Jump to content

Årets båtentusiast 2006: Walter_S!


Ingar

Recommended Posts

Geatulerer så mye Walter, dette var velfortjent :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Gratulerer Walter, dette var veldig fortjent!

 

Og gratulerer også til dere som ikke nådde helt opp. Mange gode kandidater blandt de nominerte!

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

De beste gratulationer, Walter_S!!! Det var på tide med litt østlendingsblod i den særdeles celebre og myteomspundne forsamling av utpekte båtentusiaster.

... østlendingblod ...

Hvor i all verden har du det fra?

Walter har sine blodsbånd til Alpene, det er derfor han er slik en ihuga båtentusiast - og når det gjelder båtkvaliteten på blod fra Alpene så vet jeg hva jeg snakker om :wink::wink:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye SIR WALTER

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

:o) - Disse ord skrives i ydmyk, og i anledningen svært så høytydelig, tilstand. Takknemlighet er vel den beste beskrivelse av hva jeg føler over denne tildelte æren som nybakt båtetusiast i denne celebre forening av båtmennesker. Det er med æresfrykt at jeg registrerer utnevnelsen og alle gratulasjoner som følger med den!

 

Denne lille (267 stemmer ut av over 9.000 medlemmer) og uhøytydelige avstemning er liksom blitt kalenderårets avslutning, samtidig som den representerer starten på et nytt båtår og gjenspeiler en slags evaluering over hvordan man selv blir oppfattet av andre medmennesker her på baatplassen. Det kan jo være greit å vite at man ikke er helt utafor i så måte.

 

Når man på Å.F. skriver om det som opptar en allermest av de uviktige tingene her i livet (må jo se litt realistisk på det og innrømme at det finnes mere alvorlige og viktigere ting her i livet enn det å ha båt) og samtidig får "gehør" for det man brenner for - ja, da er det jo bare helt topp!

 

La meg samtidig benytte anledningen for å takke først-og-fremst Ingar som initiativtager til dette enestående, kunnskapsrike og høyst vanedannende nettforum - samt "mannskapet" hans (Teknisk og moderatorer, samt skipsraadet) og alle de som i anonym stillhet og frivillighet trekker i trådene i kulissen - for at vi skal ha en digital men svært så sosial hjemmhavn på nettet!

Takk for tilliten og oppmerksomheten, folkens! :sailing:

 

===========================================================

P.S.:

For å unngå flere spekulasjoner over mitt opphav og hvor mine båt-gener stammer i fra - godeste Poseidon har jo allerede antydet fjerne himmelstøk - så kan jeg jo - for de som har interesse av det - innrømme at jeg ikke er ekte Østlending. Skjebnen ville det slik at lille Walter riktignok er født og oppvokst i høye fjellstrøk i de østerrikske Alper, hvor han også slet ut flere par av sine korte "Lederhosen" - men draget til sjøen, vann og båter ble vekket til livet allerede i 9-års alderen, etter å ha lest Daniel Defoe's mesterverk "Robinson Crusoe" , etterfulgt av Robert Louis Stevenson sin "Skatteøya".

 

Dette var bøker som fant gjenklang i en fantasi-belastet guttesjel og som vekket eventyrlysten. Etter dette var det aldri tvil i min sjel - jeg skulle lære sjøen (noe jeg da aldri hadde sett) å kjenne. Allerede som 17 åring lærte jeg meg å seile (Piratjolle) på Gamle Donau i nærheten av Wien.

 

Da jeg 3 år senere (1969) havnet i Norge var det derfor helt naturlig at jeg noen år senere skaffet meg en seilbåt ( 21' seilsnekke) og sammen med min kone og 1. jentungen, oppdaget og utforsket Oslofjorden.

 

Etter dette gikk det slag-i-slag og slik havnet jeg til slutt i Østfold, på Kråkerøy hvor jeg trives, og har lyst til å bli gammel.....

 

 

:o)

 

:rolleyes:...og dette innlegg skiller seg heller ikke ut i fra mine vanlige innlegg i så måte at jeg setter meg ned for å skrive "bare noen linjer" - og ender opp med en hel avhandling - ja-ja.......... :crazy:

 

Og, for at et innlegg fra Walter_S skal være et "komplett" innlegg, så MÅ det vel følge med et-eller-annet bilde også. Her, seilskøyta "Kan Jiff" på Lera, med Nordboene (til venstre) og Søndre Søster (til høyre) i bakgrunnen:

20031011_08-IF.jpg

 

:seeya:

See Ya, folkens!

 

redigering av en hel haug med skriveLeif'er....

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...