Jump to content

BPs Julemiddag i Bergen 2007


Kjell E

Hvor og når skal vi ha BPs Julemiddag 2007?  

139 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei, jeg legger ikke ofte igjen mitt elektroniske spor på baatplassen.. :rolleyes:

 

uansett - denne fredagen har vært opptatt.

 

Nå viser det seg at jeg har plassert fruen på et annet julebord, poden hos svigermor og kvelden er MIN!

 

Så - er det mulig med en altfor sen etteranmeldelse?? Dette ser veldig kjekt ut!! :cheers:

 

Regner med at folket allerede er på vei til m/y Perlo eller Scruffy Murphy, jeg tar evt å kaller opp LA3939 iht. Navtex meldingen :drink:

 

Gleder meg!!

 

Mvh Stranna

Redigert av Stranna (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Asunde, avspark for evenementet er 18:30, men det er bare å komme når du kan. Det eneste som er fast, er at vi må være ute igjen til, hvafaenvardetnåhunsa,.... 21? Var noe mikkmakk med et julebord etter oss (altså Syndfloden...).

 

Stranna, bare kom an du, jo fler jo bedre. Vi får heller forhandle frem en stol til deg hvis det kniper. 16 båtfolk kan være veldig overtalende når de vil.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

For fem minutter siden viste det seg at noen i familien har planer om bytur av annet og mindre viktig ærend. Jeg stikker bort og ser om det er plass til en liten deltaker i den stolen som ikke ble tatt av ham som i stedet fikk stolen til ham som ikke kom.... Dette bør man kunne klare å forklare med sterkt og klar røst til dem som vil høre det.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Da er "pub til pub" skoene klare, og jeg setter kursen mot kjøttbasaren... LA3939 ringte og purret meg opp... hadde ikke gyldig grunn til fravær på Scuffys og kjølhaling er nok nært forestående... har sikkert ikke vondt av det litt utpå kvelden..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Løypemeldingen er at man nu har inntatt et meget velsmakende måltid med tilbehør "chez Egon". Kl 2050 ble vi høflig anmodet om å forlate lokalet, i henhold med tidligere fastlagt seilingsplan. Etter en rask beskuelse av tilstedeværende flåte som var forskriftsmessig fortøyd innerts i Vågsbunnen, før flertallet startet pubrunden.

 

Undertegnede fant det opportunt å begi meg tilbake til datatligangen for å gi øvrige medlemmer i båtplassen, som utvilsomt sitter hjemme, limt til sine maskiner, åndeløst ventende på rapport fra den store eventen i Bergen. Jeg kan berolige dere alle med at tilstelningen, i alle fall så langt, må sies å være en absolutt suksess.

 

LA3939 fortjener stor takk for innsatsen som er lagt inn, og jeg takker deltakerne for at man presset seg sammen ved bordene og fikk plass til en etteranmeldt!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Deilig mat og drikke. I rikelige mengder og både store og små glass. :cheers:

Takk for kjempekoslig selskap og hyggelig båtprat- og for at en novise i Baatplassen-julebord-sammenheng ble tatt så godt imot.

Håper vi sees til neste julebord og kanskje også på fjorden. :sailing:

Bra jobbet, LA3939. :wink:

 

Fisken (som slett ikke hadde lyst å forlate det gode selskap i båtene ved Vågen, men i dag er glad jeg rakk nattbussen hjem... :sleep: )

Link to post
Share on other sites

Eller er det litt :sweat: i dag?

 

Kortversjonen: :yesnod:

 

Første pint gled ned i GullStrupen klokken 17:24, den møtte ingen motstand på sin vei sydover. Tvert i mot, den la seg som en varm malende katt rundt hjerterøttene. Vederkvegelse! Og mer skulle det bli.

 

Etter litt SMS-ing og telefonering var der flere som samlet seg på Scruffyen, Outbreak m/Admiral, Fisken, Nibba, Bergen gjorde sin entrè i rask rekkefølge. Mer øl ble kontrahert, avnytt og høyt skattet før forsamlingen bega seg over gaten mot Egon. Første vi traff der var Laholm og så kom resten i flokk og rad. Hilsninger ble utvekslet, både med de som var kjente fra før og de som var nye.

 

Så var det dags for køståing. Egon har nemlig et litt merkelig opplegg, man må huske nummeret på bordet og så bestille og betale i baren. Men den køen var jo så forbasket lang! Det ble til slutt at man kom frem, fikk bestilt, fikk en øl og et par akevitt i neven. Så var det bare å stille seg i enden av køen igjen, akevittglassene var jo lekk! Begge to. Hvor hullet var fant jeg aldri ut av, men tomme ble glassene.

 

Nuvel.

 

Mat kom på bordet, da var køen i nyss nevnte bar borte slik at akevitten rakk frem til bordet. Nok om det. Bondehæren (velsigne den) har nok en gang levert råvarer av ypperste kvalitet - pinnekjøttet var fullt på høyde med det beste utenlandske. Rikelig var det også. Mer øl dukket opp - jeg tror jeg skylder Fisken en slik når jeg tenker meg om......

 

Som Laholm sier, klokken 20:50 ble vi minnet om avtaleverket som sa noe om at vi måtte ha forhalt til klokken 21:00. De mest veloppdragne fulgte selvsagt denne henvendelsen, vi andre ble igjen minnet om denne tidsfrist da noen sto der og absolutt ville ha stolene våre. Forsøkte jo å forklare dem at det var ikke våre stoler å gi vekk, de tilhørte da vitterlig etablissementet? Døve ører, døve ører. Hva er det med folk nutildags? Har de ingen oppdragelse? Kommer de ei fra Møblerte Hjem? Sukk.

 

Baketter forhalte forsamlingen til Vågsbunnen hvor tre båter lå vel og strategisk riktig fortøyd. Ubåtfender, Ida Marie III og Hasse. PitbullKatta til Ubåtfender ble klødd bak øret av de mest vågale av oss før vi igjen la ut på vandring. Mot neste oase. Vi befant oss dermed igjen på Scruffyen. (For fotografi av nevnte PitbullKatt se innlegg #98 i denne tråden).

 

Nå begynner ting å bli en smule uoversiktlig. I alle fall for meg. Men noe huskes likevel. For eksempel at jeg plutselig ble var en umiskjennelig lukt, lukten av øyen Islay. Obelix hadde nemlig et glass Laphroaig i neven. Den beste måten å behandle fristelser på er å gi etter for dem. To doble, takk! Hvem var det som stakk et glass cognac i neven min? Takk skal du ha, det fikk en rask seilas sydover. Noe øl gikk også den veien. Noen forlot selskapet underveis, men jeg aner ikke hvem.

 

Etter hvert gikk ferden tilbake over gaten, det var tid for flåtebesøk. Først ombord hos Hasse, han har så djevelsk god Whisky. På dette tidspunkt hørte vi tjo og hei, og fire fendre deler seg, der kom Frøken Fryd "Her er jeg!"

 

Det ble et kort mellomspill på Zachen, her holdt Hydrox danseoppvisning til karakteren Acht komma Zwei fra dommerpanelet. Dansepartneren hans fikk karakteren ti - men det var ikke for danseferdighetene.

 

Igjen ombord, denne gang i Ida Marie III. Nå begynner det virkelig å bli litt tåkete her. Fikk selvfølgelig mer å drikke, hva var det i det glasset, Ida Marie III? Godt var det i alle fall.

 

Jeg sitter igjen med gode minner, hyggelige båtfolk og mang en god raddel og latter. Men har også noen spørsmål:

 

Når gikk jeg hjem?

 

Hvorfor sto ikke låsen i ytterdøren stille?

 

Hvor ble lørdagen av?

 

Dette skal vi gjøre flere ganger.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Nei var det var i glasset dit LA 3939 er ikke godt å si, men bare lyset kommer på igjen dagen etter så vet en iallefall at det lovlige varer...

Jeg kom ikke til hektene igjen før søndag morgen, hele lørdagen gikk med til å telle pulsslag i hodet...

 

Festen var kanon bra , skuten fløt dagen etter, så dette må forsøkes igjen...

 

Takk for kjempehyggelig fest...

Link to post
Share on other sites

LA3939 fortjener stor takk for innsatsen som er lagt inn,

Tiltredes :flag:

Takk for kjempekoslig selskap og hyggelig båtprat-

Bra jobbet, LA3939. :wink:

Tiltredes :flag:

Jeg sitter igjen med gode minner, hyggelige båtfolk og mang en god raddel og latter. :

Dette skal vi gjøre flere ganger.

Vi er allerede begynt å glede oss!

 

 

 

 

Jeg ønsker også å takke for hyggelig samvær med en særdeles trivelig gjeng .

LA3939 Har gjort en kjempeinnsats i tilrettelegging og utførelse av et meget velykket julebord :flag::cheers:

Link to post
Share on other sites

Offisiell fotograf var Ubåtfender - men er det liv i han???

 

Jada liv her hehehehe jeg fortsatte julebordet lørdag jeg i lag med frøken fryd :cheers:

 

Jeg vill oxo takke for et kjempe vellykket julabord med mange feststemte båtmennesker, vi må prøve på få til noe flere samling av denne typen i framtiden.

 

Jeg må få spørre tråden om det er noen som har noe imot å legge dem ut her i tråden???

 

Det er ingen bilder som ikke tåler dagenslys! :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...