Jump to content

Bavaria med bare en vinduspusser?


Astor

Recommended Posts

Ingen vidusvisker på babord side (om styreposisjonen er på babord da), kan da ikke bety noe. En har jo ikke vikeplikt fra babord alikevel!!!! :smiley:

 

Her er jeg helt enig med Astor, selvsagt skulle båter i denne størrelsen/prisklassen vært utstyrt med vindusviskere på begge sider!

Link to post
Share on other sites

Og de vindusviskerne bør være av skikkelig kvalitet også. Jeg opplevde at viskerene på båten min løftet seg av vindpresset da jeg kjørte mot vinden i går. Vindpresset blir nok ganske stort med 20 knops motvind og 30 knops fart - men allikevel. Funderer faktisk på å få byttet ut viskerne med noe skikkelig.

Link to post
Share on other sites

Vi kjørte nordover mot Oslo i går ettermiddag også. med bare den ene pusseren på Bavaria`n. Fungerte forsåvidt fint, men det er klart at en på babord side hadde vært å foretrekke. Ellers er det bare å være enig i at feltet som pusseren tar også er i minste laget. Jeg tenker som så at nå er drittværet unnagjort for i år, slik at pusseren kan hvile resten av sommeren, for i går gjorde den ene i alle fall full jobb.

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Viskerne som Windy setter på er noe dritt - men de funker og det er 3 av dem. Eneste motorbåter jeg har sett som har skikkelig dobbeltarmsviskere er Nimbus/Storebro og NordWest. Andre sikkerhetsmessige saker som også bør løses er refleks i frontrutene fra hvite dashbord. Også det er en stor sikkerhetsrisiko. Jeg fikk bort siste rest av reflekser med et stykke kunstskinn som Windy skjærte til for meg i vinter. Utrolig deilig å ha releksfri utsikt ut av frontruta

 

Du glemte Skorgenes. De har dobbeltarmpussere, mørkere dashbord og spylere som standardutstyr.

 

Unnskyld, men jeg kunne ikke dy meg, siden jeg har sett at du har kommet med en del kritiske bemerkninger om Skorgenes. :wink:

 

Mvh Bern

Link to post
Share on other sites

Viskerne som Windy setter på er noe dritt.

 

På vei hjem fra Sandspollen igår kjørte jeg begge viskerene, men sikten var allikevel så dårlig at jeg måtte stå med huet opp av kalesjen. Samme kan det være for den ene viskeren fant ut at den ikke likte seg ombord så den tok se likegodt en flytur og borte ble den. :smash: Den fløy omtrent like dårlig som den fjernet vann fra ruten.

Satser på at det var siste gangen i år at været krever viskere :fishing:

Redigert av SpaceCab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her er et bilde av en 35 foter med en vindusvisker... om dette er bra nok får andre vurdere, men jeg synes det virker omtent halvpraten så mange som burde vært.. Båten ligger rett utenfor hotellet her i Årdalstangen tatt i ettermiddag... (et gudsforlatt sted)

 

bav35.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du glemte Skorgenes. De har dobbeltarmpussere, mørkere dashbord og spylere som standardutstyr.

 

Unnskyld, men jeg kunne ikke dy meg, siden jeg har sett at du har kommet med en del kritiske bemerkninger om Skorgenes. :wink:

 

Mvh Bern

Hvor har jeg kommet med kritiske bemerkninger til Skorgenes? Er det denne du mener? i så fall vil jeg si at man skal være rimelig hårsår for det jeg kritiserer.

 

 

Dashobord har vi også i sort. Det var nesten standard på Windyer i 2006 (de hadde beige som standard) - i år er det ekstraustyr. Ble kanskje for dyrt?

ferdig_baat_paa_messe_i_arendal_005.jpg

Deilig med refleksfritt så vi kan se regndråpene viskerne ikke tar bort :wink:

 

Vindussplere trodde jeg lenge Vollen skulle montere i år - men det ser ikke ut til at det lykkes for meg å bli kunde der.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

1 visker her i gården, kun kona klager på at det er for lite:))

Grunnen til at det kun en 1 visker er nok for og få takhøyde inni båten, den viskern som er der sitte inne på toalett bak en luke så der er den ikke i veien.

Skulle gjerne hatt 2 men foreløpig er det langt i fra noe problem med 1 stk:))

www.ribtjenester.no

Link to post
Share on other sites

Gobbien min har også bare en visker. Det er heller ikke det en kan kalle for en kvalitetsvisker. Denne detaljen gjode meg skeptisk, og jeg er fortsatt ikke overbevist om dette er godt nok. Båten har imidlertid altfor mange andre posiitive sider til at jeg droppet handelen pga den ene viskeren.

Jeg kan derimot svært gjerne tenke meg å montere en til, og forsåvidt skifte den eksisterende til en mer solid type.

Jeg ble også møtt med argumentet om Rain-X. Dette stoffet har jeg ikke prøvd før, men jeg har vanskelig for å tro at dette gjør viskeren overflødig.

 

Er det noen som har tips om "løsviskere" som kan anskaffes. Og om noen kjenner noen i M % R som kan ta jobben med å montere ? Dette blir nemlig for avansert for alle tommeltottene mine.

Link to post
Share on other sites

jeg skal montere viskermotor nummer to når det blir bedre temp i lufta. Ledninger og bryter ligger oppe fra før. Skal knipse bilder og legge ut her hva jeg gjør på Grandezzaen. Har savnet visker på babord del av frontvinduet i regnvær og tåke. Det hjalp veldig mye med rain-off da det gjør at regndråpene perler seg på ruten og renner raskt av, særlig i fart eller motvind.

Jeg vil anta at både Remvik og Standal/ Gulliksen etc kan gjøre jobben med å montere slikt. -men det spør om de har mye erfaring med å gjøre det slik at det gjøres både pent og effektivt.

Link to post
Share on other sites

2010_0202bavaria0011.jpg

 

Her finnes glimmt av to pussere Haha

 

Og så kan du se de i aksjon på denne linken:

 

Først den ene, så i siste halvdel den andre. Kos deg med synet. Flott hva? haha Også Bavaria da gitt.

 

God helg.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Flere hastigheter, intervall og autostopp selvfølgelig. Nei det er vel å strekke strikken for langt. Ikke går de likt heller så man må være på vakt i det øyeblikket de er synkront, og stoppe de da når begge er nede. Små er de også, og pusser ikke synsfeltet. Må stå i dålig vær for å se ut. Det får være grenser til utstyr da... Hahaha

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Ja vist er den livsfarlig i de gale hender. Best å passe seg om du ser den på fjorden en regnværsdag. Det er ikke sikkert jeg står til rors vet du. :smiley:

 

Livsfalig ja.... Det er vel farligere at det i skikkelig rufsevær dugger på innsiden og det finnes ikke defrosterdyser til vinduene. Har funnet ut at ved skikkelig hardkjør på varme nede og viduene i dæsjen på gløtt så hjelper det noe, men det er ikke standard med varmedyse på badet heller og det er jo ved styreposisjonen. Defrosterdyser burde være std. på slike båter.

 

Har sett meg lei på det så det er fikset i MASØ da.

 

Eller så er vel ikke båten(våpenet) farlig, det er brukeren og hvordan den brukes som er av vesentlig betydning.

 

Per Harad

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...