Jump to content

Båtbilder


C-marine

Recommended Posts

Jeg elsker båtbilder, så jeg vil gjerne se deres båt bilder. Post gjerne bilder av båter, tatt fra båter, av havet og lignende. På hjemme siden min skal jeg lage en samling av bilder og kommer til å bruke bilder som er postet her. hvis du ikke vil at de bilder skal brukes på min hjemmeside ikke poste bildene. Skriv også hvor bildet er tatt. Håper på mange fine bilder! :smiley:

 

her er et av mine

 

Captured_2006-8-10_00000_123.jpg

 

Rett utenfor Runde i Møre og Romsdal

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

På hjemme siden min skal jeg lage en samling av bilder og kommer til å bruke bilder som er postet her. hvis du ikke vil at de bilder skal brukes på min hjemmeside ikke poste bildene. Skriv også hvor bildet er tatt. Håper på mange fine bilder!
Hei.

 

Har du ikke lest hva som står nederst på alle sidene her på forumet?

 

Copyright baatplassen.no.

Innlegg fra forumet kan kun benyttes i andre sammenhenger etter avtale med forfatter av innlegget.

Annet innhold etter avtale med baatplassen.no.

Så vennligst spør meg dersom du har tenkt å bruke bilder jeg måtte legge ut! Alminnelig høflighet you see.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette er vel ikke en gratis billedformidlingssentral? :confused: Ønsker han båtbilder kunne han vel bare oppgi en e-postadresse hvor en kan sende bilder en hadde lyst til å ha på hans hjemmeside? :smiley:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Apropos... Teknisk: Er det noen særlig hotlinking av bilder fra baatplassen?

Det er jo itt tungt å lese dette rett fra IIS loggene, men om dere har et analyseverktøy av noe slag kan det kanskje fremkomme en statistikk?

 

Bare for kuriøsitetens skyld altså...

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Her er et bilde fra en havn vi har vært innom minst en uke hvert år de siste 7 årene.

 

Det er en fantastisk gjestmildhet her. Maten er god, enten på havnas lokale resturang (dyreste middag ca 60 kr), eller på de mange omliggende resturanger.

 

Og mulighetene for ulike aktiviteter er svært omfattende, både når det gjelder museer (bl.a. maritimt museum), svømmeanlegg, bibliotek, treningshall , handlegater og mye mer.

 

Her går det ikke an å mistrives.

 

20-07-06.jpg

Link to post
Share on other sites

På hjemme siden min skal jeg lage en samling av bilder og kommer til å bruke bilder som er postet her. hvis du ikke vil at de bilder skal brukes på min hjemmeside ikke poste bildene. Skriv også hvor bildet er tatt. Håper på mange fine bilder!

 

Noen som tydeligvis ikke har lest innlegget mitt skikkelig. :nonod: :nono: Jeg sier ifra at jeg kommer til å bruke noen av bildene, og nederst på siden står det at jeg må spørre om lov først, jeg har vel gjort det? Men for sikkerhetens skyld sender jeg en IM til dem jeg tar et bilde fra. :wink:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Andlin har rett.

 

Bilde i innlegg #10 og #12 er fra Vestre Bådehavn i Ålborg.

 

Dersom man er i Kattegat og seiler i området Læsø, Anholt og Ebeltoft, vil jeg sterkt anbefale å seile til Ålborg.

 

Dersom jeg husker sånn omtrentlig rett er det i underkant av 20 nm fra Hals til Ålborg.

 

Overnatting er billig i Ålborg - og det er flere gode havner. Dessuten er det fint å gå videre til Limfjorden dersom værforholdene er dårlige i Kattegat og Skagerak.

 

De to minste barna våre på 16 og 12 år trives fantastisk godt i Ålborg - og det samme gjør vi voksne.

 

Jeg trives godt både i det maritime museet og garnisonmuseet ganske nær småbåthavna.

 

Og det er ikke mye å klage på når dyreste middag på den lokale resturangen koster kr 60.

 

Vi klarer ikke å lage like billig og god middag ombord i båten.

Link to post
Share on other sites

Ursholmen?

 

Suzuki

 

 

Utrolig Suzuki - det er Ursholmen.

 

Det er ikke mange nordmenn som går ut til dette området - som må være blant det vakreste på Koster.

 

Jeg fastholder at det kreves god navigasjonsevne å seile ut til Ursholmen-lagunen.

 

Man kan seile inn til lagunen fra nordvest, nord, og vestfra.

 

Jeg pleier å seile inn vestfra og har vært med kjølen innpå "julekvelden" som har skadet mange propeller opp gjennom årene.

 

På Ursholmen er det ferskvann fra brønn.

 

 

Her står minstejenta på toppen av den østre øya på Ursholmen og ser nord-øst over Koster-arkipelaget.

IMG_1200.jpg

Redigert av roaldbj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er sikkert mange som vet hvor dette er.

 

Grunnen til at jeg viser dette er først og fremst for å vise hva voksne mennesker gjør en sommerkveld i juli 2006.

 

8 voksne personer plasserte seg oppe i en 280 cm lang RIB mens to andre RIB'er hadde en heftig kjøring omkring de 8 voksne (den midtre RIB'en - har valgt dårlig fokus på båten for å hindre identifisering av personene, men det er faktisk 8 ombord) .

 

Barna spurte om dette var lurt - ikke lett å praktisere alminnelig sjømannsskikk, jfr. sjøveisreglenes §2.

 

IMG_1315.jpg

Link to post
Share on other sites

23. januar, 2007 - 10 minusgrader og sol fra blå himmel:

10Minus.jpg

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...