Jump to content

Hvis du skulle kjøpt en seilbåt ...


bliss X

Recommended Posts

Ifjor mener jeg att prod annonserte Scanner selv i Norge med nok priser. Hva er konservativt.

Vi har alle en analysering av valg av båt. Den er inviduell, og kan ikke motsies.

 

Det viktigste er at man er fornøyd. Vårt valg av båt(mitt), skyldes mange grunner. FOr det første

er en Bav 42 en "flott båt", den har 2 ratt som gjør at det er godt utsyn. Dekkutstyr helt ok. Inneplass

mer enn Ok, levrandør mer en OK. Andrehåndsverid mer en OK. se hvor fort en 42 blir solgt.Lev er

anerkjente, hva kan man da mer forlange. Ville jeg blitt mer fornøyd i en Najad 440 AC, :nonod: . Dette er litt drømmebåten. I og med båten er min greie har jeg betalt den selv. Men det er alltid noe

jeg har gjordt med båter før jeg ble gift. Men jeg føler likevel at vi er 2 om det.

 

Når det gjelder hvor lenge vi har båter? Umulig å svare på, men liker Oceanis 43 og Hanse 43 godt.

Fortsatt masseprod båter. Men vi får se. Hvis neste båt er etter barne er uint i å bli med videre, da blir

str mindre.

 

Men for tiden har vi det så bra med "luxuscruiser" fra Bayern. Det er uansett slikt det føles.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

baatsman:

Ja, det viktigste er at man er fornøyd. Og det skulle bare mangle. Den gjennomsnittelige seilbåten som selges i dag er av en slik størrelse og med en komfort som de fleste for få tiår siden ikke en gang våget å drømme om. Seiler kjappere gjør de også.

 

Hadde en gang en Nordisk folkebåt med fast opplagsplass ved siden av et kjempedrog av en seilbåt på hele 28 fot. Den var bortimot bare en våt drøm.

Men hver båt har sin sjarm, og det er som kjent ikke størrelsen det kommer an på. Årene med folkebåten var ikke til å kimse av.

 

Skulle det noengang bli en ny båt, kommer jeg trolig til å traske nedover i fot igjen.

Link to post
Share on other sites

Snakket med en nordmann i Fisckebäckskil som var på vei hjem med en ny Scanner 361 som han hadde hentet et par uker tidligere... Han virket da i allefall fornøyd der han vimset rundt med vaskekosten. Lystallet skulle vistnok havne på 1.28 etter hva jeg fikk med meg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er ny på dette forum,og ser at Bavariadiskusjonen gåt "hett" her også som på nesten alle norske/svenske fora.

Har selv en Bavaria 38 kjøpt ny våren 2005.Dyp blykjøl og high-tech seil var et "must" for min del.

En glimrende seilbåt,som seiler bra i hele vindregistret,og som tydeligvis seiler greit opp til sitt Lystall 1,23.

Båten bør reves relativt tidlig.Skrog/dekk/utstyr ligger ikke tilbake for noen andre merker.

Av negative sider ,er bl. a noe innvendig finish,slik som at det ikke er toppcoat på "skjulte" plastflater,og litt slurvete tilpasset innredning+ noe som umiddelbart er blitt rettet av Lunde Båt.

Har hatt seilbåt siden 1981,og gjennomgikk en lang prosess i 2004 før jeg bestemte meg for den båten som helt klart gav meg mest av alt i forhold "budget". :wink:

mvh

fe-m@il

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...