Jump to content

Baatplassenregatta


Framtia

Recommended Posts

Jeg fikk satt sammen motoren i går og har fått start på den :flag: , så jeg er et skritt nærmere båttur til helgen :yesnod: . Men, for min del, så synes jeg Koster blir litt langt. Turen til helgen planlegger jeg sammen med sønnen min på 9, og jeg tror ikke han er motivert for en så lang tur :rolleyes::crazy::discuss::sad: . Fredag hadde jeg tenkt å kommer meg til Sandspollen og tar resten derfra :sailing: . Så dersom "mål" er nærmere hovedstaden (jeg har hjemmehavn i Asker), er det nok mer aktuelt for meg å nå frem til felles treffsted :yesnod: .

Redigert av MortenK (see edit history)

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Det viste seg forrige uke at jeg skal 3 dager til Berlin over 17. Mai-helgen. Siden jeg er enslig forelder og selv om gutten ikke lenger er noe småbarn, så har jeg sagt, at jeg ikke vil være borte 2 langhelger etter hverandre. Ikke er han interessert i seiling heller og vil ikke være med - det hjalp ikke engang med Internett ombord.

 

Min beslutning er nå at jeg og dama seiler sørover Oslofjorden og blir borte maks 2 netter men helst bare en og så får vi se hvor langt vi kommer. Er jo også avhengig av vinden.

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer med all sannsynlighet til å stille med mine to håpefulle som mannskap (gutt på 10 og jente på 12), og jeg er i utgangspunktet litt skeptisk til ytre Oslofjord (de synes ikke all verdens om 5 timers gangtid hver vei). Det virker imidlertid som om det geografiske midtpunktet for deltagerne som har svart hittil er lengre inn i fjorden. Kan det være et alternativ å lansere Oscarsborg/Sandspollen/Sætre/Son som et alternativt område for treffet?

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer meg litt senere på vannet enn tidligere ønsket. Skjer og har skjedd litt mye i vinter, men torsdag er jeg i vannet etter planen. Langtur da allerede kommende helg blir derfor noe tidlig, men muligens gjennomførbart. Bolærne er i tilfelle et flott sted om været er bra. Helt inn i fjorden vil jeg helst slippe, men om dere er mange så for all del. Flertallet bestemmer.... :sailing:

 

Om dere samles så gi meg et pip om hvor, så kommer jeg tilbake om Aase II er klar nok for langtur.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Kan det være et alternativ å lansere Oscarsborg/Sandspollen/Sætre/Son som et alternativt område for treffet?

I mine tanker sa jeg til meg at Horten skulle jeg rekke uansett. Gjerne Horten for meg (det er også slik at det eneste sted i Norge jeg vet om. som selger gresk mat som omfatter det såkallte "Gyros" er en litt bedre gatekjøkken i Horten. Derfor har Horten en spesiell tiltrekningskraft på meg :yesnod: )

Link to post
Share on other sites

Forsøk på ny oppsummering, de fleste føler vel et behov for å spikre planene for helga snart.

 

Disse er fortsatt med (tror jeg):

ktpriv (helst et sted mellom Håøya og Horten)

trikola (Horten eller lengre inn i fjorden)

enzo (helst ikke Bolærne, ellers åpen for sted bare det ikke blir alt for langt inn i fjorden)

marlene (som enzo?)

vikers (helst ikke for langt inne i fjorden)

rastløs (helst ikke for langt ut i fjorden

Morten K (helst i Drøbakområdet)

 

Det er fristende å konkludere med at møtestedet skal være et sted mellom Håøya og Horten.

 

Disse har forøvrig frafalt (alle med gyldig grunn):

Hallaron

Pete

Stigt:-)

Bidevind

 

Vi er vel ganske nær nedre grense for at vi skal gjennomføre regatta/treff eller ikke. Selv skal jeg uansett på sjøen, og de av dere andre som har lyst til å ankre opp/fortøye longside meg er hjertelig velkomne til det. Jeg kommer trolig til å sende en IM til alle deltagerne over med mitt mobilnr, så kan vi jo holde kontakten med via sms.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Jeg og malene er veeeeldig sugne på å ligge på Koster i helgen , er det slik at de fleste som er interessert har tilhold langt inne i fjorden så er det vel bare å legge det til et stykke langt inne så flest mulig kommer så får vi Tønsberg mafiaen stikke til sverige og ha treffet tilgode.

Hadde håpet vi skulle snakke om 15-20 båter osv men det ser ut som det er veldig tidlig for mange av båtene , kunne det være interessant å flytte hele greia til senere for å få til et ordentlig treff istedet der de fleste faktisk har mulight til å være med ?

Link to post
Share on other sites

Jeg skal nok klare å komme meg lenger enn Drøbak, men Koster, som sagt tidligere, blir litt for langt for meg. Hadde planlagt å komme meg til Sandspollen på fredag kveld, hvis jeg blir ferdig med båten. Rekker fort et stykke videre på lørdagen da! Men som KTpriv også skriver (vi har nok samme ønske om avstand), så er ikke sønnen min på 9 klar for mange, mange timer med transportstrekke, så det begrenser seg litt. Mulig han får med seg en kamerat, da kan det bli litt enklere.

Redigert av MortenK (see edit history)

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

....

 

Vi er vel ganske nær nedre grense for at vi skal gjennomføre regatta/treff eller ikke. Selv skal jeg uansett på sjøen, og de av dere andre som har lyst til å ankre opp/fortøye longside meg er hjertelig velkomne til det. Jeg kommer trolig til å sende en IM til alle deltagerne over med mitt mobilnr, så kan vi jo holde kontakten med via sms.

 

Dette er nok et smertelig faktum! God ide å holde kontakten, for jeg skal også på sjøen uansett.

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Jo, jeg skal ut jeg også. Og når jeg først er igang så frister Horten. Er riktignok en del småprobleme med "ny"-båten, men de kan vi leve med eller løser dem underveis. Det er imidlertid ikke sikker om vi drar lørdag-søndag eller søndag-mandag. Blir det lenger inne i fjorden en Horten så er det greit, blir det litt lenger ute, så får vi se det an. Mye lenger ute bare hvis vinden er til hjelp (det er tiden som begrenser, ikke avstanden).

 

Og min første regatta hadde jeg nettopp. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...