Jump to content

Innbrudd i nabobåten


bao

Recommended Posts

En liten historie fra i går eftermiddag !

 

Drar ned i båten ved 17.00 tiden.

Sitter 3 karer på krakken rett ved batplassen + en hund, ser at dette er noen av byens litt løsere elemnter.

Men de er fredlige, og prater litt om vær og vind.

 

Får besøk rett etterpå av en kamerat som har båt i nærheten, og vi blir sittene og prate en stund.

Så hører vi plutselig at det romsterer voldsomt i nabosnekka og ser at en gutta på krakken roter rundt i båten.

De to andre er på fult sprang opp i byen.

Hiver oss ut av båten og bort til nabobåten.

Vedkommende er da på vei ut med vhf, ekkolodd, solbriller, vanlige briller, pakke med skruer, +, +, men blir hivd inn i båten igjen av min kamerat.

Slår seg forbi han, slår til meg og kommer seg forbi, hiver seg på sykkelen, glemmer nesten hunden, men for løsnet den og begge forsvinner opp i byen.

Han mister i basketaket det han prøvde å stjele, + jakke, mobiltelefon, nøkkler og ryggsekk med øl.

Revnet kalesje på nabobåten.

Ringer politiet. Politet kommer. Alle data blir gitt. Politet regner med å ta vedkommende. Godt kjent.

 

Dette var gjort bare i løpet av noen minutter, mens vi sitter ca. 4 meter unna.

Synd vi ikke fikk hivd typen på sjøen.

Link to post
Share on other sites

Synd vi ikke fikk hivd typen på sjøen.

Det du mente var vel noe alla "synd han ikke hoppet på sjøen selv ??" ref Østfoldsaken i sommer :-)

Godt dere gjorde noe istedenfor å se på!!

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Noen mennesker eier ikke respekt for andres eiendeler, og det er helt sjukt at det blir gjort i nabobåten. Er jo det samme som å be om å bli tatt.

Synd dere ikke fikk stoppa'n!

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Noen mennesker eier ikke respekt for andres eiendeler, og det er helt sjukt at det blir gjort i nabobåten. Er jo det samme som å be om å bli tatt.

Synd dere ikke fikk stoppa'n!

 

Det ble da en lykkelig slutt dette her? Syns det ble stoppet akkurat som det skulle.

 

Han ble forhindret i å få med seg tyvegodset, signalement er gitt videre til politi, som vet hvem det er. Det er flere vitner. Man må tro at han får sin straff.

 

Ufrivillig bading er vel ikke en del av strafferegimet såvidt jeg vet.

 

Jeg vil tro det var klokt å ikke holde igjen fyren, det kan fort føre til uønska situasjoner, særlig med tanke på hvor agressiv han var.

 

Bra gjort! Fint å se at folk reagerer og handler når det trengs. Og igjen, jeg vil mene at det var riktig å la fyren stikke, politiet tar seg av resten.

Link to post
Share on other sites

Det som er synd er jo at selv om politiet får tak i dem, så skjer det ikke noe. De har ikke penger til å betale noe for skadene, og de blir sluppet ut igjen.

 

Demotiverende for politiet å hele tiden få tak i de samme personene, for så å se de på gaten igjen etter noen timer.

 

Når de har blitt tatt endel ganger kan det hende de får en liten straff, men da med kvantumsrabatt og rabatt for vanskelig oppvekst.

 

MEN, hvis dere hadde dyttet han i sjøen hadde det blitt rabalder!

 

Forstå det den som kan.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Østfold :eek::eek:

 

Blir nesten som ordføreren i Bærum som hevda at alle doplangerne kom med T-banen fra Oslo øst :crazy:

 

Det er vel ikke helt usansynlig at det er noen fra østblokk landa, men det kan jo være hvilken som helst kjæltring da, kanskje fra Lørenskog, for der kommer jo alle tyvkrepserne fra :lol:

Link to post
Share on other sites

En liten historie fra i går eftermiddag !

 

Drar ned i båten ved 17.00 tiden.

Sitter 3 karer på krakken rett ved batplassen + en hund, ser at dette er noen av byens litt løsere elemnter.

Men de er fredlige, og prater litt om vær og vind.

 

At de har hun og er noen av byens løse elementer tolker nå jeg ditt hen at de er lokale

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det som er synd er jo at selv om politiet får tak i dem, så skjer det ikke noe. De har ikke penger til å betale noe for skadene, og de blir sluppet ut igjen.

 

Demotiverende for politiet å hele tiden få tak i de samme personene, for så å se de på gaten igjen etter noen timer.

 

Samme gjengen + 5-6 til har sittet idag både med dop og div. flytende føde, dog et par benker lenger bort.

Holdt et skikkelig rabalder.

Dette er et område som er både havn og park. Folk som går tur tør ikke å spasere forbi, går omveier.

 

Jeg skjønner at de må ha et sted å være, men en får lyst til å anmelde dem når en ser at de setter sprøter,

varmer saker og ting i skje'er +++¨, helt åpenlyst.

Samme karen som var i nabobåten prøvde for 3 dager siden å stjele en annen båt. Ble stoppet da også.

Begynner å bli riktig lei.

Kan jeg anmelde dem? Hva burde jeg gjøre?

Redigert av bao (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ring politiet og klag og be dem å komma , si at det er dop å full pakke der . Ringer du å maser å klager nok , så kansje dem tar en tur . Å gå til lokal avisa å klag , men kansje ikke lurt med navnet ditt i avisa .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Dette hørtes ikke serlig trivelig ut :nonod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Samme gjengen + 5-6 til har sittet idag både med dop og div. flytende føde, dog et par benker lenger bort.

Holdt et skikkelig rabalder.

Dette er et område som er både havn og park. Folk som går tur tør ikke å spasere forbi, går omveier.

 

Jeg skjønner at de må ha et sted å være, men en får lyst til å anmelde dem når en ser at de setter sprøter,

varmer saker og ting i skje'er +++¨, helt åpenlyst.

Samme karen som var i nabobåten prøvde for 3 dager siden å stjele en annen båt. Ble stoppet da også.

Begynner å bli riktig lei.

Kan jeg anmelde dem? Hva burde jeg gjøre?

 

Det er ikke så enkelt nei. Og samtidig et problem som går igjen i stort sett alle tettsted/byer. Å anmelde noen fordi du har sett de sette ei sprøyte er å kaste bort tiden til politiet.

 

Hvis man er av typen som kommer lett overens med de fleste så går det jo ann å prøve å ta en prat med "gutta" og be om "godvær". Kanskje ta med en kanne kaffe og noen plastkopper og by på kaffe? En pakke sigaretter å bomme bort fra? Tilfeldighvis ha ei lerke på innerlomma? :-) Må ikke gjøre det for trivelig men hvis man klarer å komme seg litt "innpå" folk (være litt "sosionom"), og de syns du er en trivelig kar, så blir det mer ubehagelig for de å stjele fra båthavna, kanskje...

 

Hvis det ikke lar seg gjennomføre så kanskje man må ta det opp med rette ansvarlige? Området de er på er havn og park, hvem har ansvar for området, er det kommunen, havnevesen? Båtlaget/foreningen kan jo komme med et samla innspill. Hvis situasjonen blir uforandra vil jo det utløse store økonomiske konsekvenser ifht. utgifter til vakthold osv.

 

Til sist så tror jeg at kulda vil løse problemet innen kort tid.

Link to post
Share on other sites

Du bør definitivt gå til politiet og annmeld dem for besittelse av dop, bruk av dop åpenlyst og flere forsøk på å bryte seg inn båter.

 

Som sagt i tråden tidligere, dette er ikke trivelig å ha ved båthavna. Du og resten av folka i lokal miljøet burde annmelde dette, tipset fra Tine III om lokal avisa burde følges.

 

Lykke til hilsen C-marine

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Ja jeg vetat det e slik oslo og i bærum hvor jeg bor, men hvis du drar til mindre steder med mindre kriminaitet så har kansje politiet nok resursser til å gjøre noe med det. Det er tross alt ulovlig.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...