Sydvesten Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Det var da en veldig hårsårhet, der er nå mer båt i denne tråden enn mange andre Nå er det vel ikke snakk om å være hårsår om en sier sin mening om utviklingen i en tråd, det er jo blitt vanlig kotyme å angipe en person for å være hårsår her på forumet når en sier sin mening om en sak... jeg må bare si at videsopnutter av lokomotiver er ikke det jeg assisoerer med båt, men skjønner at ikke alle er enig der.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Du har 1 innlegg i tråden og det er mest OT av alle. De lokomotivene har Deltic motor og det er båtmotor også men desverre har jeg ikke funnet video- eller lydklipp av disse i båt. En såpass spesiell båtmotor kan da få litt plass her eller.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SF Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Styresnekke eller Rattpumpe? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Nix, men tampen brenner Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
roaldbj Svart 5.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2007 Noe til autopiloten? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Det får være nær nok Motor/clutch hus på en Simrad/Navico WP30 autopilot: Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Princess 37 Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Jeg tror vi klarer flere temaer samtidig. Jeg har vandret endel omkring i havna vår og kommer nok til å legge ut noen bilder på denne tråden etter hvert.Jeg tror mange ser hva som er omlag midt på dette bildet. Men hvorfor er det bygd ut en avstand mellom skroget og gjenstanden? Det må vel være for å slippe å løsne skroggjenomføringene i båten hvert år. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 (redigert) Tråden er vel i grunne OT og burde være plassert der også.... slik som denne har utviklet seg... Nytt utidig og unødvendig innlegg av Sydvesten! Tror han går med en moderator i magen, eller konkurerer han med Lano-2 som selvoppnevnt moderator! En motor som ryker nesten like mye som Sabb-Forden må da være høyst berettighet til å omtales her! Skjærp dæ! :nono: Redigert 5.November.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Prøver meg på en ny: Hva kan dette være? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
SRA Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 en fot til ??? (noe) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 (redigert) Jepp, men til hva? Finnes nok bare i seilbåter... Redigert 5.November.2007 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Hydrox Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 En såpass spesiell båtmotor kan da få litt plass her eller.... Synes så absolutt at Deltaen bør få litt plass her. Den er en videreføring av Junker prisippet og junkermaskiner er noe av det mest effektive som noen sinne er bygget. Doxford bygget skipsdiesler etter junkerprinsippet for mange år siden og dagens motorfabrikanter sliter enda med å komme opp mot doxfordens virkningsgrad. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Hva er dette da ? Termostathus ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Herman Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Prøver meg på en ny:Hva kan dette være? For meg ser det ut som enden på en rykkdemper. men de finnes vel ikke bare på seilbåter. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Hint: "Dingsen" er skrudd fast på den blanke platen under. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Herman Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Da vil jeg gjette på at det er feste til en blokk av noe slag. Blokka til spinnakerskjøtet/brasen f.eks. Det ser ut som at det er i gummi. Da ser jeg for meg at den utformet slik at blokka ikke faller i dekk hver gang skjøtet slakkes. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Herman Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Flere forslag: Holder for kompasslyset Øverste del av dekkslyset Blir litt usikker når du sier at den er festet i en "blank plate". Kan det være feste for vindmåleren i mastetoppen? Tror det blir mitt endelige svar. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Kan det være feste for vindmåleren i mastetoppen? Tror det blir mitt endelige svar.Bingo Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Teerex Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Hva har de siste innleggene i denne tråden å gjøre mon tro? (utenom Falk sitt..) Videosnutter fra youtube, om ekstreme motorer? Ja jeg lover å ikke legge inn flere lokomotiver eller fly her Ble bare revet med av den flotte lyden i mine nye høyttalere her Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lars H. Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Hei. Nå var det vel ikke så mange uløste gåter, så - hva er dette? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MVH Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Kan det være en stopp magnet til en diesel motor? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 En stoppmagnet (neppe til Yamnaren din pga. fargen). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lars H. Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 (redigert) Helt rett, stoppmagnet til Yanmar 44Hp 4JHE. Og her en liten vri på spørsmålene, - hvem er dette? Lars H. Redigert 5.November.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SveinHa Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Det må vel være meg det... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lars H. Svart 5.November.2007 Del på Facebook Svart 5.November.2007 Eller meg? Eller en av mange her på BP? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.