Jump to content

Norges dyreste diesel?


nimbuster

Recommended Posts

Seilbåteiere skal ikke bekymre seg over dieselpriser, vet du :nono:

 

Hmm, denne tråden er faktisk interessant lesing. Har aldri tenkt på at det er så store prisvariasjoner på avgiftsfri diesel.

 

Ikke vet jeg hva dieselen koster her i Nordland, men nå fyller jeg opp tanken stort sett bare en gang per sesong. Da jeg hentet båten i Hommelvika for å seile den hjem til Nesna var det ikke et vindpust langs hele ruten, så det ble med dieselkraft i 45 timer. Hadde da brukt 75 liter, hvilket skulle bli ca 1,6 liter i timen. Ikke værst for en gammal VP md2b...

 

Man lærer stadig noe nytt

Dufour 40 Performance

Link to post
Share on other sites

Betalte 9.35 på Tjøme!! Sinnsykt! Håper ikke dette sprer seg til vestlandet.

Hvis dette sprer seg til vestlandet, vil det ikke vare lenge, kjenner endel som kjører tankbil, og da avtaler vi i sammen om oppmøte på kaien og fyller opp tankene våres samtidig til en fornuftig pris. Dette gjorde jeg i januar og betalte 4.60 pr. liter. Jeg mener på det sterkeste at vi som bruker båten mye, må selfølgelig presse prisene ned som mye som mulig...

Jeg vet det er en del her inne på forumet som mener at vi bare må betale den prisen for at marinaene skal finne det fornuftig å drive dette, men jeg er i hvert fall ikke enig i dette.. Marinaene på østlandet spesielt tjener grovt på oss lystbåter, gjør som oss på vestlandet, snakk dere båtfolk imellom og avtal en fast dag i mnd. dere fyller opp tankene deres, så får dere vestlandpriser og vel så det hvis dere er mange nok.

Mange mener at det koster å drive en marina med et par ansatte o.s.v... Selvfølgelig koster det, men hos oss er den ubemannet, vi bruker visa når vi bunkrer og dermed har dei en god profitt.. :nonod:

Link to post
Share on other sites

slenger meg på :crazy:

 

Jeg er gårdbruker og betalte i går kr 4,70 pr liter - 60 øre rabatt pr liter. = 4,10 kr pr liter. inkl transport.

 

hvor fikk du dieselen så rimelig? sikker på at dette ikke var eks. mva. pris?

uansett rimeligere enn hva som er dagens kostpris for dieselstasjoner/marinaer.

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...
De sinnsvake dieselprisene vi har på marinaene på østlandet gir meg bare enda en god grunn til å bruke tankbil.

7,77 kroner/liter betalte jeg på Hankø forrige uke. Fylte ca 600 liter.

Hvordan får man tak i tankbil da? Har aldri tenkt den tanken jeg.

Link to post
Share on other sites

Det er i utgangspunktet begrenset hvor tankbiler kan kjøre innom kaianlegg - jeg er i alle fall blitt fortalt at det kreves beredskapssystemer for at bilene skal få fylle til båter. Ellers er vel den billigste dieselen for oss nær Horten på Hortens indre annlegg hvor det er selvbetjening, er vel 6.85 nå? Og dette er god autodiesel. Har aldri hatt problemer med denne dieselen.

Link to post
Share on other sites

Dieselprisen på Os i Hordaland er 6,20 / literen. Problemet er at Essostasjonen som har marinaen ligger mot elv som kan være noe grunn på lavvann. Har gått inn med Summer Familyen og på lavvann har jeg målt dybde på ca 1,20 meter under skroget...

På høyvann derimot kan nesten hvem som helst gå inn der men viktig å huske på at innseilingen til pumpene (på lavvann) bør skje langs bryggekanten / babord side av elv...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...