Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Begynner å ligne på Lano2. Måååååå til 400 før sjøsetting.

 

Å f... Nesten i mål. Tiden fløy fort i kveld. Dette begynner å spøke for en gammel dame som venter på å komme utpå.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

:flag: :flag: :flag: Da ble det 400 - skrives firehundre - på meg også :flag: :flag: :flag:

 

Hadde ikke Sleipner93 avbrudt oss, hadde vi kommet i rekordboken som lengst deltagende, uten :discuss: her på BP :headbang: . Rekorden var nesten i havn. Vi for satse på et maraton en dag vi er utvilt :smiley:. Ikke i kveld da jeg er helt i bøtta av utmattelse.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

på BP,Fendern, Ham.se det er mig.........

 

resten er nog filmen eller noe annet........

 

alle mine båter sen Optimist-tiden för 40 år sedan har burit dette navnet......uten tillegg med romerske siffrer

 

just "Gunga Din", det er oxo vad jag lyssnar efter på K16 :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg tok tidlig kvelden igår, ble trøtt på grunn av været.

 

Å joda, båten har slått røtter så den er noen fot lenger nå :yesnod:

Ser ut som om det blir oppholdsvær idag, så det blir vel da litt bedre og arbeide ute i båten.

Bare 7 spantebiter til som skal på plass, så får vi se hvor langt jeg kommer i dag

Link to post
Share on other sites

Bare 6 biter igjen, dette er jammen tidkrevende og frustrerende :crazy:

Satser på og lage 2 til nå, og kappe det andre som skal erstattes.

 

Like før jeg er ferdig helt bakerst, mangler flattjernet men dette er det ikke noe hast med da det er lett og komme til det uansett.

Skal bli godt og begynne på dørker snart, så beina får noe ordentlig og gå på :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Bare 6 biter igjen, dette er jammen tidkrevende og frustrerende :crazy:

Satser på og lage 2 til nå, og kappe det andre som skal erstattes.

 

Like før jeg er ferdig helt bakerst, mangler flattjernet men dette er det ikke noe hast med da det er lett og komme til det uansett.

Skal bli godt og begynne på dørker snart, så beina får noe ordentlig og gå på :yesnod:

 

Det er en grunn for at jeg droppa å lage nytt spant på båten min. :lol:

Link to post
Share on other sites

Tror egentlig ikke jeg heller, den lengste jeg skal ha på plass er vel 40 cm eller noe sånt.

Er egentlig bare 4 igjen, atså de siste 4 i furu/gran

Kan knipse ett bilde ja

 

Ønsker meg ny diiger bandsag, også kan jeg kaste den driten jeg har :yesnod:

 

Jeg lurer litt igjenn jeg, lager du spantet i mangen biter? Hvordan setter du disse isammen da eterpå isåfall?

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg har kappet vekk råte.

Det er disse bitene jeg da lager nye. Og de blir festet i hverandre, har ovelapp selvfølgelig slik at dette sitter sammen.

Blir festet i bordgang også selvsagt.

Jeg har slettbygd båt så det er litt enklere og lage til spant, innbiller jeg meg ihvertfall :rolleyes:

 

Knipset ett bilde

 

nyespanter.jpg

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, det er veldig kraftig.

Nå går jeg for gran, så får heller ekspertene kjefte :wink:

Har høvlet ned og limt sammen 2 stk 2"x 8" , limer sammen flere i morgen så jeg har til resten av spantene.

Jeg er en uke forsinket etter planen min snart, men må ihvertfall få dette ferdig før jeg jobb igjen.

Så blir det mere ålreit jobbing snart

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...