Jump to content

Vi kårer Årets Båtentusiast!


Ingar

Recommended Posts

Årets slutt nærmer seg og og vi vil i denne anledning kåre Årets Båtentusiast, valgt av båtfolket selv!

Tanken er å gjøre dette til en årlig tradisjon.

 

Vi starter med nominasjon, dette foregår på den måten at dere sender forslag til meg på IM.

Klikk her for å sende IM'en.

Man skal ikke oppgi noen grunn, kun navnet som kandidaten poster med på forumet.

Vennligst la tittel på IM'en være "Årets båtentusiast".

Kun jeg vil vite hvem som har foreslått hvem.

Etterhvert som forslagene kommer inn vil jeg oppdatere en liste over kandidatene i dette innlegget.

Vennligst sjekk at ikke din kanditat allerede står der før du sender nominasjon.

Skulle noen nominerte ikke ønske å være med er dette selvsagt helt ok, ta da bare kontakt med meg.

 

Når nominasjonen har roet seg ned starter vi kåringen i form av en Meningsmåling, denne blir også stående til stemmene slutter å komme.

 

Vinneren vil få en hedersbevisning, men det er ikke helt bestemt enda hva dette blir.  :rolleyes:

 

PS: Jeg er eneste medlem som ikke kan nomineres. :lol:

Link to post
Share on other sites

Det kunne vært interessant med en meningsutveksling vedrørende kriteriene for valg av årets båtentusiast.

 

For egen del kommer jeg til å stemme på en kandidat som skriver innlegg som lokker frem den gode følelsen av å være på sjøen og som kommer med gode tips. Det er også viktig at vedkommende i sine innlegg viser respekt for hele spekteret av medlemmer (fra den mest hardbarkede sjøulk, til den ferskeste jolleeier).

Link to post
Share on other sites

Det er mulig han faller helt utenfor rammen for denne avstemningen, men for min del ville nominasjonen og stemmen min gått til Henning i Båtliv-serien. Her har dere en skikkelig entusiast - som takler det ene problem etter det andre. Makan til uslitelig humør skal du lete lenge etter - enten det er uendeligheter av trøbbel under båtpussen, fullstendig motorsvikt eller helskeiv finersaging. En verdig kandidat!

Link to post
Share on other sites

hmmm...

 

Nå var vel tanken at årets båtentusiast skulle kåres blandt medlemmene her på baatplassen ellers kan jo dette bli rene nobel komiteen  :yesnod:

Jeg synes kanskje det kunne være et poeng å vurdere hele settingen for en slik kåring. Ved å ta inn eksterne kandidater (f.eks. mesterseileren Siren Sundby), kunne jo baatplassen.no (med nesten 2000 brukere)  virkelig kåre en ordentlig vinner, få et medieoppslag og mer oppmerksomhet - og flere brukere. Selv har jeg foreslått Henning overfor Ingar, så får vi se hva han sier.

Link to post
Share on other sites

Hmmm

 

Med all respekt for de av våre medlemmer som også seiler regatta. Sånn rent etter magefølelsen er det to forskjellige verdener hvor fritidsbåtfolk på den ene siden og profesjonelle konkuranseseilere a la Sundby på den andre siden oppholder seg.

 

Håper jeg har ikke tråkket noen på tærne...

Link to post
Share on other sites

Jeg synes kanskje det kunne være et poeng å vurdere hele settingen for en slik kåring. Ved å ta inn eksterne kandidater (f.eks. mesterseileren Siren Sundby), kunne jo baatplassen.no (med nesten 2000 brukere)  virkelig kåre en ordentlig vinner, få et medieoppslag og mer oppmerksomhet - og flere brukere. Selv har jeg foreslått Henning overfor Ingar, så får vi se hva han sier.

Enig i at det i utgangspunktet ville vært bra med en "åpen" nominasjon.

 

Når vi allikevel har valgt å begrense dette til brukerne her, er det fordi alle da har mulighet til å gjøre en vurdering av de nominerte.

Selv har jeg f.eks. ikke sett på "Båtliv" og kan derfor ikke vurdere evnt. kandidater derfra.

Link to post
Share on other sites

Halloen folkens !!

 

Eg lura på ka dokker meine med  Årets Båtentusiast ?

 

Med all respekt for dei så e ivrige te å komma med innlegg

her på forumet , så  ser detta heller ut som ei nominasjonslista for dei med størst "skrivekløe " .

 

Ein båtentusiast, e ikkje det ein så " ofre alt " for båten , å livet på sjøen??

 

Eg tar sikkert feil , men det e vell lov å spørr ???

 

Men nå går eg å legge meg , ska gjørr klar båten i mårå for ein 14 dagers båt tur !!

 

Kos dokker foran dataskjermen, eg drar snart t sjøss !!

 

Mvh

 

Leifen :headbang:

Link to post
Share on other sites

Halloen folkens !!

 

Eg lura på ka dokker meine med  Årets Båtentusiast ?

 

Med all respekt for dei så e ivrige te å komma med innlegg

her på forumet , så  ser detta heller ut som ei nominasjonslista for dei med størst "skrivekløe " .

 

Ein båtentusiast, e ikkje det ein så " ofre alt " for båten , å livet på sjøen??

 

Eg tar sikkert feil , men det e vell lov å spørr ???

Nå kjenner de færreste her hverandre fra noe annet sted enn forumet, så vi må liksom ta utgangspunkt i hva som blir skrevet/gjort her på forumet.

 

Sikkert ikke ideelt, men i mangel av noe bedre...!?

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Halloen igjen folkens !!

 

 

Nå har eg gjort klar båten , så å sei , drar i mårå regne eg med .

 

Nå må eg understreka ein ting , eg verken vil eller føle meg så ein kandidat te Årets Båtentusiast,  ei  heller vil bli nominert te det på grunnlag av " skriverier " eller båtbruk, men å nominera itte " skrivekløå " blir heilt feil i mine auger , å andre sine !!

 

" Den som tier den samtykker " e ett godt gammalt ordtak !!

 

Som Geir KS skrive ,så e det ikkje så mye aent å sammenligna med enn " skriverier " , å det e eg forsåvidt enig i  ,så ska det utfra det kårats ein vinnar , så må det bli Poseidon , han har ein erfaring å kompetanse så adle kan misunna !!

 

Ellers så syns eg det e , så eg har " sagt " før , ganske snålt at på detta forumet så e " alle " enige i ett å alt !!

 

Nå må det komma ein debatt med " guff " i !!

 

God Natt

 

Mvh

 

Leifen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ellers så syns eg det e , så eg har " sagt " før , ganske snålt at på detta forumet så e " alle " enige i ett å alt !!

 

Nå må det komma ein debatt med " guff " i !!

 

God Natt

 

Mvh

 

Leifen :smiley:

hehe...Ta noen søk på "anoder", "bruce", "ærfugl" og "maritimstart"  så får du se  :seeya::wink:

Link to post
Share on other sites

Er ny her jeg !

 

Fulgte anbefalingen til Leifen og søkte litt på dette forumet og leste

blandt annet gjennom trådene

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...2041945;start=0

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1066566827

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...9730745;start=0

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...8280047;start=0

https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...8134320;start=0

hvor et velkjent "kallenavn" går igjen.

 

Diskusjoner med guff i skal man vist holde seg unna her når man ser resultatet

for enkelte deltakere.

 

Eriksen

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Halloen folkens , å spesielt Ingvar !!!

 

Eg ser det at itt sist eg skreiv her på detta forumet så e det ingen av dei mest invloverte så har vågt å svara meg på ka ein BÅTENTUSIAST e.

 

Så eg regne med at den som tier den samtykker , altså at det e ein så " ofre alt " for båten, å ikkje minst bruke båten sin.

 

Så då burde kansje kåringå av ÅRETS BÅTENTUSIAST vært bytta ut med : ÅRETS SKRIBENT !!!!

 

ENIG INGVAR

 

 

mvh

 

Leifen :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...