Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

 

bilde

 

Flott dag i Skagen, med sykkeltur ut til toppen av Danmark, Nå har i fått en alu båt(hjemmesnekkra) på utsiden,  der aleneseileren(norsk)  ikke har tauverk nok ombord til og fortøye med skikkeligt engang, Trist syn.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Ligger i Hals, ved inngangen til Limfjorden i øst. Yrende liv og ganske fullt i havna nå. Årsaken er at mange av seilskipene som deltar i Tall Ship Racing har lagt til her på vei mot Ålborg. Flott syn! Av norske ligger " Sørlandet" her nå. "Statsraad Lemkuhl" er på vei.

 

låg på Helgoland for en 10 år siden.......Sørlandet og Gunga Din ende Nordiske båter !   :smiley:

 

bilde

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Er det gunga Din som ligger longside på utsiden av Sørlandet? :)

 

Merkelig nok har jeg også fått en alene seiler i blikkboks på utsiden, med gamle fall som eneste hyssing ombord.

Han manglet også parkeringskrok, så dermed ble vi tvunget til å ha han på utsiden.

Han mangler også BP vimpel... :). Kan det være en fra et annet forum?

 

Edit: sikkert en med feil diesel, en som driver og flytter andres båter, og som driter i flaggreglene også!

Redigert av lano2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

...en alene seiler i blikkboks på utsiden, med gamle fall som eneste hyssing ombord.

Han manglet også parkeringskrok, så dermed ble vi tvunget til å ha han på utsiden.

Han mangler også BP vimpel... :). Kan det være en fra et annet forum?

 

Merkelig at han valgte å legge en blikkbåks utenpå et møbel ?  :lol:

Merkelig at han ikke kan respektere "Kongen av vannlinje"  :giggle:

Kan du ikke lære han litt folkeskikk ?  :smash:  :smash:

Link to post
Share on other sites

Sola skinner nok en dag i Skagen, og aluboksa  har blitt flyttet intil en ledig plass på kaien,  Da tok han liksågodt og kjørte in i en annen norsk 40 foter.  Slike folk skulle ikke hatt båt.  No respekt for andres verdier.  Trist.  Han har ennå ikke betalt havneavgifta  fra i går,  så nå kommer de sikkert snart med den "store mørkhuda"  som skal sørge for at folk betaler.

 

Han kunne fortelle at han hadde nytt tauverk nede i båten men de skulle han spare på  ??  vet ikke om jeg skal tro på han i det hele tatt   :lol:  :nonod:  :thumbsdown:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Slet med å holde følge med Careka i dag, på sykkeltur til gamle Skagen. Var jo sikker på at han stilte opp med sykkel med støttehjul, siden han seiler Catamaran....men neida... Han trødde avsted på to hjul, i en fart... Mistenkte mannen for å være totalt edru!!! ... Men der tok jeg feil gitt!!

bilde

Link to post
Share on other sites

Er det gunga Din som ligger longside på utsiden av Sørlandet

Nei Sørlandet ligger utsiden GD, derfor jeg ikke syns :-)

 

Sen fikk jeg en bedre plass ved flytebryggen, så jeg slapp justere førtøjninger

 

 

Nu har vi kommet tilbake til Skandinavia, er på veg inntil Rønne !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Ser koselig ut der :-). Et av stedene jeg kan tenke meg å besøke neste gang vi skal til DK.

Hvordan er det med bredden mellom pålene? Er det noen med 4,5-5 meters mellomrom?

Hei SAP,

Ja det er noen får plasser som sikkert er opp mot 5 meter, men de fleste plassene ligger nok mellom 3,5 og 4 meter.

Kom til Århus i dag og her er det masse plass mellom pælene ?

Link to post
Share on other sites

Takk for kjapt svar :-)

Båten vår er 4,12m bred og de vi antagelig reiser sammen med er 4,4 og 4,5.

Har skjønt det ikke er uvanlig å ringe til havneverten på forhånd litt før man ankommer endel steder i DK?

 

I og med at det ikke ble noen limfjordtur mot øst i år pga at vi ikke fant et vindu å gå over på fra Kr S, så er lysten stor på DK neste år, men da prøve å komme avgårde litt tidlig og komme seg litt sydover før trøkket setter inn i nord :-)

 

Du må ha en riktig god tur videre Don Camillo :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Don Camillo: Århus er en veldig hyggelig by. Vi hadde noen dager der nå, og fikk med oss fine opplevelser - blant annet utstillingen med de berømte kinesiske terrakotta-krigerne. Ta en kikk på MorMajor-bloggen (www.mormajor.com)

 

Vi ligger i Sæby nå, for andre gang i ferie. Nå er det herlig stille og rolig her :)

 

MorMajor

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Gikk ut fra Rønne (Bornholm) i morse............

 

og må passere en separasjonsone......der det er 'litt trafikk'......(det skal man gjøre i 90 gr......for dem som kan sjøveisreglene!)

 

ais_151_m_2.jpg

 

så her såg det ut for meg............kunnne ikke se denne båten 'Solleone' på radarn....(regnet med att det var en lastbåt 'ett eller annet', kanskje tankbåt) hun låg i 'radar-le av' 'Askholmen'

'Solleone' logget ca 11 kn, vinden var 1,5 meter så vi gikk for motor

 

vikeplikt_1.jpg

 

jeg er den røde markeringen..............

 

jeg så att etter ett tak att det var en seilbåt....og en ganske stor seilbåt, som følgte seperasjonen....hvilket er helt OK !

 

sen kom vi bort mot Falsterbo...der vi går gjennom kanalen (snarvei :smiley: )

 

samtidlig hører vi på VHF'n (dette skall man ikke gjengi :wink: )

 

Kastrup Kastrup....Solleone.....

 

Kastrup Kastrup....Solleone.......

 

ikke noe svar !

 

Lyngby Radio går inn...........kontakt  Soundrep CH 71.....

 

og det gjør Solleone.....

 

'our airdraft' is 50m ..(våran mast er 50m !) kan vi passerer Drogden ? (Drogden er i innflyinen til Kastrup !)

 

sen hører jeg ikke så mye mer, vi går inn Falsterbo

 

dette er Solleone............

 

en 90 fots Swan !!!! :thumbsup: :thumbsup:

 

ligger nå i Tuborghavn

 

Swan-yacht-Solleone-sailing-photo-by-Car

 

 

 

 

 

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Litt usikker, men de lokale sier den kjører krysstokter. De sier den kom fra Skagen, var innom her og skulle til Hals i går kveld.

Den skipperen må ha baller av stål :-) kan ikke ha vært store klaringen i åpningen eller for manøvrering i havna forøvrig.

Fikk du med deg navnet på båten? Kikket på MarineTraffic men fant den ikke....

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...