Jump to content

Våken om natta når det blåser ! Ikke bra, vøtt...


Worry II

Recommended Posts

Morn

Ja det skjer her hos meg å det ja. Blir litt bekymret av og til. Hos meg tror jeg det har mye pga at havnen ikke er ferdig enda, altså moloene.

Så spess NW svinger godt inn havet i bukta her og lager veldig bølger. Er litt på NØ også, blåser da langs med bukta. Men ligger nesten helt inn så det blir ikke riktig sånn hav.

Er spesielt på NW vind jeg er mest utrolig. Rekner med og håper hvertfall nattesøvn skal bli bedre når moloene er ferdig.*hosthost* han som graver har sirupsbokser til fottøy*hosthost*

Jeg er heller ikke så langt unna "havna" og flytebrygga mi, så det tar ikke mere enn ett par min fra senga og dit om jeg biler :wink:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sover aldri godt. Det har kansje noe med søvnproblemer å gjøre, men når det blåser har nok båten mye av skylden.

Det blir ikke bedre av at båten ligger longside på bølgebryter heller. Det går alltid greit, men fenderne og tauverket får kjørt seg!

 

I dag er den endelig en litt rolig dag :smiley:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Er det? det rusket da godt da jeg landet på Sola imorges. Helt sikker på at du ikke skal kikke etter båten din...? :smiley:

 

Da skal du være glad for at du ikke landet på Sola i går.. :wink: Da tok det helt av, trodde huset skulle løsne fra grunnmuren.. :eek:

Men skal faktisk i båten etter middag nå snart.. :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Kjenner meg veldig godt igjen her. Mistet spesielt mye nattesøvn i fjor høst, da båten måtte ligge på lånt plass i en værutsatt havn etter slipping, da været var for dårlig til å ta båten hjem de dagene jeg hadde anledning til å gjøre det. Jeg visste at båten ikke hadde det spesielt bra der den lå, og kunne lite annet gjøre enn å fendre og fortøye godt og håpe på det beste. Det var ganske frustrerende.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal sove i natt ! Har funnet ut at det kun er en værmelder man kan stole på.. www.yr.no Detter er Meteorologisk Institutt sin !! Bare skriv navnet på stedet du ønsker varsel for øverst ! Lagers under "Favoritter" !!

 

Yr.no og Meteorologiske Institutt (met.no) er vel en og samme sak? Varslene kommer fra samme kilde.

Redigert av oddgeir (see edit history)

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

merker ikke så mye til urolig søvn på grunn av været ennå...menn senere på høsten og utover vinteren så kommer tider man ligger og bekymrer seg for om fortøyningene holder....vi har et problem til her oppe og det er at under de verste vinterstormene så forekommer det veldig mye ising på båtene...sjøen slår over moloen og minusgrader....det hender at om du ikke følger med så iser på ned og den synker....

 

Så det er vel det som bekymrer meg mest når det stormer som verst :smiley:

Hilsen Geir

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...