Jump to content

Fjerne hardtopp på scand baltic


litt peiling

Recommended Posts

jeg ønsker å fjerne hardtoppen på min baltic. Er det noen som er intressert i en ok hardtopp m/ny kalasje? Har også en ok ekstra kalasje. Bøyle medfølger selvfølgelig.

Ønsker meg ny kalasje med stenger og mast.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

har også en ubrukt svart orginal scand kasse til badeplattformen. :fishing:

Link to post
Share on other sites

jeg ønsker å fjerne hardtoppen på min baltic.

 

 

Anbefaler at du tenker deg godt om.

 

Det ligger trolig endel ledninger i hardtoppen som du må legge anderledes ved fjerning av denne.

 

Tror nesten det er klokere å selge båten og kjøpe seg ny uten hardtopp.

 

(vi er tidligere eiere av Scand Baltic og Scand Atlantic)

Link to post
Share on other sites

NEI!!!!!!!!!! For all, få vekk de grusomme hardtoppene.

Hugg den opp og brenn den!! :boxing:

 

Tenk å sitte innestenkt under en hardtopp, eller stikke hode ut av en liten luke, når du kunne hatt himmelen og friheten fri over deg! :yesnod:

 

Er det en dag med mye sjø tar du bare opp den forerste delen av kalesjen, og får samme effekten som en hardtopp.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Er litt enig med alle her. :rolleyes:

 

I flott vær og rolig sjø, er det flott uten kalasje. Men i litt urolig motsjø er det et must med hardtopp. Det hjelper lite med fremre delen av kalasjen oppe. Vannet kommer inn mellom vinskjermen og kalasjen i framkant.

Det er også en fordel eller to til med hardtopp. Det ene er at det blir lunere og sesongen blir betraktelig lengre. Det andre er praktisk oppbevaringsplass. og man kan ha flotte downlights m.m.

Men man blir nok brunere som skipper uten hartopp :sailing:

Link to post
Share on other sites

Den baltic en jeg hadde, hadde plexiglass over styreposisjon, i plexiglasset var det montert en stor takluke rett over styrepos.

Ofte jeg sto på stolen, fikk halve kroppen over tak å styrte med foten, gikk veldig bra. :smiley:

Låner denne tråden litt..... Var den takluka originalt montert i HT'en eller var det noe du gjorde selv? Og holdt den tett? Har selv Baltic med HT og kunne godt tenkt meg en tilsvarende luke.

Link to post
Share on other sites

Er litt enig med alle her. :rolleyes:

 

I flott vær og rolig sjø, er det flott uten kalasje. Men i litt urolig motsjø er det et must med hardtopp. Det hjelper lite med fremre delen av kalasjen oppe. Vannet kommer inn mellom vinskjermen og kalasjen i framkant.

Det er også en fordel eller to til med hardtopp. Det ene er at det blir lunere og sesongen blir betraktelig lengre. Det andre er praktisk oppbevaringsplass. og man kan ha flotte downlights m.m.

Men man blir nok brunere som skipper uten hartopp :sailing:

Har du bestemt deg nå da.Gått fra uten hardtop,til med hardtop på samme dagen :confused: Handlekraft må jeg si :crazy:

Link to post
Share on other sites

Låner denne tråden litt..... Var den takluka originalt montert i HT'en eller var det noe du gjorde selv? Og holdt den tett? Har selv Baltic med HT og kunne godt tenkt meg en tilsvarende luke.

 

 

Til omorv... Originalt var det en spilet presenning over hardtoppen som kunne taes av. Forrige eier monterte en tykk sotet plexiglass, slik at en ikke ble solbrendt i toppen mens man kjørte. Velg da en stor takluke, som man kan legge bakover i åpen stilling. Jeg synest det var en god løsning, som ikke kan koste så allverden.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...