M/S Bastard Svart 29.Mai.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mai.2005 Er du sikker på at det er Sleipner? FM leverte BMC-motorer husker jeg på 60-tallet. De leverte 4-syl. motorer i tillegg til egenproduksjon. <{POST_SNAPBACK}> Oops, du har rett Astor! Fredrikstad motorfabrikk står det Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Nå er det hele to dager siden siste oppdatering!! Kan det være at det er Treff-båten Fiasom får all din oppmerksomhet i disse tider?? Hmm.. I anledning treffet i Horten tror jeg nok det bør diskuteres om hvorvidt det er mulighet for en kollektiv avstikker til Holmestrand med tilhørende omvisning... Hva tycks? Mvh Ketil Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Neida, det er taket til naboen som vies oppmerksomhet om dagen Fia skal der ikke gjøres noe spesielt med egentlig. Skal montere en dynamo, provisorisk stereoanlegg og males litt! Dette taes under trutningstiden. 2-3 dager håper jeg Kollektiv visning, ja du sier noe! Hva med kollektiv båtpuss Et stykke og gå opp på fjellet til båten da.... Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Da forslår jeg natursti sånn utpå kvelden! Neida, spøk til side.. Horten er jo ikke så langt unna, og hvis det er flere interesserte (og hvis du gidder da..) så tror jeg at jeg kan stille med bil. Har en hel*#%s mange spørsmål om trebåt, og er forsåvidt en j€v€£ til å pusse.. Foreslår at du drar med deg B-3000 jeg. Så har vi noe å finne på sånn utpå kvelden... Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener nå, jeg er Bastard30000 og båten ligger hos den andre naboen min i Holmestrand. Neida, det er ikke så mye igjen og pusse, mest detaljer som vil bli tatt etterhvert. Må ha noe og gjør på vinteren også. Jeg venter på litt mere stabilt vær så jeg får tatt strøk nummer 2 utvendig. Og da er den ferdig behandlet. Jeg skal derimot bruke den nyinnkjøpte snekka Fia på treffet i Horten. Den trenger puss den Men skal ikke gjøre noe særlig på den før treffet. Bare motoren går og den flyter så er det i grunn ok. Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Vet jo at du er Bastard 3000, men siden jeg ikke har sett noe annet navn på den, så var det båten din(prosjektet ditt) jeg mente med B-3000... Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Åh, det står i overskriften M/s Bastard, eller var det sjekta i Horten du mente? Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 1.Juni.2005 Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 M-30000=M/S bastard... Eller på data-norsk forkortet til M/S M30K... Sorry hvis det ble litt rørete, men 30000 ble til 3000... Hadde uansett vært morsomt å ta en tur for å se på båten, og trenger du assistanse med strøm & sånn så kan jeg gjerne assistere på slike ting.... OK? Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 1.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2005 Takker for det, trenger nok litt input på det området! Regner med at jeg får satt ut Bastarden i sommerferien. Det er ihvertfall målet Sitér dette innlegget Link to post
bmc Svart 6.Juni.2005 Del på Facebook Svart 6.Juni.2005 Hej Bastard! Det är med stort intresse jag har följt ditt arbete med båten din. Jag undrar om du har provat med och starta dieseldyret ditt? Hilsen, Bmc Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2005 Motoren (Bmc´n) er ikke satt inn enda. Jeg hadde problemer med Perkinsen så den er tatt ut og er for salg. Men jeg har ikke tid til og montere motor enda. Skal snart på baatplassen.no treff og da kjøpte jeg en båt til Treffbåten Fia, som også har en egen tråd Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 7.Juni.2005 Del på Facebook Svart 7.Juni.2005 Hei igjen Bastard 30000 Takk for hygeglig prat og besiktigelse av prosjekter. Er fortsatt full av beundring over ditt pågangsmot og iver. Håper bare at du snart får alt i havn. Geir Frode og jeg hadde jo en hyggelig aften i Holmestrand med landskamp på pub og Bullmilk i telt kvelden før. Koselig plass. Rygger er plassert vekk fra "kast" plassen. Problemet nå er vel at Walter muligens ikke drar på treffet. Vi har flere muligheter utover. Amorøsa som kom hjem i dag SOLBRENT kaptein Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 Hei, og takk for noen hyggelige timer! Ja, ryggene ordner seg etthvert. GeirFrode skal jo over så vi har kanskje en mulighet der, skal sjekke opp. Nå må jeg løpe, skal på jobb Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Juni.2005 Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 Hej Bastard, dette er vel noe för dig ! helt ny, aldrig körd ! 8000 sv pesetas http://www.blocket.se/view/5267250.htm?cal...&l=0&c=1&city=0 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 8.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 Er det Dampmaskin eller Den tar jo ikke stor plass Kan hende det er noe for Walter da Sabb´en hans krangler Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 8.Juni.2005 Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 ......Kan hende det er noe for Walter da Sabb´en hans krangler Da er jeg jo like langt - da blir det enda mere grå-hvit røyk ut av eksosen, ja!!! Det er en dampmaskin, ja - og som sådann en "passe" erstatning for Sabb'en min fordi den G-modellen er "hakket etter dampmaskinen" i utviklingskjeden....... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
McNeill Svart 8.Juni.2005 Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 Det er en dampmaskin, ja - og som sådann en "passe" erstatning for Sabb'en min fordi den G-modellen er "hakket etter dampmaskinen" i utviklingskjeden....... <{POST_SNAPBACK}> Et skritt frem og to tilbake! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 (redigert) Fin liten motor med lav vekt men man må jo ha dampkjele og Da må Jibb være med bestandig for du må jo ha fyrbøter Sjekta forsvant i dag Redigert 8.Juni.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2005 Da, er arbeidslysten tilbake Begynner med og ferdigstille utplassen på Bastard da motor skal inn i løpet av Juli. Dette tas innimellom Fia og taket til naboen. Må prioritere etter hvordan været er. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 19.Juni.2005 Del på Facebook Svart 19.Juni.2005 Ønsker deg alt hell og lykke videre. Skar seg jo glatt med Fia og treffet. Bør kanskje ikke nevne det, men jeg var temmelig skeptisk til treffbåt-prosjektet fra første øyeblikk. Men i din situasjon ville jeg ganske sikkert gjort det samme... Håper klar til ferien går i boks da. Begynner selv 3 uker ferie 24. juni. Det skal bli godt å endelig få en del dager man kan jobbe sammenhengende. Det monner liksom ikke med noen timer nå og noen timer da. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2005 Pokker til greier med motoren til Fia da..... Men det går nok fint det tenker jeg, sikkert bare bagateller Må jo komme meg på sjøen i det minste Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Hva skjer a'?? Ketil Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 (redigert) æsj, måtte du minne meg på denne tråden da Joa, skjer lite om dagen! Har ikke gnist for øyeblikket, jeg altså! Men skal begynne litt før helga, går og grubler på hva jeg skal begynne med i Bastarden! Og Fia skal på båtplassen så jeg får strøm, vurdere og ta henne hjem for og pusse henne opp skikkelig så jeg får noen flere lapper for henne Men det blir ikke før bastarden er på vannet. Regner med at det blir litt mere stabilt vær fremover, bedre og kunne fjerne alt av presseninger og jobbe uten hindringer! PS. har kanskje fått tak i en rigg i tre også som har stått på en halvdekker Redigert 21.Juli.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 21.Juli.2005 Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 Fia skal på båtplassen så jeg får strøm, vurdere og ta henne hjem for og pusse henne opp skikkelig så jeg får noen flere lapper for henne Trenger du inspirasjon, hjelp og assistanse til kobling og strekking av kabel er det bare å si fra! Er uansett i området rett over helga, så det er ingen umulighet! Ketil. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Juli.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2005 (redigert) Trenger du inspirasjon, hjelp og assistanse til kobling og strekking av kabel er det bare å si fra! Er uansett i området rett over helga, så det er ingen umulighet! Ketil. <{POST_SNAPBACK}> Takker for tilbudet, men jeg skal bare koble til landstrøm så jeg får lading! Jeg ligger litt ugunstig til der jeg er nå! (langt og strekke) Men når Bastarden er på vannet så skal alt av 12 volt strekkes og kobles! Det som kobles først der er kun instrumenter og batterier slik at den er i bruks stand. Sier ifra jeg om jeg skulle trenge assistanse på det, noe jeg sikkert gjør. Jeg fikk forresten den gamle plassen min igjen, takk og pris for det Kommer du i båt eller bil? Kanksje du vil hjelpe meg og få båten på plassen sin? Dette er litt plundrete aleine da ikke jeg har fått noe dreis på motor enda, det er tydeligvis mere en bare forgasseren der som er galt Men det er bare en utfordring det Redigert 21.Juli.2005 av bastard30000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.