt bedre kandidater!!

 

Men HVEM jeg vil stemme på er vanskelig. Ingar var mitt klare valg, men etter som han utelater seg selv, står valget mellom Andreas (som legger ned MYE arbeide for at dette forumet er så bra) og SveinHa (for instrumentaksjonen OG sin fine fremtreden og tydelige innlegg).

 

Vanskelig dette!

 

Ha en God Jul alle.

 

Marwin

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Gode kandidater, alle som en!

Jeg fikk likevel plukket ut tre favoritter:

 

Eysteind, på grunn av det imponerende arbeidet han har gjort med båtene sine, trass i sin unge alder. I tillegg har han en meget god fremferd her på forumet.

 

SveinHa og Walter_S har på hvert på sitt vis imponerende kunnskaper om båt og båtliv, i tillegg skriver de på en veldig saklig, informativ og fyldig måte, og deler raust av sine erfaringer.

 

Etter en kjapp loddtreking mellom disse tre fikk SveinHa min stemme.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg hadde 3 favoritter, Astor, Syvert og Walter. Og valget var ikke lett. Så jeg satset på en outsider (kan gi gode odds!), en ung kar, rebell, kystens gutt og inderlig opptatt av båt og sjø. Hvem? Jo, - Sinten ble pensjonistens valg!

 

Lars H. smily841.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det går vel ikke ann å komme utenom Syvert i år?

 

Så i tillegg til Astor, er så absolutt Syvert mit forslag nr.1!

 

Lars H.

 

 

Ikke bry dere om Syverts beskjedenhet. Når det kommer til avstemmingen, - stem Syvert!

 

Lars H. :santcheers:

 

 

Hei.

 

Jeg hadde 3 favoritter, Astor, Syvert og Walter. Og valget var ikke lett. Så jeg satset på en outsider (kan gi gode odds!), en ung kar, rebell, kystens gutt og inderlig opptatt av båt og sjø. Hvem? Jo, - Sinten ble pensjonistens valg!

 

Lars H. smily841.gif

Fått en snev Altzheimer eller ? :lol:

 

 

Link to post
Share on other sites

Fått en snev Altzheimer eller ? :lol:
Ja, visste du ikke det? Vi pensjonister er ofte belemret med slikt. Ellers har jeg nå alltid ment at det er mulig å endre mening i motsetning til hva enkelte politikere mener.

 

Ha en god natt. Nå er det tid for sengen for en pensjonist med et snev av, - hva var det nå det het?

Lars H. :santcheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God jul i stua!!! :santa:

 

Takker ydmykt for nominasjonen til denne høythengende prisen, selv om jeg nok selv føler at det er andre som fortjener denne mer enn meg.

Som læregutt i båt og båtliv her på `plassen er det flere som virkelig har støttet, gitt råd, delt av sin kunnskap og ikke minst bidratt til at min interesse bare øker. Håper at jeg om noen år og kan inneha slike kunnskaper og bidra på samme måte som dem.

 

Lykke til med valget godt folk, og håper dere alle får en fredfylt julehøytid!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Swande har nok ikke vært med lenge nok til få få nytte av alle de gode rådene til (-- reference to evil site removed --).

 

Nå er han ikke Skipper enda heller så ... :lol::lol::lol:

:sleep: Om det har noen som helst betydning er nok medlemskapet lenger en både ditt og havgapets. Har nok tilgode å se spesielt interessante råd fra dere begge. De fleste har vel vært i samme gata som det du presterer over.. Om motivasjonen for å skrive innlegg er å få striper, vil jeg anbefale Gapforumet som tidtrøyte..:sleep:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

, selv om jeg nok selv føler at det er andre som fortjener denne mer enn meg.

 

Så er det også i mitt tilfelle. Jeg takker for nominasjon, men føler denne blir veldig feil, rett og slett fordi at jeg ikke har tenkt så mye båt siden sommeren av diverse årsaker. Kan mitt navn slettes, vil jeg sette pris på det.

 

Av kandidatene er der 3 som skiller seg ut.

 

-Sinten på grunn av at det er utrolig flott at en ungdom engasjerer seg slik for det vi har interesser om. Hans arbeid står det høy respekt av, tatt i betraktning alder/student/interesse.

 

-Roaldbj grunnet hans flotte fremstillingsevne samt kunnskapsrike tilværelse. Fortsett slik, jeg setter pris på å lære mere om Trawler. Roaldbj er også flink til å stille spørsmål om det meste (selv om han sikkert egentlig vet svaret selv) slik at det holdes liv i båtrelaterte tråder vinterstid.

 

-Walter representerer båtlivet på en så fremragende måte at man sporer båtglede bare ved å lese hans skildringer. Walter representerer også majoriteten av båteiere som ikke absolutt må ha "siste skrik" av utstyr, farkost og annet. Slike mener jeg vi trenger flere av inn i fremtiden. Walter er også en av de virkelig kunnskapsrike her på BP, men er vel for beskjeden til å komme med sine kunnskaper/meninger hele tiden.

Link to post
Share on other sites

Walter representerer også majoriteten av båteiere som ikke absolutt må ha "siste skrik" av utstyr, farkost og annet.

 

Walter gir signaler om at båt og sjøliv kan kobineres med enkle midler og at opplevelsen ikke foringes av den grunn. Prisverdig...,

 

 

Walter seiler derfor fram som en klar favoritt... STEM WALTER

Link to post
Share on other sites

God jul i stua!!! :santa:

 

Takker ydmykt for nominasjonen til denne høythengende prisen, selv om jeg nok selv føler at det er andre som fortjener denne mer enn meg....

Tull og tøys vikers. Du er ein av dei som fortjener det mest, er få som har like mykje pågangsmot som deg, du er vel i gong med å pusse opp båt nr 3 medan bastard framleis heldt på med nr 1 :wink:

 

God Jul og Godt Nyttår til alle saman :santa:

MVH Sindre

 

PS: Sorry bastard ikkje stygt meint, må visst slutte med henge deg ut så mykje, har blitt reine impulshandlinga i det siste :blush:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Det er flere absolutt gode forslag på nominasjonslisten, men jeg er enig med (-- reference to evil site removed --) m/fl om at Walter så absolutt er en favoritt!

Det er alltid en glede å lese postingene dine, Walter, og du er flink med gode bilder også.

At jeg selv også i år skulle havne på listen tar jeg som en hyggelig gest (Takk, Krisida Magni!) men jeg har absolutt ikke lagt inn fortjenester som tilsier noen nominasjon. Stem på Walter, Astor, Sinten, Syvert eller en av de andre som virkelig står på! Vi glemmer heller ikke de som bruker tid og ressurser på å holde vår kjære BAATPLASSEN oppegående, uten deres innsats hadde vi ikke hatt dette lyspunktet i hverdagen.

Lykke til med avstemningen! Og ha en trivelig julekveld alle sammen!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

:sleep: Om det har noen som helst betydning er nok medlemskapet lenger en både ditt og havgapets. Har nok tilgode å se spesielt interessante råd fra dere begge. De fleste har vel vært i samme gata som det du presterer over.. Om motivasjonen for å skrive innlegg er å få striper, vil jeg anbefale Gapforumet som tidtrøyte..:sleep:

 

Gapforumet har jeg ikke hørt om....... er det nytt ?. Mulig du tenkte på (-- reference to evil site removed --) :wink: Du har nok mye igjen å lære Swande :wink:

 

Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul. :santa:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...