Jump to content

Clas Ohlsson VS Biltema

MartinN

Recommended Posts

Tror nok at Co har bedre logistikk/lager styring på sine butikker. Biltema har nok dessverre alt for ofte tomme hyller. Vet at Biltema Sandnes får varer ca en gang pr uke, jeg tror det er for langt intervall med så stort omløp. Kan nesten garantere at de mangler en av tingene jeg trenger...det er litt iriterende.

Er og enig med de som sier at Co har bedre varetrykk en BT..

Dog handler jeg mye på biltema da det er god parkering og de har mye ok varer..synest jeg.

Ja, Clas har klart best varer, men er vel i gjennomsnitt dyrere, selv på "billigvarene" i forhold til BT. Men det merket som heter COTECH, som CO fører. Det er kort sagt bare "mainnskit". Beste BT jeg har vært innom er forøvrig det som ligger i Mjøndalen utenfor Drammen. Der var det fint og nytt, og de hadde kjempebra utvalg.

Ikke billig??

Hvor andre steder får du et 5kg ploganker til 149 kr? Ikke Biltema i alle fall, der må en ut med den svimlende sum av 179.

Synes CO har noe billig og noe til normalpris. Og kanskje det er fordi de ikke har egne merkevarer at de har ting i hyllene sine også etter at de ulike sesongrushene har lagt seg.

Var en tur innom Biltema idag på hjemveien etter å ha vært hos Sønnak og kjøpt 3stk 115Ah Sønnak Nautilus Freeline forbruksbatterier på tilbud til kr. 1000,- pr. stk. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en sprayboks med tekstilrens til bilsetene og fendertrekk til båten når jeg likevel kjørte forbi Biltema. De hadde ikke inne noen av de to produktene.

Lars H. :sleep: :sleep:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hos CO får jeg ofte tak i saker som ikke er så lett å finne andre steder (spesialbor, spesielle beslag, div. gadgets...). Derfor slipper jeg ikke unna en tur til CO rett som det er (mens mor handler andre ting). Noe er ganske billig, men noen ganger er merkevarene dyrere enn hos f.eks. Maxbo. Så sjekk prisene til CO!.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Ikke billig??

Hvor andre steder får du et 5kg ploganker til 149 kr? Ikke Biltema i alle fall, der må en ut med den svimlende sum av 179.

Synes CO har noe billig og noe til normalpris. Og kanskje det er fordi de ikke har egne merkevarer at de har ting i hyllene sine også etter at de ulike sesongrushene har lagt seg.

149,- for en Bruce kopi :eek:

Det var billig......

Har du fått testet kvaliteten på dette ankeret?

Jeg har hørt at man bør være forsiktig med billige kopier fra østen , men dette kan jo være bra.

Vil et slikt anker på 5kg kunne brukes til en båt på 1600kg?

Jeg har en 7,5kg paraplydregg men kunne tenke meg en Brucekopi istedet eller i tillegg.

Beklager hvis jeg stjeler litt av tråden :blush:

2008 mod Askeladden 525 Excel m/ 90hk Mercury Optimax

Derfor slipper jeg ikke unna en tur til CO rett som det er (mens mor handler andre ting).
I Sverige heter daghjem "dagis", så der har de et eget uttrykk for det at gubben blir sendt til CO når fruen handler i andre butikker. Han blir satt på "gubbdagis"! :lol: Så sier du at du har vært på gubbdagis, vet alle at du har vært hos Clas Ohlson.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Mulig det, men GPS mottageren deres er ubrukelig.

Her har jeg scatterplottet mottageren til CO og en annen jeg har i 7 timer.

Plottet er gjort i samme tidsrom og med antennene på samme sted.

Kan du fortelle hvilke motagere dette er? eller er det bare å velge hva vi vil at det skal være?

CO har vel også flere forskjellige?

Synes også det er mye artig på Clas Ohlsson, MEN.. Styr unna cotech(?) maskinene.. Har nå skrapt ned min 24 fots scand og har "brukt opp" 2 skraper :headbang::headbang: De fungerer bra (nesten som bosch), men kvaliteten er gjennomgående elendig..

Polermaskinen som jeg har kjøpt bråker også mer og mer for hver gang jeg bruker den.. så det spørs hvor lenge den holder..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...