Jump to content

ulike ankerdrammer


litt peiling

Recommended Posts

Glenfiddich - special reserve single malt som ad. Admiralen tar en Baileys irish cream. Kun en av hver :cheers:. Må jo også kunne takle uforutsett vær og rask avgang i løpet av natten/dagen.

 

75 innlegg med sensitiv info må jo gi vann på mølla til promillereduksjonsfolkane :smiley: Kan jo like godt sette opp en pool over hva drikker jeppe og hvorfor drikker jeppe.

 

jawik f.t.i. hjemmehavn og fotballkamp.....

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

(det känns alltid tryggt o förtöje for storm......... :smiley: )

 

:cheers:

 

Gunga Din, du er alltid hjetelig velkommen ombord ! :cheers:

 

Jeg var på polet i dag, og kjøpte de 2 forskjellige Captain Morgan flaskene, etter å ha lest her.

Den mørke smakte jeg nettopp på nå. ( Sofa-ankerdram) Minnet litt om Gammel Dansk, men ikke så klissen.... Den andre er uåpnet, sammen med en ny Braastad XO, som alltid havner opp i handlekurven.... :rolleyes:

Det værste var at de tre flaskene kostet over 900 NOK :cryin: , så ALT med båt koster pæng ! :cryin:

Link to post
Share on other sites

Gunga Din, du er alltid hjetelig velkommen ombord ! :cheers:

 

Jeg var på polet i dag, og kjøpte de 2 forskjellige Captain Morgan flaskene, etter å ha lest her.

Den mørke smakte jeg nettopp på nå. ( Sofa-ankerdram) Minnet litt om Gammel Dansk, men ikke så klissen.... Den andre er uåpnet, sammen med en ny Braastad XO, som alltid havner opp i handlekurven.... :rolleyes:

Det værste var at de tre flaskene kostet over 900 NOK :cryin: , så ALT med båt koster pæng ! :cryin:

jag kommer, jag kommer ....ikke åpne den andre flasken..... :lol::lol::wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Tja, jeg fikk nå til min overraskelse servert en grappa som smakte fortreffelig for bare noen dager siden. Ble litt overrasket, men det er vel som med calvados f.eks. Den veldig billige smaker som dårlig hjemmebrent, mens det gode (og dyre) smaker som fløte.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Ja det blir som med HB. Noe som skjelden smaker godt, bortsett fra de gangene en treffer på god kvalitet av stoffet. Jeg har noen ganger fått servert Grappa av god kvalitet fra nord-italia (Treviglio område). Sener år har det bare smakt pyton. Dyr calva smaker som du nevner fløte, men det er vel ikke fløte du drikker da :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ja det blir som med HB. Noe som skjelden smaker godt, bortsett fra de gangene en treffer på god kvalitet av stoffet....

Som gammel dansemusiker har jeg smakt litt av hvert!! :puke: Dårlig HB er som kvistlakk eller barbervann. Men riktig fremstilling av "sakene", har lurt mang en "kjenner"!!!

(Hadde vært kjekt å starte en streng om korrekt fremstilling av nevnte fludium, men av respekt for lovverket avstår jeg!)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Jeg har gleden av å omgås svensker ganske mange dager i året. En av de mindre gledene er når det er Kräftskiva og de absolutt skal synge Helangård og leke Små Grodarna og ikke minst "nyte" sine Svenska Nubbar. Ett år fikk jeg en slik 10 pk til jul. Jeg klarte ikke engang å få gitt de bort til svigerfar - han er gammal sjømann og har nok prøvd det meste - men her gikk hans grense.

 

Selv er jeg veldig trogen til det reneste av det rene. Single malt - og kanskje også en Single Barrell - litt sterkere og den har alt det vann den trenger i seg fra naturen av. Kanskje en liten isbit eller to faller i glasset for å kjøle strupen på en varm sommer kveld.

 

Den første Balvenie jeg prøvde..............

 

Har ikke får vane å ta en klunk når ankeret går. Men etter at ungene har lagt seg og roen senker seg ombord - da hender det jeg tar en liten en.

 

Jeg må vel kanskje gi deg rett i at disse "Nubbarna" ikke er så vanvittig gode akkurat, men det er liksom ikke akkurat dét det handler om..? Dessuten er jo smaken litt opp og ned da, et par av de, tror jeg, er slett ikke så vonde.

Men jeg husker dessverre aldri hvilken som som smaker av hva, så det er like spennende hver gang.

Og etter en stormfull overfart synes jeg det passer fint med noe som røsker godt. Dagens siste lidelse, lissom.

Og når en av disse Nubberne er nede, DA kan vi begynne å kose oss. Med en Single malt for eksempel.

Her er min suverene favouritt Talisker 10 Years. Ikke 18, men 10 års varianten. Akkurat passe med torv og røyk.

Laphroag og dets like blir for mye medisin for meg. Da hopper jeg heller tilbake til den neste Nubben.

 

Forresten noen som har smakt ølet de serveret på Skäret i Smøgen: Eriksberg?

Der og da, i solveggen med en rekemakka, bare helt vanvittig godt.

 

Morty

PS: Du Bitteliten, hvis du på ny mottar en slik 10 pack med Nubber, kan du bare kontakte meg. I et anfall av endeløs godhet skal jeg ta disse vel imot, uten å bære nag mot donator'n.

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Jeg var på polet i dag, og kjøpte de 2 forskjellige Captain Morgan flaskene, etter å ha lest her.

Den mørke smakte jeg nettopp på nå. ( Sofa-ankerdram) Minnet litt om Gammel Dansk, men ikke så klissen.... Den andre er uåpnet, sammen med en ny Braastad XO, som alltid havner opp i handlekurven.... :rolleyes:

Det værste var at de tre flaskene kostet over 900 NOK :cryin: , så ALT med båt koster pæng ! :cryin:

 

Båtutstyr er desverre alt for dyrt her i Norge :flag:

Men jeg er enig at Braastad XO er den beste ankerdrammen :crazy::drink:

Link to post
Share on other sites

Den andre flasken, dvs ikke den mørke Captain Morgan falt bedre i smak. Dette er mer en "kvinnedrikk", som glir lettere ned.

Den vil nok bli handlet på nytt. Den mørke derimot ble for lik Gammel Dansk i smaken.....

 

XO Braastad derimot, er ekte båtutstyr. Synd ikke Maritim i Arendal eller Watski fører dette utstyret..... Sukk !!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...