Jump to content

Longside i Sverige


Astor

Recommended Posts

Hvis man venter en kompis som er nær forestående var jo skiltet med RESERVERT ganske genialt.

Mulig den bare skremmer bort de høflige mens "bærmen" legger seg utenpoå allikevel. :headbang:

 

Normalt slenger jeg ut fendre hvis jeg blir ligende over natten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

RESERVERT???? Ordet burde være et ikke-ord for de fleste her på plassen! Den ene meninga slår den amdre i hjel om man leser litt. I hele tatt å tenke ordet reservert i de farvann og sammen med de jeg normalt ferdes er som å banne i kjerka. Pføy til RESERVERT. Førstemann til mølla får først malt. Etterhvert legger man seg der det er plass....og plass er det alltid!

Link to post
Share on other sites

Desverre så er det ikke unormalt at folk i båt holder av plass til naboen som kommer i løpet av dagen eller var det helga, men gode båtfolk gjør ikke dette efter min mening..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Desverre så er det ikke unormalt at folk i båt holder av plass til naboen som kommer i løpet av dagen eller var det helga, men gode båtfolk gjør ikke dette efter min mening..

 

 

Det var gjerne det som var tanken, hvis man går flere i følge og en ankommer noen minutter før den andre. :wink:

 

 

Et hjelpemiddel var tanken. Og det blir vel med det. :wink::wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

............... Det litt merkelige i slike opplevelser, er at det stort sett er folk fra seilbåter som gjør sånt. Og jeg har også observert at de samme menneskene tar av seg på bena når de går over til en annen seiler. Er dette en måte å demonstrere overfor motorbåteiere at de misliker disse, eller hva er det for noe?

Når det er nevnt, så har jeg også vært borte i folk fra motorbåter som gjør likedan, men det er mye sjeldnere.

 

Det er nøyaktig slik jeg har opplevd det også. Rart det der :wink:

Link to post
Share on other sites

Desverre så er det ikke unormalt at folk i båt holder av plass til naboen som kommer i løpet av dagen [...]

Ikke noe problem det vel. Seiler jeg i følge med flere og vi har avtalt å ligge sammen så tilbyr jeg andre som kommer innom å ligge innenfor i stedet for å ligge på utsiden. Drøyer det med med båter som er i følge så ryker antagelig planen om å ligge side om side hvis havnen er i ferd med å fylles opp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...