Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard

M/S Bastard

Recommended Posts

Si meg en ting, har du tenkt å lage "cognactårn" på Bastarden også nå eller???? :crazy:

Har du blitt fristet av alt snakket om sigarrøking og cognac-drikking på flybridgen? :lol::lol:

Nei, erru gæern!

Tror ikke det hadde gjort seg gitt.

Skal lage meg riktige rekker på båten slik at man ikke går overbord etter cognac inntak :smiley:

Ser også at fribordet vil virke noe høyere når jeg får på rekka/skansekledning.

Hadde tenkt og utsette dette til etter Jul, men klør litt i fingra nå da så kan hende det blir begynt på nå alikevel :rolleyes:

Bare tenk på hvilken jobb han har å tilpasse benker etter puter. :wink:

Det blir verre ja :wink:

Trenger flere om det er noe skal kaste/bytte ut noen. Trenger innmaten (skumgummien).

Lurer på og jeg klarer og trekke puter sjøl, er det vanskelig mon tro.

Kanskje satse på og få putene til dreibenken ferdig før de i salongen. :smash:

Jaggu gått det er mildvær så er det ikke så ille og holde på.

Men nå skal jeg snart ha på andre del av burkaen, og de blir så romslige til sammen (2 x 2x8m) at jeg kan slå dem ner i bakken med teltplugger. Da blir det skikkelig telt og jobbe under :yesnod:

Må stå på nå så det blir sjøsetting på vårparten (påske hadde vært herlig) men tia flyr fort

Ja, jeg kan prøve og tegne de også.

Veldig enkelt og lage. Bruker da teak, eik, furu eller hva man ønsker. Min løsning passer nok trebåt best.

Ble ikke vakkert men prinsippet er der, blir jo egenlig en gigantisk koppholder :lol:

Bilde

Ideeen er ok, tar mye plass, men en idee er å feste disse holderene med hengsler slik at de faller ned og er utav veien når de ikke er i bruk. Fest en taustump mellom øvre og nedre profil slik at når du løfter den øvre for å sette fenderene på plass følger nedre brakett med opp.............

Dette prinsippet vil også gi et resultat i at fenderene "låses" når de står i holdrene og disse "faller" ned når fenderene står i. Fendrene vil ikke ligge å "slå" under gange dersom åpningen i holderene er større enn diameteren på fenderene...

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Ideeen er ok, tar mye plass, men en idee er å feste disse holderene med hengsler slik at de faller ned og er utav veien når de ikke er i bruk. Fest en taustump mellom øvre og nedre profil slik at når du løfter den øvre for å sette fenderene på plass følger nedre brakett med opp.............

Lurt, skal huske på den løsningen!

Dette blir i såfall pussel til vinteren igjen eller noe.

Venter til sommeren hvor inspeksjonen ankommer mannsterke med innslag av kvinner.

Nå er det ikke alt kvinnfolk skal være med på da. Det er bare ikke bra for dem også kan du bli kommandert tidlig i seng når særriøsheten når tidligere ukjente høyder i livet. Kan bli stygge scener av sånt

dagen etter. Ihvertfall er det sånn her i redet til Ørnhild. :discuss:

Redigert av thor (see edit history)

Jepp, det ble snobbete :cool: minuset er og måtte frem med messingpussen innimellom :lol:

Jo, vinduene er planlagt begynt på omgående. Men finns det noen pene utenpåliggende hengsler?

Tror ikke jeg får brukt samme type henglse som jeg brukte på døra (vanlig innerdør hengsle som sikkert ruster til sommeren :rolleyes: )

Hvis jeg bruker de samme så må jeg ha så tykk ramme på vindu og det blir ikke pent tror jeg.

Ja, ventilen er beregnet for og stå motsatt vei slik at man har rist på utsiden. Da kommer ikke vann inn.

Skal snu ventilen når jeg får tak i en, evt lage en,

Får tak i ventil men ikke i messing så langt :sad:

Ps. klarte og bomme på målet når jeg satt inn sluttstykket, så nå ser jo ikke karmen pen ut :headbang:

Må lage til en ett større beslag som dekker hele karmen ( 8x6 cm) Ikke første prioritet da det går helt fint og bruke det som det er nå. Det blir sånn havnesyssel utpå sommeren vintern en gang :rolleyes:

Redigert av bastard30000 (see edit history)

du må jo ha på plass vinduet mann :eek:

(For de uinnvidde : dette var neste spark bak :lol: )

Hvorfor må han ha vindu i døra da? Er jo svær panorama rute ved siden av døra jo. Når Bastard kaster om hovedmotoren sin og går akterover så går nok døra opp og Den Bolde Fører kan da skue gjennom røyken fra pipa si på omgivelsene for å forvisse seg om at blondinelastete fartøy holder respektfull avstand.

Hvorfor må han ha vindu i døra da? Er jo svær panorama rute ved siden av døra jo. Når Bastard kaster om hovedmotoren sin og går akterover så går nok døra opp og Den Bolde Fører kan da skue gjennom røyken fra pipa si på omgivelsene for å forvisse seg om at blondinelastete fartøy holder respektfull avstand.

Neida, skal ikke ha vindu i døra.

Men jeg har skryti på meg og lage vinduer til og åpne. Disse har jeg 2 stk av på bakveggen, du ser det ene til venstre for døra. (med alle tvingene)

Slik ser døra ut innvendig, lækkert hva. :smiley:

Bilde

Hehehe...ikke lett og posere naturlig. Fant ut at jeg har selvutløser på kamera. (har hatt apparatet i 3 år snart) kan bli mange rare bilder av sånt.

Stolt skipper

Bilde

Redigert av bastard30000 (see edit history)

Jo, vinduene er planlagt begynt på omgående. Men finns det noen pene utenpåliggende hengsler?

Tror ikke jeg får brukt samme type henglse som jeg brukte på døra (vanlig innerdør hengsle som sikkert ruster til sommeren :rolleyes: )

Hvis jeg bruker de samme så må jeg ha så tykk ramme på vindu og det blir ikke pent tror jeg.

Du kan jo få laget glass med ferdigborret huller for både hengsler og festeanordning/lås. Har et slikt på min båt. Du vil jo spare deg masse rammeverk og få større glass.

Det vil vel ikke bli noen belastning på disse vinduene, bare til lufting??

og luftinga i døra ble jo nydelig, bedre enn mitt reserveforslag :lol:

Nå blir Perlen skuffet :blush: men jeg har bestemt meg for og bare sette inn glass i vinduene mine.

Merk at dette er en midlertidig løsning, for de ska være til og åpne seinere en gang.

Jeg er nødt til og få båten tett fordi det er begynt og komme svertesopp :cryin:

Og da må båten tettes fort som mulig, og på med varme.

Må få tak i glass i morgen, skjærer til fikser jeg sjøl.

Også må takluka tettes, luka har jeg ikke begynt på en gang så det blir bare lagt en plate over hullet.

Det er så langt som jeg kom til i dag.

Da er det bare og begynne og planlegge arbeidet utover.

Det er en del som skal gjøres, bla. masse halvferdig som wc, pentry, førerplass, forpiggen osv men jeg er godt i gang på de punktene. Det er finish arbeid igjen på den biten stort sett.

Også er det alt annet da :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...