Jump to content

Gps opp mot Windows Vista


vivvi

Recommended Posts

Har en Gps på usb plugg opp mot pc'n. Da den gamle røyk nå, måtte ny innkjøpes og den er det Windows Vista på! :headbang:

Har noen en ide på hvordan jeg kan få denne til å fungere her?????

Finner bare drivere til den opp til Windows XP!

Link to post
Share on other sites

Fant ikke noen vista drivere her?

 

Vista driveren ligger helt nederst på siden.

 

Prøvd med xp driveren? så lenge det ikke er 64 bits vista er vel muligheten for at det virker likevel gode?

 

Har nå forsøkt dette og finner nå ikke com porten i "GPS Information" programmet. Forslag?????

Link to post
Share on other sites

Jeg har "desverre" flere programmer ombord som er avhengige av drivere - jeg har hittil hatt så pass mange vansker at jeg venter til neste år med å bruke vista. Forøvrig har jeg enda ikke skjønt hva som er den store fordelen med vista selv om det prøves ut på jobben.

 

 

Enig med deg der...jeg synes ikke at vista er noe særlig...jeg har flere maskiner hjemme. noen med vista og noen med XP, XP maskinene er helt klart raskest og mest stabil...Vista er bare en oppgradering til XP med en masse fancy saker som for det meste bare er tull som gjør maskinen tregere og varmere.

 

 

 

Geir

Hilsen Geir

Link to post
Share on other sites

Der sliter jeg også sånn ca: :crazy:

 

Håper det er noen data "nærder" her som kan hjelpe..

 

Jeg trur jeg må opprette bru mellom com4 og com5. Det levende sjøkart lar meg bare velge opp til com4.

og GPS legger seg på com5 eller høyere..

 

Det kan godt hende at det feil\umulig og lage bru mellom 4 og 5. Men jeg veit at det skal la seg gjøre å få kontakt mellom GPS og det levende sjøkart.

 

Hadde det får et år siden,men da byttet jeg til Vista beta og har brukt det til nå. Og har da glemt åssen jeg fikk det til før.

 

Jeg har byttet tilbake til XP(pga maskinkraft) så det er ikke der jeg sliter.

 

Er det noen som kan gi meg råd\vink :confused:

Redigert av jadal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har prøvd det, men kan bare velge 5 eller høyere på den com-porten som gps legger seg på. Har prøvd å avinstalere det som har vært på com4 men det hjelper ikke???

Flytt den enheten som ligger på port 2 eller 3 til ett høyere portnummer slik at en av disse blir ledig, deretter flytter du GPS til port 2 eller 3.

 

Når det gjelder Vista fungere dette fint til de fleste oppgaver, men det mangler fremdeles drivere og programvare dersom du har brukermønster litt utenom gjennomsnittet.

 

Har nettopp bygget en ny PC som skal brukes til ett monitoringsystem og da er Vista helt ubrukelig, det finnes ikke programvare som er kompatibelt med Vista og ifølge leverandøren er det langt frem før de kan levere dette.

Redigert av Chrian (see edit history)

MVH Chrian

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok rota det til nå... finner ikke noen com porter på enhetsbehandling lenger... kan fortsatt legge til gps på com 5.

 

savner den oppblåsbare slegga så jeg kunne denga opp den gamle bærbare litt....

 

hadde det ikke vært for att jeg har fått det til før hadde jeg trudd at det ikke går....

 

Men jeg har aldri finni com 1-3 på den??? uannsett hvem visning og vis skjulte jeg velger..

 

grrrrrrrrrr

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...