BårdK Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Skjønner ikke helt det med å vise seg fram, kan du være litt mer presis. Her i indre Osljofjord tror jeg du skal ha litt av båt før du opplever å bli lagt merke til for fin eller stor båt. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Tja. Visste du at det ligger flere store båter der ute, uten motor ? De taues ut om sommeren, og tilbake på høsten. Men det er da allment kjent at enkelte kjøper flottere og dyrere enn de trenger, fordi de vil vise seg litt. Tror ikke du vil få se Petter Stordalen i en gammal sliten Draco på 22ft uti fjorden. Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
BårdK Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Jo da, poenget mitt er at dette nok utgjør en veldig liten gruppe. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Tja. Visste du at det ligger flere store båter der ute, uten motor ? De taues ut om sommeren, og tilbake på høsten. Men det er da allment kjent at enkelte kjøper flottere og dyrere enn de trenger, fordi de vil vise seg litt. Tror ikke du vil få se Petter Stordalen i en gammal sliten Draco på 22ft uti fjorden. Dette er vel noe av de dummeste ryktene gjennom tidene, satt ut av misunnelige fjols! Er det virkelig fortsatt noen der ute som kjøper disse historiene om motorløse "KJEMPECABINCRUISERE" eiet av Oslososs??? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Kjetil1 Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 jeg har brukt årevis og mange båter på å kjøpe meg litt og litt oppover , båten jeg har i dag passer fint inn i min økonomiske situasjon men hadde det vært min første båt så hadde den vært på grensen til ødeleggende for familieøkonomien , det jeg vil fram til er at disse tingene ofte misforstås.Skal råtippe på at veldig mange av båteierne på dette forumet ikke rev ut 1-2 million på båt første gangen , det ble heller kjøpt litt etter litt og lagt på 100 her og 100 der og til slutt så sitter man med en kostbar båt som man aldri villle kunnet kjøpt om man ikke "sparte" gjennom flere år på å eie båter. Husker da jeg fikk lappen til bil og kjøpte min første bil til 30000.- , det var kompiser som hadde bil til 200 000.- og jeg klarte rett og slett ikke å fatte hvordan det var mulig å eie noe så kostbart , få år senere så kjøpte jeg hus som kostet 3sånne biler som kompisene mine hadde og det var ikke for at jeg vant i lotto men fordi jeg innså at skal man ha hus så må man i banken en tur. Det er ikke mange år siden jeg ikke klarte å fatte at det var mulig å eie bolig til 3millioner , men etter at å eie bolig har vært som å leke i klondyke en gang for mange år siden så skjønner jeg det også nå. Det er klart det finnes mennesker som kan gå og bare rive ut en båt til 2mill cash , hyggelig for dem men det er neppe så veldig mange av dem. Vi andre tar det litt etter litt med noen kvantesprang innimellom og da ender noen opp med å sitte på brygga og se en båt ligge i plassen sin og tenke at dette her det koster mye penger og det har tatt mange år men det er verdt det. Her er en kar med samme tankegang som meg . Dengang jeg var 18 og fikk lappen kjørte jeg rundt i en 17 år gammel Citroën DS, som jeg hadde satt i stand selv. Mine jevngamle kjørte rundt i bankens BMW M3, Sierra Cosworth og Manta GSi. Det er de samme folka som kjøper "kaninbur" på 40 kvm til 3 miller bare for det er urbant ... Nå har jeg levd noen år til og fått jobbet meg til mer ting. Har ikke gjeld på bilparken, lite på huset og nesten ingenting på båten. Den kostet vel i 07 da den var ny rett over 400" med hengeren. Men jeg hadde et pussig år i år. Startet med en 77mod Selco 15 med 30 Yamaha på, bytta bort en bil i en 05 Nordkapp 500 Avant, og solgte Selcoen. Et par måneder etter å ha fått Nordkappen, byttet jeg den inn i Hydromarinen. Hadde heller ikke følt meg tilpass å bodd i et 3 mills hus som banken "eide", mens jeg kjørte "bankens" bil til båthavna for å dra ut i en dyr båt som jeg såvidt turde bruke, fordi den var så dyr og kostet meg mye. Da er det bedre å ha en billigere båt, og kunne leve bedre ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Balle Klorin Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Dette er vel noe av de dummeste ryktene gjennom tidene, satt ut av misunnelige fjols! Ja, dette er bare myter og tøys. Det går riktignok en Princess 45 med en ynkelig Volvo motor på 100 Hk (den har bare en motor montert) i skytteltrafikk mellom Bærum og Middagsbukta, men at det ligger noen uten motor har aldri jeg sett i løpet av de 25 årene jeg har tøffet rundt i Oslofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Dette er vel noe av de dummeste ryktene gjennom tidene, satt ut av misunnelige fjols! Er det virkelig fortsatt noen der ute som kjøper disse historiene om motorløse "KJEMPECABINCRUISERE" eiet av Oslososs??? Har da hørt dette fra flere, også fra noen som drifter en stor marina i Bærum. Så hvis de lyver så er jo det merkelig. Men folk juger om mye rart :) Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
BårdK Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Ja, dette er bare myter og tøys. Det går riktignok en Princess 45 med en ynkelig Volvo motor på 100 Hk (den har bare en motor montert) i skytteltrafikk mellom Bærum og Middagsbukta, men at det ligger noen uten motor har aldri jeg sett i løpet av de 25 årene jeg har tøffet rundt i Oslofjorden. Kan man ikke ha det fint på sjøen med en saktegående Princess 45 da? Det MÅ jo ikke være slik at eieren har den for å vise seg frem, han eller hun kan vel kose seg med komforten en slik båt har å by på. Sitér dette innlegget Link to post
Balle Klorin Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Kan man ikke ha det fint på sjøen med en saktegående Princess 45 da? Selvsagt kan man det! Det var vel heller ikke poenget. Poenget til "Brodern" var vel at noen liker å flotte seg med et tomt "ytre skall" (eller en silikonfyllt blondine) Min neste bil skal forøvrig bli en Ferrari med strikkmotor, så jeg kan nyte de sportslige egenskapene i gangfart Sitér dette innlegget Link to post
Brodern Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Selvfølgelig. Og selv om en 45 foter i fullt skuv kan være et syn for guder er det nok mer kos å bare gli frem. (og de bruker sikker sykt mye drivstoff på full maskin også) Selvfølgelig er det langt fra de fleste som viser seg frem, men noen er det jo. Fine biler, dyre klokker eller smykker, man viser seg jo da også. Men det er de andre folka som er koselige på sjøen, som hjelper andre og tar hensyn, som lever på grasrota, selv om de har 45 fot, eller en jolle til 3 millioner :) Og det er mange av de også Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
fem@il Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Ja,her har "Isbjørn"truffet mange "spikerhoder" med sine spørsmål Med utslag av både det ene og det andre Enhver må da velge den båt og pris man man selv ønsker ,etter behov/økonomi/prioriteringer,det er vel ingen ting her som er "rett eller galt" Jeg kjenner folk som har eksempelvis IF folkbåt,og STOOOR "tilgang " til cash(Lystbåt),og jeg kjenner folk med båt til 5 mill,og gjeld oppunder øra,og som knapt kan betjenes,(ulystbåt)så ytterpunktene er det nok av,og de er som regel selv valgt,heldigvis Løp og kjøp,(men det har du vel allerede gjort,tråden er jo gammel?) Sjølivet skal nytes mvh fem@il Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 30.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2008 Hva folk velger handler jo ofte om prioriteringer.. Jeg selv har begynnt i det små og bygd meg oppover.. tidligere så hadde vi flotte biler og liten båt.. etter at jeg sluttet med importen og bilbytte hver 6 måned for og ikke tape penger. Så valgte vi og innvistere de pengene i båt og laaange ferier (jobber skift så mulighet til mye båtbruk er tilstede..) Barna liker seg mye bedre i båten enn den flotte bilen også har vi venner som prioriterer likt som oss så da har barna lekekompiser Kunne jo solgt båten og spyttet alle pengene inn i huset for så og ha det fett.. men hvorfor?? hvorfor skal vi bruke oppsparte midler til og betale ned hus for og sitte på verandan.. Gleden båtlivet gir oss i familien kan ikke måles i penger. Vi akter ikke og vente med det vi liker mest til barna har flyttet ut og vi er gamle.. Vi låser døra på huset og drar på tur Som naben sier.. Vi har båthage.. klipp plenen ferdig Fordelen med båt er også at far har hobbyen sin samtidig som den er familivennlig.. Har kompiser som ikke har båt men go carter og masse andre ego leketøy.. så lurer de på hvorfor vi har råd til båt.. nei si det.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
duppern fra dram Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 pris og type teller ikke noe hovedsaken er at man koser seg med de vi har. Jeg er rundt de 40 og har en sandvik 25 jeg stor koser meg med Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 1.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2009 Mye kloke svar her, men jeg trur det viktigste er at man selv er fornøyd med det man har. Er man ute etter og eie for og inponere nabon, så kjøp Rolex i tyrkia koster ca en hundrings, må man absloutt ha feitere bil en naboen finnes det mange billige drosjer av typen MB ol. som har gått en million må man ha feitere båt en nabon kjøp den uten og betale avgifter. her er det mange måter og inponere på men jeg vil vel påstå og si at det lureste er og handle ting som funker til sitt eget bruk og $$$$. Selv er jeg en jævel til og kjøpe ting som er ødelagt og fikse dette og dermed ha det jeg har i dag. Er pr tiden meget fornøyd med greit hus og grei bil og veldig fin båt (syntes jeg da) og banken tjener jo penger på meg hver måned med våre 2 mill i lån. Hilsen Morten og Tove Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Astor Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Som giver også skriver: Vanligvis kjøper man ikke båt for å selge den, men for å bruke og ha glede av den. Hadde jeg kjøpt båt for å tjene penger på den, hadde jeg ikke lagt opp pluss 1 mill og kjøpt en båt som var 34 år gammel. I dette ene livet setter jeg andre verdier foran dette med å tjene penger på egen og min frues rekreasjon. Vi har fått vår ønskebåt. Ikke nødvendigvis min frues største ønske, men hun bor seg mer og mer til og sier selv at hun stortrives i vår gamle dame på sjøen. Hva jeg tenker om andre som kommer i større og langt dyrere båter? Det bryr jeg meg mindre om bare de oppførerer seg som folk på sjøen. Har folk gode holdninger spiller det ingen rolle hva slags båttype de farer rundt i. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Seiljåtten Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Ja, dette er bare myter og tøys. Det går riktignok en Princess 45 med en ynkelig Volvo motor på 100 Hk (den har bare en motor montert) i skytteltrafikk mellom Bærum og Middagsbukta, men at det ligger noen uten motor har aldri jeg sett i løpet av de 25 årene jeg har tøffet rundt i Oslofjorden. En princess 45 med 100 hk.........genialt. Bra for både lommebok og miljø. Hvorfor er det bare 1 slik i oslofjorden? Sitér dette innlegget Link to post
MrAnders Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Ja, dette er bare myter og tøys. Det går riktignok en Princess 45 med en ynkelig Volvo motor på 100 Hk (den har bare en motor montert) i skytteltrafikk mellom Bærum og Middagsbukta, men at det ligger noen uten motor har aldri jeg sett i løpet av de 25 årene jeg har tøffet rundt i Oslofjorden. Det lå en slik i gjestehavna i Grimstad mange somre på slutten av forrige årtusen, tror ikke det var Princess, men svær og ny CC. Den vet jeg ikke har noen form for motorer, eieren fikk den tauet inn og tauet hjem. Kunne også lett se det, den lå helt merkelig i vannet. Et eldre par bodde der mye av sommeren. Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 Koser meg i "balja" mi jeg, som jeg forresten har fått vanvittig mye god hjelp til ved å spørre og lese meg opp på her på BP. La folk ha de båtene de vil, og den gjelda de ønsker. Hovedsaken er at man koser seg på sjøen, enten det er for å nyte "det gode liv" eller å briefe ovenfor andre. Noen påstår sogar at misunnelsen er større enn seksualdrifta... Det aller viktigste, mener jeg, er at man besvarer et vennlig vink utpå, og kan stikke bort med en sleper om noen ber om hjelp. Kan man ikke det, har man vel ingenting å gjøre på sjøen enten båten koster 3 eller 3000 båtlapper. Nyt livet, det er kort, og evigheta er lang... Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
Kodvaag Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 En princess 45 med 100 hk.........genialt. Bra for både lommebok og miljø. Hvorfor er det bare 1 slik i oslofjorden? Det er det verste jeg har hørt. Selv har jeg motor med en liten snekke på. Ikke er den verdt så mye mer enn en god bruktbil heller. Mellom 100.000,- og 250.000,- et sted? Barna elsker å bade fra badeplattformen, og far elsker å legge den i plan når hr. Hekksjøgeneral 30ft halvpl. fånyttes åpner dieselpumpa si på fullt. Jeg driter i om de 220.000,- jeg ga for båten og de ehh...30.000 (?) jeg bruker i vinter er tapt for alltid. Bare båten varer til barna vokser til så er jeg fornøyd. I forhold til et nybilkjøp er det uansett ikke snakk om noe stort verditap... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
M/S Bastard Svart 2.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2009 30 føtter for 65 lapper, ser ikke ut men jeg er fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.