Jump to content

ulike ankerdrammer


litt peiling

Recommended Posts

Er du sikker på det? har hørt at det er en til hver ribbein :smiley:

 

Jeg heller mot at jeg tar feil, du har helt sikkert rett!

 

Dessuten er det veldig viktig å ikke gå tom for ankerdram.

 

Det er også lov å kaste ut et ekstra anker for å få ekstra dram :)

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært så uheldig, flere ganger, å fått den andre drammen i det samme benet som den første. Ulykkelig har jeg sagt som det var, og dermed oppjustert slik at jeg har fått samme antall drammer i det andre benet. :drink:

 

Om det er Jeger eller en god aqevitt spiller midre rolle. Koslig er det okkesom.

Fruen tar helst en likør.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

først vil jeg takke ...Astor... for alltid utfyllende og seriøse svar :flag:

 

Kona ordner med ankerdram, mens jeg sjekker fortøyningene og evt landstrøm.

 

Vi drikker begge to en :drink: som heter "CUBA", det er en sterk likør, som smaker som karamellsaus. Den er også kjempe god i kaffe (krem).Er vel egentlig karamellsaus blandet med vodka + ++

Fåes ikke på så mange steder, men den finns på Vinmonopolet på Rakkestad i østfold.

Link to post
Share on other sites

Hrm..med fare for å gjøre meg /enda mer) upopulær vil jeg påstå at alt drikke som kan benevnes som "kliss" i min bok går inn i kategorien "femi". Unntatt er portvin til ost eller sauterne til foie gras.

 

Til ankerdram mener jeg at akevitt, whisky eller cognac er vinnere. Drammen bør serveres fra et lite drammeglass. Oppblandet sprit er ikke dram, det er søl, eller i beste fall alkoholmisbruk. :wink:

Link to post
Share on other sites

Ankerdrammen kommer på bordet når maskinene er stoppet. Alt annet kan vente ....

 

Single Malt Whisky ... for tiden en 21 år gammel Old Pulteney ... men andre fungerer også veldig bra (og her borte har vi godt utvalg, som også er reflektert ombord). Min kjære foertrekker et glass kald hvitvin, eller G&T (Tanqueray).

 

Tid på dagen spiller også inn, og i kveldstunden, før måltid, tar jeg også lett en G&T på akterdekket for å nyte solnedgangen. Før 11 AM så blir det vel muligens en øl, eller noe uten algehyl.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Ankerdrammen kan være hva som helst med litt smak i og som ikke kommer i klissklassen. En mørk rom som Captain Morgan er fabvoritten men Stroh 60, akevitt eller cognac går også utmerket :cheers:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...