Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Ikke drake, ikke trampoline. Havnefogden har fly stående på flyplassen på øya. Regner og blåser her i dag også, blåser mer enn nok! De aller fleste ligger rolig i dag, men det er nok noen som venter på en rolig dag til å komme over.

 

Når det gjelder ankerdrammer prøver vi å variere litt slik at man ikke får noen uønskede mangel-sykdommer.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gikk over til Danmark idag. Fra Fjällbacka til Sæby. Endel sjø, men ikke noe problem. Sæby havn var veldig full, men et BP medlem (Ludde) ønske oss velkommen og overlot sin perfekte plas til oss. De skulle akkurat gå.

Takk skal du ha Ludde, veldig hyggelig!

Nå har vi spist god lunch på Smeden og senker skuldrene. havnefestival her i helgen, så det er mye liv.

 

bonus_i_saeby.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei Bonus og takk for et kort men hyggelig møte. Vi gikk til Knippla og sjøen var super. Litt sjø på Danskekysten men på denne siden var det helt flatt. Vi tenkte at vi skulle ha en rolig kveld etter en noe mindre rolig kveld i Sæby i g&år der det er Havnefestival, men jammen er det Havnefest her også med full pakke.

 

Vi koser oss og ønsker dere et flott opphold på plassen "min."

Redigert av Ludde (see edit history)

Hilsen Ludde

 

Link to post
Share on other sites

Læsø kl. 17.24:

Sitter i sola på apeloftet, og må holde fast på Macen, ellers blåser den på sjøen. Sikkert 15 m/s her nå, og de som kommer inn i havna nå, ser noe forblåste ut. Det kom en Skilsø 975(?)

inn her tidligere, som hadde gått over fra Sverige. Kona ombord hadde visst ikke likt den turen(ikke mannen heller forsto jeg). Det gikk en BP båt ut her i stad, og den turen over til fastlandet missunner jeg dem ikke.Håper de kom seg dit de skulle uten problemer.

Link to post
Share on other sites

Det gikk en BP båt ut her i stad, og den turen over til fastlandet missunner jeg dem ikke.Håper de kom seg dit de skulle uten problemer.

 

Vi forsøkte å gå ut fra Vesterø istad, mot fr.havn, det gikk heller dårlig. Seilte 3,5 time før vi måtte gi opp og snu, brukte 30 min på turen inn igjen. Hadde leisure'n oppe i 9,8 knop.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Tom, jeg ser du er i Vesterø enda. Blåst heftig der ute i hele dag. Vi dro grytidlig over i går. Vi leverte syklene og fikk med oss et par bøtter Jomfruhummer før klokken var seks.

 

En relativt behagelig overfart men noe rotete sjø en halvtime før vi kom i le ved Vinga fyr. Vi ligger på Hønø og det har blåst stiv kuling deler av dagen i dag.

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tom, jeg ser du er i Vesterø enda. Blåst heftig der ute i hele dag. Vi dro grytidlig over i går. Vi leverte syklene og fikk med oss et par bøtter Jomfruhummer før klokken var seks.

 

En relativt behagelig overfart men noe rotete sjø en halvtime før vi kom i le ved Vinga fyr. Vi ligger på Hønø og det har blåst stiv kuling deler av dagen i dag.

Vi ligger her i blåsten fortsatt, men så lenge fortøyningene holder og moralen er oppe, så går det bra. Venter på en åpning med lite vind, så vi kan komme oss over til Sverige. Blir bestefar i slutten av måneden, så vi må prøve å være nærmere heimen til da.

God tur videre på Deres ferd.

Tom

Link to post
Share on other sites

Vi så at det var meldt mye vind noen dager frem, men om vi ligger værfast her eller på Læsø spiller jo egentlig liten rolle. Kanskj et hakk bedre på Læsø, der får vi stjerneskudd og grønne bajere. Her stenger de av strømmen i havna om natten...

 

Prognosene sier vel en bedring fra onsdag/torsdag. Da finner dere sikkert en mulighet til å komme over. God tur videre til dere også!

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hallo godtfolk !

Jeg å 3 landkrabber skal til skagen fra fredrikstad til helgen med min båt, Som er en 30 fot senja sjark med

80 hk ford i god stand gjør 7-8 knop 6-7 vis det strømmer i mot. Planen er å kjøre hele strekke på engang har lagt inn kursen til den ytterste bøyen ved skagen rev 90 nm fra brygga har regnet ca 15 timer. Til spørsmål

Ved 5-8 sek/m sørvest som er max vær jeg tar med meg landkrabbene på hvor mye motstrøm og bølgehøyde i skagerak må jeg regne med da ?

Er det mindre strøm langt ute i forhold til nærmere land ?

Når er det lurest å annkomme til skagen ang brygge plass?

Gleder meg stort til denne turen men er førstereis i skagerak så jeg tar i mot alle tipps Og råd.

 

På gjensyn knækk å brækk

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale å ankomme i dagslys. Å krysse leden ved Skagens rev i mørke er mer spennende enn i allefall jeg liker

Som de fleste plasser, er det lurest å ankomme Skagen havn mellom kl10.00 og 14.00.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...