Walter_S Startet 22.Januar.2004 Del på Facebook Startet 22.Januar.2004 Hva slags spørsmål er dette? Går det an? Uten å leke sexolog så vil jeg påstå at jeg kan får et lite "kikk" av og til, når jeg ser den "rette", den perfekte båten! Nå er ikke jeg særlig pervers, i hvert fall ikke mere enn de fleste - men det finnes båter som får hjertet mitt til å slå litt fortere og inni meg sier det "åhhhhh!". Den evige jakten etter den perfekte og "skjønne" båten er bare enda ett bevis på det. Noe av smittekilden til 3-fots syken finner man sikkert der. Vet også at det finnes båtfolk som kjøper sin første båt, for siden aldri ense andre båter ett eneste blikk! Tror at de er i fåtall - unner dem dog den følelsen av å ikke "flørte" med andre båter mer, men deriomåt være fornøyd med det de har! Innerst inni meg så lengter jeg også etter dette. Finne en båt som representerer det jeg drømmer om og forventer meg av en båt. Innrømmer det gjerne, for meg er en båt, ved siden av det rent praktiske med fisking, turer, osv. et objekt som representerer mine drømmer! Båten er friheten for meg samt drømmen om hva jeg, en dag, kan gjøre med henne! Det er ikke så lett å definere hva som gir meg et "kikk" - f.eks. så blir jeg litt ekstra yr når jeg ser en Fjord MS33 motorseiler, den "skuta" har simpelthen det meste av hva jeg forventer av den "ideelle" båten, ikke minst har den utseende med seg, linjer så vakkert og utstråler styrke samtidig som hun er elegant, grasiøst, og TIDLØS skjønnhet ...... .......eller en Fantasi37, en Tresfjord26 eller en Isegransjark(25'). Uforklarlig kjærlighet? Min påstand at båter kan være sexy opprettholdes! Hvilket akterspeil! Perfekte former og så glatt i huden! - vet ikke hvilken båt det er, men det er en av "disse" som gir meg gåsehud! Vil du se "resten av henne"? Værsågod! http://www.finn.no/finn/boat/object?id=413...67&pos=11&rub=7 Er det flere som har det så som meg? Ah, kom igjen da, vær ærlig og kom ut av skapet, da! Tørr å innrømme det, vi sier det ikke videre! Torsdagshilsen, Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
giver Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hva slags spørsmål er dette? Går det an? Uten å leke sexolog så vil jeg påstå at jeg kan får et lite "kikk" av og til, når jeg ser den "rette", den perfekte båten! Nå er ikke jeg særlig pervers, i hvert fall ikke mere enn de fleste - men det finnes båter som får hjertet mitt til å slå litt fortere og inni meg sier det "åhhhhh!". Den evige jakten etter den perfekte og "skønne" båten er bare enda ett bevis på det. Noe av smittekilden til 3-fots syken finner man sikkert der. Vet også at det finnes båtfolk som kjøper sin første båt, for siden aldri ense andre båter ett eneste blikk! Tror at de er i fåtall - unner dem dog den følelsen av å ikke "flørte" med andre båter mer, men deriomåt være fornøyd med det de har! Innerst inni meg så lengter jeg også etter dette. Finne en båt som representerer det jeg drømmer om og forventer meg av en båt. Innrømmer det gjerne, for meg er en båt, ved siden av det rent praktiske med fisking, turer, osv. et objekt som representerer mine drømmer! Båten er friheten for meg samt drømmen om hva jeg, en dag, kan gjøre med henne! Det er ikke så lett å definere hva som gir meg et "kikk" - f.eks. så blir jeg litt ekstra yr når jeg ser en Fjord MS33 motorseiler, eller en Fantasi37, en Tresfjord26 eller en Isegransjark(25'). Uforklarlig kjærlighet? Min påstand at båter kan være sexy opprettholdes! Hvilket akterspeil! Perfekte former og så glatt i huden! - vet ikke hvilken båt det er, men det er en av "disse" som gir meg gåsehud! Vil du se "resten av henne"? Værsågod! http://www.finn.no/finn/boat/object?id=413...67&pos=11&rub=7 Er det flere som har det så som meg? Ah, kom igjen da, vær ærlig og kom ut av skapet, da! Tørr å innrømme det, vi sier det ikke videre! Torsdagshilsen, Walter_S HeiSensommeren -00 satt jeg på en øy i Oslofjorden og så på en Grand Banks, ikke spesiellt "sexy" båt, men det var for meg nesten en "våt drøm" uten noe realistisk håp om anskaffelse. "En dag vil jeg ha en sånn en", sa jeg til noen båtvenner, og ble møtt med latter. Onsdag før ferien -01 ringte medrederinnen meg på jobben: "Nå er det en sånn båt du vil ha til salgs i Aftenposten." Torsdag kontaktet vi selger. Fredag prøvekjørte vi og betalte håndpenger. Mandag betalte vi resten og hentet båten. Tirsdag solgte vi seilbåten. Onsdag lastet vi om. Torsdag dro vi på ferie på Svenskekysten. Det er egentlig godt man ikke vet noe om fremtiden. Drømmer kan oppfylles veldig fort, eller forbli drømmer, men drømmer er i hvert fall gratis. DET ER IKKE BÅTER, det har jeg erfart. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Det finns några båter, som hjärtat klapper ekstra för.... ......her kommer ett första bidrag..... (finns risk för att jag kommer med någon til.......... ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
giver Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Det finns några båter, som hjärtat klapper ekstra för.... ......her kommer ett första bidrag..... (finns risk för att jag kommer med någon til.......... ) HeiNajad 361 ble seriøst vurdert. NYDELIG BÅT. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hei Najad 361 ble seriøst vurdert. NYDELIG BÅT. mvh giver HeiDette så noe pussig ut. Kan det være mulig at GD og jeg la innlegget samtidig ? Det var intet bilde i mitt svar i innlegget. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Du siterer GD, og siterer inkl bildet. Eller? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hei Dette så noe pussig ut. Kan det være mulig at GD og jeg la innlegget samtidig ? Det var intet bilde i mitt svar i innlegget. mvh giver Det gör inget att en Colin kommer med på flere bilder........................ Joda, 361an er fin den................. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sebaldus Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hmm....Dette ser ikke bra ut Walter S. Jeg aner et stygt sjalusidrama under oppseiling. Jeg har nemlig også et meget godt øye til Fjord MS33 og tenkte på akkurat den båten mens pcen lastet inn innlegget ditt. Du skal holde labbene dine unna akterspeilet hennes! :lol: :lol: Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Du siterer GD, og siterer inkl bildet. Eller? HeiJeg siterer GD i et innlegg hvor det ikke var bilde. Bildet har kommet inn mere enn en gang. Ikke vet jeg, men det er kanskje en indikasjon på hva som har skjedd på server. P.s.Inlegget skulle ha kommet FØR bildene av skøyta. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Siden dette er baatplassen og ikke klotterplanket tør jeg å si : http://www.polyon.se/alltiett35/ Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
henboe Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Er fortsatt storforelsket i den jeg har jeg....vil nok ikke være utro eller fæl mot henne..noensinne.... Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hmm....Dette ser ikke bra ut Walter S. .........Jeg aner et stygt sjalusidrama under oppseiling. Jeg har nemlig også et meget godt øye til Fjord MS33 og tenkte på akkurat den båten mens pcen lastet inn innlegget ditt. Du skal holde labbene dine unna akterspeilet hennes! Vel, BaatGuru, jeg skal prøve å "beherske meg" - men kan ikke love noe! Er fortsatt storforelsket i den jeg har jeg....vil nok ikke være utro eller fæl mot henne..noensinne.... :lol:Hei henboe! Siden du har funnet den store kjærligheten og er så trofast, har du et bilde av henne? Eller fortell oss i hvert fall hennes navn ( merke og båttype) Nå ble jeg skikkelig nyskjerrig! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Walter_S Svart 22.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 ......Onsdag før ferien -01 ringte medrederinnen meg på jobben: "Nå er det en sånn båt du vil ha til salgs i Aftenposten." Torsdag kontaktet vi selger. Fredag prøvekjørte vi og betalte håndpenger. Mandag betalte vi resten og hentet båten. Tirsdag solgte vi seilbåten. Onsdag lastet vi om. Torsdag dro vi på ferie på Svenskekysten........ Du er ikke sant, giver! Du er verre angrepet av trangen til å inngå flyktige bekjentskaper enn jeg noensinne har vært! Fascinerende, dette kaller man for kjærlighet på første blikk! Gratulerer! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Jeg aner et stygt sjalusidrama under oppseiling. Her i huset er der mye sjalusi pga båt. Fru Jensen syns jeg bruker for mye tid på båten, og for lite på hun. Jeg tør ikke tenke på åssan dette kommer til å bli når vi begynner å bygge ny båt. Fruen sa' engang at hvis jeg strøk like mye på hun, som på båten, ville hun få den ene serieo****** etter den annen Og Walter_S: Klart båter kan være sexy. Sikkert derfor at mange av dem har jentenavn. Ikke alltid lett å holde fingerne av fatet. :nono: Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Amorosa Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 En tidligere arbeidskollega (kvinne) av meg hadde klart for seg hva hun skulle bli i sitt neste liv. Båt da får jeg i hvertfall stellet mitt. Karer vi må skjerp oss, vi må lære oss å gjøre 2 ting på en gang Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Hvorfor tiltales en båt/skip som hunkjønn Forde det skal mye "maling" til for å holde henne vakker over tid... :lol: Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
McNeill Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Og Walter_S: Klart båter kan være sexy. Sikkert derfor at mange av dem har jentenavn. Ikke alltid lett å holde fingerne av fatet. :nono: Tror heller at grunnen til at de har fått jentenavn er fordi i gamle dager var båtene uforutsigbare og virket temperamentsfull! Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Båter kan definitvt være sexy, her er tre av mine favorittbåter! Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Kanskje ikke bare utsiden er sexy,men finner jeg et profilbilde av dette vindunderlige skipet jeg solgte i høst skal dere jaggu få det..... og inntil det kan dere jo gjette på båttype? (Brum til venstre) Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Gnistrende.... Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Prøver igjen, jeg.... Men er jo enig med tidligere innsendte meldinger, HR har jo etterhvert funnet designet...... Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 22.Januar.2004 Del på Facebook Svart 22.Januar.2004 Ja, båter kan være "sexy". KAT Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 23.Januar.2004 Del på Facebook Svart 23.Januar.2004 Sexy linjer og FRYKTELIG LÆKKERT!!! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 23.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2004 Sexy linjer og FRYKTELIG LÆKKERT!!!............ Hmmmmmmm! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
SveinHa Svart 23.Januar.2004 Del på Facebook Svart 23.Januar.2004 Sjekk denne da: Den rumpa!!!! Ganske sexy spør du meg....... Er forøvrig til salgs på http://www.finn.no/finn/boat/object?id=374...397&pos=0&rub=7 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.