Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

pingle :lol:

Hrmmf.

 

15 meter er passe størrelse, men jeg vil ha båt i 2 etasjer :yesnod:

Snakker da om skøyte, ikke sånn plastikkbåt med veranda på toppen.

 

Skøyte er drømmen, romslig styrhus med plass til salong!

Og peisestue under dekk :cool:

Da kan jeg bo i båt, noe som jeg grubler fælt på.

 

Ps. Jeg skal ut og knipse bilder.

Sender deg i mail snart

Link to post
Share on other sites

:blush: ja, jeg har en inrømmelse og komme med, jeg har anskaffet en jolle i plast.

Trebåt er stil ja, der er jeg helt enig.

 

Men har misunt plastbåteiere noen ganger når de setter ut og durer av sted, mens jeg sitter lensevakt og ikke tør starte motor på noen dager.

 

Men når Bastarden kommer ut skal den ikke opp igjen! Vel, nesten da.

Skal bare opp på slipp for ny bunnsmøring annethvert år eller så

Link to post
Share on other sites

Fikk ikke gjort så mye som jeg kunne ønsket i dag akkurat, været var fint men det var litt for kaldt.

Så i morgen begynner jeg på kabindøra slik at jeg kan begynne og fyre i båten når jeg skal holde på.

 

Burde vel klare og lage den ferdig i morgen håper jeg.

Nå er det bare puslearbeid innvendig som skal taes i vinter.

Må få tak i noe eik så jeg får lagd nytt spant, dette må på plass før jeg får satt i motoren.

 

Håper det ikke kommer snø de første 3 ukene ihvertfall

Link to post
Share on other sites

Høres ut til at det er bra framdrift ja! Stå på!

 

Men hvordan går det med vår lille venn Fia? Ligger hun og vansmekter i havna? Fikk du noen gang start på motoren?

Fia ja, vel hun ligger på vannet enda!

Jeg er nede 2-3 ganger i uka, men hun fungerer som lager for diverse løsøre :lol:

Det som er trist er at motoren har satt seg, så i morra skal jeg ned og få på diesel i sylinderne.

Lurer på om hun skal få lov og ligge ute i vinter, jeg har jo helårsplass.

Har ikke plass på land, bortsett fra opplagsplassen i byen da.

 

Vi får se...kanskje jeg selger, men har mest lyst på og sette henne i ordentlig stand

Link to post
Share on other sites

Det som er trist er at motoren har satt seg, så i morra skal jeg ned og få på diesel i sylinderne.

Vi får se...kanskje jeg selger, men har mest lyst på og sette henne i ordentlig stand

Ja, kanskje du kan klare å få henne til å gå på diesel i stedet :lol::lol: .

 

Jeg tror uansett at jeg ville fått noen til å se over motoren, slik at den lar seg starte. Om du beholder den så er motor en grei ting å ha, og om du skulle bestemme deg for å selge så dobler du sikkert verdien med en fungerende motor... Dette er jo veldig enkle motorer da, så det er ikke så mye som kan være galt.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Neida, det som er galt er att stemplene har satt seg. Derfor fyller jeg diesel på i sylinderene for og la det stå og virke noen dager.

Alt dette skyldes en kranbilsjåfør med dårlig tid :headbang: Han klarte ikke vente til jeg hadde fått i gang lensepumpa. Hadde han venta i 2 minutter så hadde det ikke gått så galt.

Det tok en drøy halvtime og få lenset båten tom.

Og drillen min gikk åt skogen også den dagen

 

Jeg vet det kom vann i gasseren, og tror det også kom inn vann via eksosen. :cryin:

Så jeg skal ned med noe verktøy i morgen og sjekke litt.

Hadde vært greit og fått motoren opp og gå slik at jeg får fisket litt i vinter

Link to post
Share on other sites

Jammen, jeg skal bare.........

 

Joda, jeg skal bare ned og fylle opp med diesel. Må ha med verktøy så jeg får skrudd opp pluggene.

Og så skal jeg hjem i garasjen og begynne på døra :smash::yesnod:

 

Har jo snart ei jolle som skal pusses opp og........ :rolleyes:

Redigert av bastard30000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:nono: :nono: , den SKAL være ferdig til sommeren, ellers kommer vi og tar deg :wink:

Ække langt fra Holmestrand til Eiken og treffe til sommer'n .Klart jeg kan komma og slepe deg til treffet ,bare å si i fra det bastard :wink:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja, nå skal jeg ut og lage dør til Bastarden.

Har bestemt meg for dør med speiler, om det blir 2 eller 3 speiler vet jeg ikke enda.

 

Har også vært og sett til Fia, fikk nesten sjokk der jeg var på vei bortover brygga.

Hvor er Fia tro, jeg så ikke kalesjen. Kjente jeg ble varm i toppen, men (pustet lettet ut) der lå hun nesten på bunn. Det er bare veldig lavvann, og takk for det! Trodde hun var gått til bunns.

Fikk helt på diesel, men det spørs om ikke toppdekslet må av for og komme til.

 

Men det får jeg ta siden, nå bærer det ut i garasjen for snekring :smash:

Link to post
Share on other sites

...Men det får jeg ta siden, nå bærer det ut i garasjen for snekring :smash:

Misunner deg. Selv sitter jeg på jobb og driver med alt annet enn båt (Nåja - litt surfing blir det alltids tid til :rolleyes:). Sukk - NÅR skal Hamar ringe så jeg slipper å gå på jobb hver dag :headbang:? Lykke til med døra - håper du har alt du trenger så vi får noen bilder i kveld. Skal selv lage skapdører o.l. etter hvert i 37'n, så dette er jeg interessert i.

 

Forøvrig ser det ut som tråden har rundet 100 sider i skrivende stund. Brutalt.

Link to post
Share on other sites

Misunner deg. Selv sitter jeg på jobb og driver med alt annet enn båt (Nåja - litt surfing blir det alltids tid til :rolleyes:). Sukk - NÅR skal Hamar ringe så jeg slipper å gå på jobb hver dag :headbang:? Lykke til med døra - håper du har alt du trenger så vi får noen bilder i kveld. Skal selv lage skapdører o.l. etter hvert i 37'n, så dette er jeg interessert i.

Mnja, man må jo være glad for at man har jobb. Ingen jobb ,ingen penger.

Sjøl jobber jeg 60% stilling så jeg er litt heldig. Satser på at det ikk blir fulltid før jeg er ferdig med Bastarden. Problemet er bare at det ikke blir så mye penger ut av 60%.

Hamar ja, jeg vant 45,- eller noe i helga :lol: Men spiller man ikke kan man heller ikke vinne noe.

 

Jepp, bilder skal bli.

Kommer en oppdatering i kveld.

Link to post
Share on other sites

Det er ikke slik å forstå at jeg er utakknemlig over å ha fast arbeid, selv om det høres slik ut på sytinga. Det er bare det at når himmelen er helt blå utenfor kontoret, båten står hjemme med en masse interessante prosjekter, da er det ikke fritt for at man ønsker seg litt fri for å kunne drive bare med båten. Men den dagen Hamar ringer - hvis premien er stor nok - da blir det ihvertfall 1 års båtpermisjon fra jobben. Synd det ikke finnes en båtpermisjonsordning alá pappapermisjon... Det hadde vært saker. Ser fram til bilder i kveld.

 

Kos deg i båten i dag!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...