Jump to content

Oppussing av trebåt!

Sleipner93

Recommended Posts

Ja, dette bør du tipse om i "Alt om Sabb" tråden også :wink: !

Ellers var jeg bort i båten idag. Gjorde ikke større en å legge opp en lampett ledning til lampen under dekket. Så litt bedre ut enn 2 ledninger som var stripset her og der.

Redigert : Kritrov, vet du om de hadde termostat i Maritim butikken?

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Jepp! Det holder til mangen med alt dette her! :wink:

Får se om jeg kan få banket ut to i helgen! :smiley:

Husk nå på å ta pauser innimellom palnings laginen slik at du ikke gåt lei :eek::yesnod::sweat::lol:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Hehe, kanskje jeg burde lage et ekstra par? :lol: De hadde vel bare blitt rotet vekk til slutt kan jeg tenke :rolleyes:

Ellers har jeg fått fatt på en dynamobrakett! kritov her på forumet solgte den til meg! :flag:

bilde050.jpg

Håper på å få lagt til 2 pakninger idag også! :smiley:

Har fått lagt til pakninger nå.. Ble ikke helt perfekt men jeg tror det skal gå. Hullene er sikkert for små men jeg tar med hullpipe når toppen skal på igjenn så jeg kan lage de litt større da evt.

Merket først opp med å bruke den gamle pakningen :

pakning_merket.jpg

Tok ikke noen bilder når jeg skjærte de ut og slo hull men det ble seende slik ut (De nye pakningene er øverst om noen skulle være i tvil :lol: ) :

nye_og_gamle_pakninger.jpg

Rolig no Hilmar... Det uttryksikonet der fekk meg nesten utestengd ein gong :lol:

Korleis var det du skar ut pakningane Sleipner? Veit ikkje kor tjukt det materialet er, men hadde det kanskje vore ein ide å prøvt med blikksaks? Har trua på at det kanskje hadde blitt litt jamnare. Men det har vel ingen betydning så lenge det vert tett :smash:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

my_ads.gif

Grunnen til at det ikke ble så rett her og der var at jeg brukte kniv (Stanley).

Pakningen er 3mm tykk og jeg hadde egentlig tenkt å bruke saks men fant ikke en som IKKE tilhørte kjøkkenet (hadde bare blitt problemer visst jeg hadde brukt en av de). Så derfor ble det kniv. Men så lenge det holder tett gjør det ingenting! :smiley:

Grunnen til at det ikke ble så rett her og der var at jeg brukte kniv (Stanley).

Pakningen er 3mm tykk og jeg hadde egentlig tenkt å bruke saks men fant ikke en som IKKE tilhørte kjøkkenet (hadde bare blitt problemer visst jeg hadde brukt en av de). Så derfor ble det kniv. Men så lenge det holder tett gjør det ingenting! :smiley:

Cluet her må jo være å leke litt James Bond , snike seg inn på kjøkkenet å låne saksa til mor for så å snike den tilbake etterpå å ikke vite noe om hvorfor den er sløv og full av svarte fingermerker :lol::lol:

Men om ni skall ( låna) mors eller gummans redskap gløm før allt i værden inte øronpluggarna nær de uppteker det...

Sliter fortsatt med hørseln efter ja lånaten av damas knivar till att skrapa gammal pakning med :eek:

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Nå er det ferie og forhåpentligvis får jeg gjordt noe med båten i neste uke! :smiley:

Planen er å få på montert isammen igjenn motoren og prøve å få klinket litt her og der. (Visst jeg får med meg noen som mothold..) Her har jeg et spørsmål, jeg tenkte nemlig å gå over hele båten med et baufilblad for å sjekke om det kan presses imellom to bordganger. Når jeg finner der det går igjennom tar jeg en sprayboks å sprayer et lite merke.. Etterpå klinker jeg om der det trengs. Kan det gjøre at bunnstoffet ikke fester seg senere da eller? (Er snakk om en liten flekk).

Kommer også til å ta en tur til Kystkultursenteret for å fatt i klink og råd! :wink:

Mellan borden skall det oftast ligga en streng med tjärlin.

Om du skall sätta nya klink så kan det vara en ide att førsøka få inn lite nytt drev.

Drevet hjelper till att holla tett när träet ändrar form i väder o vind.

Ja gjorde så med min o nu e ho i stort potte tät.

Lycka till med jobben i ferien

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Hei Sleipner, å takk for sist....er en stund siden jeg var inne her på siden, men må si du har stått skikkelig på :yesnod:

Har selv en god del erfaring fra å klinke min snekke....en Risørsnekke som jeg mistet hele kjølen å kjølbordene på ved et havari..... :headbang::diving:

Men jeg klinket dem alene, ble mye hopping inn å ut av båten , men det gikk etterhvert. Jeg brukte en liten hydraulisk jekk som jeg satte litt på skrå utvendig som mothold........å det gikk bare bra. Men måtte være veldig forsiktig da jeg ikke kunne klinke så hardt på innsiden pga at motholdet var 100%

Men allt går, bare man tar seg tid til det, å ser mulighetene.

Har fortsatt en del innvendig småplukk enda, men det tar jeg så snart det blir litt varme i luften.

Tenkte jeg skulle få den på sjøen i løpet av mai mnd.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...