Jump to content

Bavaria med bare en vinduspusser?


Astor

Recommended Posts

Defroster med dyser opp mot vindu er veldig kjekt ja.

Bl.a. såkalte vestlandsbåter (NB, Viknes, Viksund, Saga..) har som regel dette originalt montert.

Dobble vinduer hjelper nok lite hvis det er dugg innvendig, f.eks pga fuktige klær e.l.

BMB er vel mer solskinnsbåter slik også mange andre slike båter er. Ser vel det på flere ting.

Link to post
Share on other sites

Ikke vider imponerende rekkevidde på de viskerene der :).. Kan du ikke smekke på lengre "armer" fra motor og sette på større viskere? For meg ser det ut som om at det skal være gode muligheter for det uten å måtte flytte på motorens plassering i forhold til vinduet. Byttet motor første sessongen da den gikk på en smell og det var ikke noen big deal å plukke av armen. Og siden du først har to viskere hadde det jo vært kjenkt om de gav god uttelling...

Link to post
Share on other sites

om du skrur ned dekselet som skjuler motoren så ser du sikkert merke og type...kanskje en Roca? kontkter du forhandler finner du sikkert ut hvor lange armer den kan ha. -samtidig vet jeg ikke om det har så mye å si. Så lenge du ikke bruker viskerene til å fjerne snø på ruta, så går det nok bra :) Uansett, jeg vil anbefale rainoff både på frontrutene og sidevinduene. Regnet renner rett av på sidevinduet... og sikten til siden er også viktig.

Link to post
Share on other sites

Eg har en Cranchi.

Desse er ikke levert med vinduspusser i det hele.

Skjønner ikke helt at det skal være et mål på kvalitet om en båt har vp eller ikke. Gobbi likedan.

Desse talienske båtene overstiger cekdig mye anbet i kvalitet.

Ps. Etter 2 år har jeg enda ikke savnet pusseren.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Drar opp en gammel tråd som våknet til live igjen i januar.

 

@Per Harald, har du titta på viskerarmene om de er skøvet ut maksimalt for å få mest mulig rekkevidde?

Ifb vår i lufta, arbeidstemp og arbeidslyst kjøpte jeg i går inn 1 stk viskermotor, viskerarm og visker som skal monteres på Grandezzaen. Dette blir da visker nummer 2. Har ikke tidligere studert viskerarmer så nøye, men så nå at de kan justeres ganske mye. I og med at du har buede vinduer i Bavariaen må du vel kun tilse at de ikke går så langt ut til siden at bladet passerer buen og metallet slår i ruta. På viskermotoren er det vel også noen pinner som regulerer hvor langt armen skal gå ut til sidenen. Bare et tips, om du ikke har sjekka det ut :)

 

Kommer til å knipse bilder og legge ut litt om hva jeg gjør under monteringen.Kanskje noen flere som har lyst til å gjøre jobben, men kvier seg litt?

-Titta inn bak sikkringstavla i går.. og fikk vondt i magen av alle ledningene.. jøjje meg, det skal bli morro.

Link to post
Share on other sites

Eureka.

Jeg har hatt båten ute fra 23 mars, men i mangel av regnvær så har jeg erlig talt ikke tenkt så mye på denne tråden. Helgen skal brukes til gransking av vindusviskere. Godt å ha noe å gjøre når man er ute. Tilbakemeldinger følger.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...