Jump to content

Elektroverktøy, hva er det som er bra?


Suzuki

Recommended Posts

Prøvde ei Biltema stikksag og det var til å grine av. Fikk den aldri til å sage rett. Prøvde med både dyre og billige blader, men saga trakk uansett til den ene siden. Den har også sterk vibrasjon. Byttet til ei grønn Bosch sag, og det er som natt og dag. Den går vibrasjonsfritt og dit jeg vil.

Biltema = aldri mer.

 

Hitachi slagdrill fra '78, den er rett og slett skuddsikker. Driller kan vel grovt deles i to grupper; de med plast-drev og de med metall i girboksen.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Bosch GST135 nikkesag og er _storfornøyd_.

 

Den har heller forsåvidt ingen "upris" (tror jeg betalte 1800,- inkl mva)

 

Skråsikkert kjøp. Ellers går samlingen i milwaukee (Tungt men sterk som en okse), festool (presisjon presisjon presisjon!), blåbosch (helt ok.) makita og dewalt. Makita har jeg kun spikerpistoler av, så jeg kan ikke si noe stort om elverktøyet, men jeg har veldig god tro på dem.

 

Dewalt 777 er eneste jeg har av dewalt, og blir snart byttet ut til fordel for GCM12SD eller Kapex. :)

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Denne tråden er uhyre gammel nå, men føler jeg må skyte inn litt info angående Blåbosch kontra "billigdrill".

 

Kjøpte meg for litt siden en del driller fra Bosch (Blå sef.) og fikk testet en ny Bosch 10.8V drill mot en 2 år gammel "billigdrill" fra Clas Ohlson som er svært lite brukt.

"billigdrillen" er på 12V og har samme amp. som Bosch batteriet.

 

Bosch maskinen på 10.8V er langt sterkere samt raskere enn "billigdrillen" og batteriet varer også MYE lenger på Bosch'en.

 

Se videoene under så kan dere se at "billigdrillen" sliter mer, samt er mye treigere enn Boschdrillen, selv om "billigdrillen" har mer volt.

"billigdrillen" er også mye tyngere og mer klumpete enn Bosch'en.

 

"Billigdrill" 12V:

http://youtu.be/ZT6WcJGSK3A

 

Bosch 10.8V:

http://youtu.be/ZZgfJTMud68

 

Til innformasjon så koster 10.8V drillen rundt 1.600,- og "billigdrillen tror jeg at jeg ga rundt 5-600,- for på Clas'ern.

Redigert av Bjerknez (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...