Jump to content

Norges dyreste diesel?


nimbuster

Recommended Posts

Co op Haugaland har sagt at dem skal være billigst i landet uansett pris ved andre salgssteder.

 

Mja, skeptisk...Men at det blir relativt billig er jeg sikker på.... :cheers:

Tanker nå for kr 5,40, tror den blir vanskelig å konkurrere mot...

Har konvertert, Bavaria 39 cruiser.

Link to post
Share on other sites

Er godt kjent med både båt å vann, men aldri satt meg noe inn i vind styrker;) ikke kjørt så lange strekker før, holdt meg på sørlands kysten, så er det inn når det blåser for mye..

 

 

Her er en tabell som sammenligner vindstyrke og bølgehøyde (må rulle ca 1/3 nedover på siden).

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg pleier å ta turen litt nord i Floden. I Nesbrygga er det ganske OK, de har samme pris som på Surka(samme eier begge steder tror jeg). Også er det antydning til køkultur der også i motsetning til Kjøpmannskjær hvor det er det reneste anarki i fyllekøen.

Forresten, det er dyrt overalt syntes jeg. Men som Slagsibsreder så kjenner du jo til det.

Redigert av Slagskibet (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne sommeren har jeg båtplass i Hallangspollen rett nord for Drøbak. Først og fremst er det interessant å vite hvor man kan fylle diesel i nærheten?

 

Og, om det er noen som har et rimelig alternativ i området, så tas også dette tipset imot med takk :yesnod::yesnod:

 

 

:-) steinar

Link to post
Share on other sites

Måtte fylle på Trysnes marina i Søgne i ettermiddag. Det ble bare 10 liter gitt, til 9,99 for avgiftsfri diesel... :confused:

Har egen tank som jeg fyller til vanlig i fra, så jeg vet hva innprisen er på grønn diesel...

Men sånn er det når man glemmer å ta med... :headbang:

Bas i Greipstad Skru & Sladd.

Medlem av: Dregg er ballast !

Link to post
Share on other sites

Denne sommeren har jeg båtplass i Hallangspollen rett nord for Drøbak. Først og fremst er det interessant å vite hvor man kan fylle diesel i nærheten?

Har også plass i Hallangspollen. Nærmeste dieselpumpe er i Vindfangerbukta, men denne er langt fra den billigste. Har hørt at det er brukbare priser på Halvorshavn :smiley:

Link to post
Share on other sites

Diesel for 6,05 kr/l på Vassøy i går.

 

Trysnes Marina må dere bare boykotte. Værre pengegriskhet skal det letes lenge etter. Jeg fikk heller ikke pantet flasker og bokser der da de ikke førte de merkene. Dårlig reklame for Søgne.

 

Noen som har peiling på dieselprisene på Ålo for tiden?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Jeg syns det er rått og ikke så lite frekt av mange av forhandlerne i østlandsområdet å tillate seg å ta 50 % mer enn de på vestlandet for diesel. Oppfordringen er klar! Det har aldri før vært registrert så store prisforskjeller som nå.

 

Det blir flere og flere kortpumper rundt om, men...burde egentlig ikke det gi lavere priser?

Link to post
Share on other sites

Kavringen Marina utenfor Nesodden har betalingsautomat.( Er ikke spesielt billige) De får diesel fra båt hos Statoil Lindøya.

Statoil på Lindøya er kjent for høye priser.

Fergene bruker å tanke på Lindøya, skulle gjerne likt å vite hvilke priser de fikk???

Dersom de plyndrer fritidsbåter, da synes jeg det er dårlig gjort.

Redigert av Sverre Olav (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mja, skeptisk...Men at det blir relativt billig er jeg sikker på.... :cheers:

Tanker nå for kr 5,40, tror den blir vanskelig å konkurrere mot...

 

Så at Handelslaget hedde satt dieselprisen til 6 kr pr liter no før åpningen men vi blir vel å fortsette å fylle for 5,40 hos vår dieselleverandør som jo er døgnåpen heile året. :drink:

Link to post
Share on other sites

Så at Handelslaget hedde satt dieselprisen til 6 kr pr liter no før åpningen men vi blir vel å fortsette å fylle for 5,40 hos vår dieselleverandør som jo er døgnåpen heile året. :drink:

 

Nå er jo omtalte leverandør på lekteren ikke så ukjent i dette distriktet. Det kan jo bli en utfordring for handelslaget og få omsetning om dette fortsetter.... :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Så at Handelslaget hedde satt dieselprisen til 6 kr pr liter no før åpningen men vi blir vel å fortsette å fylle for 5,40 hos vår dieselleverandør som jo er døgnåpen heile året. :drink:
Ingen vits i å betale for mye... Hvis alle fyller der det er billigst, så kan det bli en en fin priskonkuranse.

Uansett, å måtte betale 6 kr pr liter er jo ran, regner med de setter ned prisen så snart de blir gjort oppmerksomme på dette. :yesnod:

Har konvertert, Bavaria 39 cruiser.

Link to post
Share on other sites

Har noen lagt merke til at det er østpå prisen er høy. Noe frakt må jo de også betale, men sikkert surt for de dette gjelder. Vestlandet har kort vei til påfylling av tankene og prisen er deretter. På andre siden av dammen (nordsjøen) begynner de å klage på høy pris.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Tviler på at fraktkostnader er grunn til priser opp mot 9 kroner her på Østlandet, det er nok det at folk er villig til å betale for å bruke båten som gjør utslaget. Og det utnytter de selvfølgelig i marinaene. Hva ligger prisen for diesel med full avgift på, på en bensinstasjon for biler borte hos dere, er den 25% lavere enn på Østlandet den også?

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei Lars.

Marinadiesel har vel alltid noe opp og noe ned priset. Om det er 25% forskjel. Ja si det. Jeg fyller i helgene når prisen er lavest fra bensinstasjonen. Og jeg sparer noen kroner når full tank er 400 liter (var 800 før ombygging). Men frakten stiger også i disse CO2 tider og får utslag i havnene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...