Jump to content

Båtbilder


C-marine

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Noen bilder fra onsdagsregattaen i Stavanger i går. Silkeføre! (for første gang i år):

Dscf3661.gifDscf3670.gifDscf3673.gifDscf3659.gif

 

(Klikk på et av bildene for å se flere / større)

Det er 76 deltakende båter i vårserien i år, men bare 49 som stilte til start i går. Har ferien begynt for noen allerede?

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Blur, du er en eminent fotograf!

Er det din egen båt som ligger og "dupper" i dønningen, mens du selv bader? I så fall har du vel et vanntett kamera, eller ett som ikke virker lenger nå..... :wink:

 

 


 

 

 

Båtløs som jeg er, må jeg ta til takke med bilder av andres båter, tatt fra landjorda. Her ett jeg tok for noen dagers siden på Brattestø / Hvaler. Typisk kveldslys med solen lav på horisonten. Man kan skimte Akerøy og fortet i bakgrunnen. Båten på bildet kjenner jeg ikke til, tror det var en Enes 25 som seilte forbi.

 

138949d1246905435-fz-28-norway-ii-090625_0070_web-1024x683.jpg

 

Ha en fortsatt god sommer!

:seeya:

 

 

...

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Får vel bidra jeg også, med et skikkelig sjarkbilde tatt i fjor sommer. Var med samme båten med torskegarn på Kvænangen og i Olderfjorden tidligere i vår. Bildet er forøvrig det beste jeg har fått til noen gang på mitt kamera, så er litt stolt over det. :giggle:

 

trondyngve22.jpg

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Båten som har kjørt noen kilometer nå:

baat1.jpg

 

Bilde fra Kya fyr, nord for Frohavet. Vi var i båten fra forrige bildet. Kjørte fra Trondheim til Buholmråsa fyr. Og deretter en liten tur ut til Kya fyr. Helt fantastisk. Sjøsprøyten stod til tider over fyret!

kya_fyr.jpg

Link to post
Share on other sites

Blur, du er en eminent fotograf!

Er det din egen båt som ligger og "dupper" i dønningen, mens du selv bader? I så fall har du vel et vanntett kamera, eller ett som ikke virker lenger nå..... :wink:

Ja, det är självaste Blur som blivit badebåt. Och dønningen finns bara om man ligger i vattenytan, men visst blir det kul perspektiv. Kameran är en vattentät liten Panasonic DMC-FT1. Egentligen skaffade jag den för att ta bilder under hårda förhållanden på Watski 2Star och annat, men den funkar ju för bad också...

 

blur-badetur-2.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Ikke så god kvalitet på bildene (eller kanskje heller fotografen), men de formidler jo årets første båttur, som jeg hadde i dag i lag med matrosen på tre og et halvt. En fin, liten tur på sjøen

 

mobilopplasting_mars_11_054.jpg

Ikke så veldig mange fritidsbåter ute enda, men noen var det. Kystheimevernets "Magnus Lagabøte" var også ute på tokt.

mobilopplasting_mars_11_057.jpg

Ved Hjellestad var det regatta. Ikke fritt for at vi savnet seilbåten ved dette synet.

mobilopplasting_mars_11_058.jpg

Link to post
Share on other sites

Så måtte disse irriterende vestleningen vise at de har båten på sjøen hele året:) Men i går var det virkelig en flott dag og ganske mange båter på sjøen...

 

imag0759.jpg

 

 

imag0768.jpg

Her ser vi Skarv som nylig kom til Stord og nå er det jo høytidsstemning etter at også Eldfisk kontrakten gikk til Aker Stord :flag:

imag0769.jpg

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...