DMF Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 All utvendig teak skal friskes opp, tette en liten lekkasje i vinduet foran, overhale wallas varmeren, rette opp stålrøret bakerst på den ene badeplattformen- har fått en smell fra ankervinsjen, ta ut to små tepper og legge teak dørk. Og om det er kr i kassa etter dette + den vanlige vårpussen har jeg planer om å få montert inn baugpropell. Sitér dette innlegget Draco 2700 tricab. Link to post
Hansi Svart 1.November.2007 Link til dette innlegget Svart 1.November.2007 (redigert) Noe vinterarbeid blir det i år også. Foreløpig er det innkjøpt ny 10" Garmin plotter med ekkolodd modul. Ikke montert. Ny bærbar VHF er kjøpt. Skal brukes som backup og ved jolleturer. Så da er det på'n igjen med ombygging av dashbord. Nåværende ekkolodd av type JMC skal demonteres og selges. Så er det noen som er interessert bare send en IM. Ekkoloddet er 2 år gammelt med utvendig bronsegiver. Max dybde 1000 m. Scewbacken er demontert og levert ned til Olle Terjesen på Winrace for finjustering / spissing. Var forresten på besøk hos Winrace for 2 dager siden i deres nye bygg på Froland like utenfor Arendal. Flott bygg og fantastisk service. Holder også på og lage nytt glødesystem til motor. I tillegg blir det vel noe småelektrisk oppgradering. Redigert 1.November.2007 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Forsøker å legge inn et par bilder uten å lykkes. Denne melding kommer opp;Linken du oppga ser ut til å peke på et dynamisk bilde,av sikkerhetsgrunner tillater vi ikke posting av dynamiske bilder. Hva er dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Tja, er da blitt gjort noe i vinter: - Montert trimplan - Engbo ankervinsj - Nytt elektrisk annlegg inkl. ekstra batteri (1 start+1 forbruk), nye sikringer, osv. - Nye lister her og der.. - Lakkering av falmede oppevaringsbokser etc.. - Vinduslist.. - Hydraulisk styring i stedenfor teleflex.. - Montert inn 3 stk lensepumper. - måler i vanntanken, inkl nytt instrument for dette fremfor quarts ur. - bytta ut knopmåler.. - Montert alarm (clas ohlson) - nytt feste til stolen (beslaget under stolen for å få bedre plass til bena) Gjenstår: Vaske, polere, olje teak, + div. småting. http://nordan.ulven.com ligger det endel detaljer og bilder. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
KenBjork Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Forsøker å legge inn et par bilder uten å lykkes. Denne melding kommer opp;Linken du oppga ser ut til å peke på et dynamisk bilde,av sikkerhetsgrunner tillater vi ikke posting av dynamiske bilder. Hva er dette? Har du linken til bildet? Er bildet sånn at du kan klikke på det slik at det zoomer seg større? Evt så klikk så det så det zoomer stort, så høyreklikke og kopier lenkemål og lim inn i sett innbilde boksen. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Minien Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Vi kjøpte "ny" (for oss) båt i fjor, og i år skal vi gjøre den etter "vår smak", dvs: 1. Legge teakdørk (gubben og jeg krangler forferdelig om vi skal ha hvite eller svarte nater...) 2. Skifte ut teppe i kabin 3. Ta ut alle skap og legge på ny teak (dvs bygge om alle skapene) 4. Ny girwire! Den lille jenta som jeg er må bruke alle krefter på å få den i revers = ikke holdbart 5. Sy gardiner 6. Ordne mulighet for landstrøm 7. Kanskje bygge kjøleboks i et ledig rom vi har i dørken Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Ble fort lei av å drasse på den håpløse døra til de nedre gemakker i båten. Kjøpte en plate King Starboard hos Maritim. En kveld med morro med fresen,og slik ble resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Ikke no arbeid i vinter - jeg gjorde nok i fjor. Men nå skal det bli nye vinduer med skikkelig glass og aluminiumsrammer. De gamle svarte gummilistene gir veldig 70-talls preg: Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Mulligan Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 Ble fort lei av å drasse Meget bra. Og ikke minst høynet sikkerhet fordi vaskebretta ikke kan bli skylt overbord. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 2.April.2008 Link til dette innlegget Svart 2.April.2008 gunped Det ble meget bra, en smart løsning. Ser av bildene at du også har fått felt inn orginal-låsen. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Wandalen Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Oppgraderte Sjarken (båt nr2) i Påsken med ny Radar og WHF. Byttet også hele instrument panelet fra Biltema (skrammel) til WEMA. Nytt sikringskap og dynamo. Gammelt New look Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Ble fort lei av å drasse på den håpløse døra til de nedre gemakker i båten. Kjøpte en plate King Starboard hos Maritim. En kveld med morro med fresen Dette ble da meget flott..... du må bare si i fra om du ønsker deg en morro kveld til med fresen din.... kunne tenkt meg dette selv.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Seilaren Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 aluminiumsrammer. De gamle svarte gummilistene gir veldig 70-talls preg: Det er jo 70 tallspreget som er så fint med 70 talls båtene! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
baatsman Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Sydvesten har du montert fjernkontrollen til Raymarinen? Jeg har ikke gjordt det? håper på litt bedre tid fremover, litt keitete sånn sett med båten langt unna. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 (redigert) Montert og montert.... vel i den grad den er montert så er det i original embalasjen.. Holder på med plotteren nå om dagen (eller helgene)...... Siden jeg en rekende fant jobbmessig så hjelper det lite at båten ligger 300m fra heimen.. Redigert 8.April.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Montert og montert.... vel i den grad den er montert så er det i original embalasjen.. Har samme montering jeg og. Venter til du har montert, så kan du ta grovarbeidet. Veldig flink til å adoptere slik. Men husk bilder. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sydvesten Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Nå må jeg finne noe å lage en ramme til plotteren av... et eller annet plastmateriale som er lett å jobbe med og ett par cm. tykk... pidestallen er litt for grunn til plotteren, eller nema kontakten bak er jo en 5-6 cm lkang og stikker rett ut og gjør at jeg ikke får plotteren helt inn i pidestallen... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
baatsman Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Det finnes ikke en org utbyggnings-brakett? En gummi-pølse som kan trees rundt, samtidig som den er vanntett. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
KOB Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 VHF Fjernstyrt lyskaster Div knagger Koppholdere Kanskje en batterilader, ev. kombinert med en liten inverter Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Marwin Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) •Reparere Wallas •Finne ut kvissleis jeg skal styre hjelpemotor fra førerplass. Montere liten mast for plannerboard. OK V •Montere co-pilot stol. Nye batterier? OK V •Montere badeplattform?? : Redigert: Noe av det viktigste glemte jeg: •Montere forbruksmåler!! •Åsså montere ny Radar, •Montere Elektrisk Downrigger (på vei fra USA) •Montere NMEA-fortserker (På vei fra Søta bror) HMmmm, lurer på om jeg kommer på sjøen i sommer :rolleyes: Redigert 10.April.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
tom-ass Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Nå har vel de aller fleste kommet igang med sine prosjekter, noen er nok allerede ferdig. Slik ligger jeg ann: - Tette lekkasje/skruehull i cabintaket- Fjerne septiktank - Pusse og olje alt innventaret - polere/rubbing - lakke over fenderlist + dekk, ikke overbygg - Montere tankmåler - montere/skaffe/lage badeplattform - legge ny dørk - male taket i cabin - nye puter i cabin - sette inn flere sig-tenneruttak rundt omkring - oljeskift, service på motor - vaske og innprengnere kallasje Om tid/lommebok/arbeidslyst strekker til... - Tette lekkasje/skruehull i cabintaket - Fjerne septiktank - Pusse og olje alt innventaret - polere/rubbing - lakke over fenderlist + dekk, ikke overbygg - Montere tankmåler - montere/skaffe/lage badeplattform - legge ny dørk - male taket i cabin - nye puter i cabin - sette inn flere sig-tenneruttak rundt omkring - oljeskift, service på motor - vaske og innprengnere kallasje Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
CB. Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Ikke så mye jeg skal gjøre bortsett fra å kjøpe inn et nytt vinstativ samt en ny kaffetrakter. Mulig det blir en vann scooter til guttungen om han er flink til å polere Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Aight Svart 17.April.2008 Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 VHF med antenne i toppen av masten Alt av løpende rigg nytt. Fall, skjøter og alt av blokker: Nytt bestillt. Lakkering fra vannlinje og opp, samt overbygg. Nytt antisklibelegg. Pusse bunnen og legge epoxy og nytt bunnstoff Overhaling av motor: Bytte alt av pakkninger, lager osv. Ny aksling, klemflens, pakkboks og eksospotte. Ny enspak gir/gasshendel med nye kontrollkabler Pusse og olje/lakke alt treverk inni båten. Nye puter/madrasser overalt Ny vindmåler og bidata. ST60+ vind og st40 bidata bestillt. Bytte alle skroggjennomføringer. Nye i marelon bestillt. +++ Båten skal på vannet i slutten av juni. Skal holde hardt! Sitér dette innlegget Link to post
JoachimogMalene Svart 29.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2008 åååå hvor skal vi begynne?? -pusse av bunnstoff fra dekket( ikke så smart forgje eier) - fiske alt innvendig. -bytte puttrekk -FÅ KJØLESKAP -felle ned konfyr Sitér dette innlegget Nå med båtførerbevis Link to post
Valianto Svart 29.Desember.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2008 Lanternebøyle og motor blir det vel Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.