Jump to content

Hva skal dere oppgradere båten med i vinter?

Jack Sparrow

Recommended Posts

All utvendig teak skal friskes opp, tette en liten lekkasje i vinduet foran, overhale wallas varmeren, rette opp stålrøret bakerst på den ene badeplattformen- har fått en smell fra ankervinsjen, ta ut to små tepper og legge teak dørk. Og om det er kr i kassa etter dette + den vanlige vårpussen har jeg planer om å få montert inn baugpropell.

Draco 2700 tricab.

Noe vinterarbeid blir det i år også. Foreløpig er det innkjøpt ny 10" Garmin plotter med ekkolodd modul. Ikke montert. Ny bærbar VHF er kjøpt. Skal brukes som backup og ved jolleturer. Så da er det på'n igjen med ombygging av dashbord. Nåværende ekkolodd av type JMC skal demonteres og selges. Så er det noen som er interessert bare send en IM. Ekkoloddet er 2 år gammelt med utvendig bronsegiver. Max dybde 1000 m. Scewbacken er demontert og levert ned til Olle Terjesen på Winrace for finjustering / spissing. Var forresten på besøk hos Winrace for 2 dager siden i deres nye bygg på Froland like utenfor Arendal. Flott bygg og fantastisk service. Holder også på og lage nytt glødesystem til motor. I tillegg blir det vel noe småelektrisk oppgradering.

Redigert av Hansi (see edit history)
  • 4 måneder senere...

Tja, er da blitt gjort noe i vinter:

- Montert trimplan

- Engbo ankervinsj

- Nytt elektrisk annlegg inkl. ekstra batteri (1 start+1 forbruk), nye sikringer, osv.

- Nye lister her og der..

- Lakkering av falmede oppevaringsbokser etc..

- Vinduslist..

- Hydraulisk styring i stedenfor teleflex..

- Montert inn 3 stk lensepumper.

- måler i vanntanken, inkl nytt instrument for dette fremfor quarts ur.

- bytta ut knopmåler..

- Montert alarm (clas ohlson)

- nytt feste til stolen (beslaget under stolen for å få bedre plass til bena)

Gjenstår: Vaske, polere, olje teak, + div. småting.

http://nordan.ulven.com ligger det endel detaljer og bilder.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Forsøker å legge inn et par bilder uten å lykkes. Denne melding kommer opp;Linken du oppga ser ut til å peke på et dynamisk bilde,av sikkerhetsgrunner tillater vi ikke posting av dynamiske bilder. Hva er dette?

Har du linken til bildet?

Er bildet sånn at du kan klikke på det slik at det zoomer seg større?

Evt så klikk så det så det zoomer stort, så høyreklikke og kopier lenkemål og lim inn i sett innbilde boksen.

Vi kjøpte "ny" (for oss) båt i fjor, og i år skal vi gjøre den etter "vår smak", dvs:

1. Legge teakdørk (gubben og jeg krangler forferdelig om vi skal ha hvite eller svarte nater...)

2. Skifte ut teppe i kabin

3. Ta ut alle skap og legge på ny teak (dvs bygge om alle skapene)

4. Ny girwire! Den lille jenta som jeg er må bruke alle krefter på å få den i revers = ikke holdbart

5. Sy gardiner

6. Ordne mulighet for landstrøm

7. Kanskje bygge kjøleboks i et ledig rom vi har i dørken

Ble fort lei av å drasse på den håpløse døra til de nedre gemakker i båten. Kjøpte en plate King Starboard hos Maritim. En kveld med morro med fresen

Dette ble da meget flott..... du må bare si i fra om du ønsker deg en morro kveld til med fresen din.... kunne tenkt meg dette selv....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Montert og montert.... vel i den grad den er montert så er det i original embalasjen..

Holder på med plotteren nå om dagen (eller helgene)...... Siden jeg en rekende fant jobbmessig så hjelper det lite at båten ligger 300m fra heimen..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Nå må jeg finne noe å lage en ramme til plotteren av... et eller annet plastmateriale som er lett å jobbe med og ett par cm. tykk... pidestallen er litt for grunn til plotteren, eller nema kontakten bak er jo en 5-6 cm lkang og stikker rett ut og gjør at jeg ikke får plotteren helt inn i pidestallen...

•Reparere Wallas

•Finne ut kvissleis jeg skal styre hjelpemotor fra førerplass.

Montere liten mast for plannerboard. OK V

•Montere co-pilot stol.

Nye batterier? :rolleyes: OK V

•Montere badeplattform?? :

Redigert:

Noe av det viktigste glemte jeg:

•Montere forbruksmåler!!

•Åsså montere ny Radar, :yesnod:

•Montere Elektrisk Downrigger (på vei fra USA)

•Montere NMEA-fortserker (På vei fra Søta bror) :flag_sw:

HMmmm, lurer på om jeg kommer på sjøen i sommer :rolleyes: :rolleyes:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Nå har vel de aller fleste kommet igang med sine prosjekter, noen er nok allerede ferdig.

Slik ligger jeg ann:

- Tette lekkasje/skruehull i cabintaket

- Fjerne septiktank

- Pusse og olje alt innventaret

- polere/rubbing

- lakke over fenderlist + dekk, ikke overbygg

- Montere tankmåler

- montere/skaffe/lage badeplattform

- legge ny dørk

- male taket i cabin

- nye puter i cabin

- sette inn flere sig-tenneruttak rundt omkring

- oljeskift, service på motor

- vaske og innprengnere kallasje

Om tid/lommebok/arbeidslyst strekker til...

- Tette lekkasje/skruehull i cabintaket :nonod:

- Fjerne septiktank :yesnod:

- Pusse og olje alt innventaret :nonod:

- polere/rubbing :nonod:

- lakke over fenderlist + dekk, ikke overbygg :nonod:

- Montere tankmåler :yesnod:

- montere/skaffe/lage badeplattform :nonod:

- legge ny dørk :nonod:

- male taket i cabin :nonod:

- nye puter i cabin :nonod:

- sette inn flere sig-tenneruttak rundt omkring :yesnod:

- oljeskift, service på motor :yesnod:

- vaske og innprengnere kallasje :nonod:

Bygdetulling med båtførerbevis!

VHF med antenne i toppen av masten

Alt av løpende rigg nytt. Fall, skjøter og alt av blokker: Nytt bestillt.

Lakkering fra vannlinje og opp, samt overbygg. Nytt antisklibelegg.

Pusse bunnen og legge epoxy og nytt bunnstoff

Overhaling av motor: Bytte alt av pakkninger, lager osv.

Ny aksling, klemflens, pakkboks og eksospotte.

Ny enspak gir/gasshendel med nye kontrollkabler

Pusse og olje/lakke alt treverk inni båten.

Nye puter/madrasser overalt

Ny vindmåler og bidata. ST60+ vind og st40 bidata bestillt.

Bytte alle skroggjennomføringer. Nye i marelon bestillt.

+++

Båten skal på vannet i slutten av juni. Skal holde hardt!

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...