litt peiling Startet 31.Mai.2007 Del på Facebook Startet 31.Mai.2007 Hva brukes som ankerdram? og skal det kun være en liten en Når drikkes den og drikker kona samme dram Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Det skal være kun en ankerdram til hvert bein. Størrelsen tror jeg ikke det finnes noen norm på.. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Den kan tidligst drikkes i det øyeblikk du har forsikret deg om at ankeret sitter som det skal... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
M/B Shanty Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Det skal være kun en ankerdram til hvert bein. Er du sikker på det? har hørt at det er en til hver ribbein Alf Kåre Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Anonym Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Er du sikker på det? har hørt at det er en til hver ribbein Jeg heller mot at jeg tar feil, du har helt sikkert rett! Dessuten er det veldig viktig å ikke gå tom for ankerdram. Det er også lov å kaste ut et ekstra anker for å få ekstra dram :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Jeg har vært så uheldig, flere ganger, å fått den andre drammen i det samme benet som den første. Ulykkelig har jeg sagt som det var, og dermed oppjustert slik at jeg har fått samme antall drammer i det andre benet. Om det er Jeger eller en god aqevitt spiller midre rolle. Koslig er det okkesom. Fruen tar helst en likør. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
litt peiling Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 først vil jeg takke ...Astor... for alltid utfyllende og seriøse svar Kona ordner med ankerdram, mens jeg sjekker fortøyningene og evt landstrøm. Vi drikker begge to en som heter "CUBA", det er en sterk likør, som smaker som karamellsaus. Den er også kjempe god i kaffe (krem).Er vel egentlig karamellsaus blandet med vodka + ++ Fåes ikke på så mange steder, men den finns på Vinmonopolet på Rakkestad i østfold. Sitér dette innlegget Link to post
Sinus_nor Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Resept på "min" ankerdram: 2dl vodka e.l. oppi med 4 pakker fisherman salmiakk u/sukker etter 21-2 døgn, 1dl vann (kan droppes) siles i kaffefilteret i trakteren....Nammm! Kona smaker EN. Sitér dette innlegget Link to post
Grisli Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Hrm..med fare for å gjøre meg /enda mer) upopulær vil jeg påstå at alt drikke som kan benevnes som "kliss" i min bok går inn i kategorien "femi". Unntatt er portvin til ost eller sauterne til foie gras. Til ankerdram mener jeg at akevitt, whisky eller cognac er vinnere. Drammen bør serveres fra et lite drammeglass. Oppblandet sprit er ikke dram, det er søl, eller i beste fall alkoholmisbruk. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 tiltredes Med unntak av rødvin, hvitvin og Becherovka Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Grisli Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 ja seff Bitter er ypperlig som ankerdram. Jeger er dog helt på grensen til "kliss", men det går med et nødskrik... Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Enkelt og greit. Gin/tonic. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Ben Sin Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Til ankerdram er det kun cognac som duger. Cognac med samme navn som båten, selvfølgelig! (jeg tror cognacen er oppkalt etter båten, og ikke omvendt..) Den skal som nevnt tidligere nytes når båten er forsvarlig forankret. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Ankerdrammen kommer på bordet når maskinene er stoppet. Alt annet kan vente .... Single Malt Whisky ... for tiden en 21 år gammel Old Pulteney ... men andre fungerer også veldig bra (og her borte har vi godt utvalg, som også er reflektert ombord). Min kjære foertrekker et glass kald hvitvin, eller G&T (Tanqueray). Tid på dagen spiller også inn, og i kveldstunden, før måltid, tar jeg også lett en G&T på akterdekket for å nyte solnedgangen. Før 11 AM så blir det vel muligens en øl, eller noe uten algehyl. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
NovaMalin Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 For tiden er det Bornholms sommerakevitt Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Gielas Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Ankerdrammen kommer på bordet når maskinene er stoppet. Alt annet kan vente .... Håper/antar at du ikke stopper maskinene før du har forsikret deg om at ankeret sitter, da? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
SveinHa Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Ankerdrammen kan være hva som helst med litt smak i og som ikke kommer i klissklassen. En mørk rom som Captain Morgan er fabvoritten men Stroh 60, akevitt eller cognac går også utmerket Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Divemaster Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Håper/antar at du ikke stopper maskinene før du har forsikret deg om at ankeret sitter, da? Drifting !!!!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Superkul Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Noen hevder det er likør men det står på flasken at det er cognac nemlig XANTE kall det gjærne kliss osv men det er min favoritt Og en bitteliten dregg kan vel kastes maaaange ganger for å være helt sikker på at bunnforholdene er riktig til det ordentlige ankeret!!!! Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
TommyJ00 Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 (redigert) Anker dram = Gammel Dansk med en pils til dessert. Dette gjentas til ankeret sitter. Redigert 31.Mai.2007 av Kristiane (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Tiltredes, bortsett fra at jeg venter til ETTER at ankeret har satt seg! Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Enzo Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Her går det i Gammel dansk og cognac men ikke før ankeret er ute , har forresten vurdert å kjøpe en sånn miniparaplydregg som jeg kan slippe ut og dra inn om og om igjen ved brygga for å retferdiggjøre flere ankerdrammer. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 :lol: Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Tempest Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Løsningen ved kai er: Hentet fra Veikingkonvoien som hvert år arrangeres i Florøs skjærgård! Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Gnisten Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Min favoritt Captain Morgan Black Label er vel nevnt før. Denne kan man få i både 42% og 73%, men den siste får man vel ikke på polet ? Her kan man jo sikle over bildet i det minste..... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.