A.Sørensen Startet 14.November.2007 Del på Facebook Startet 14.November.2007 Har en gammel lettbåt stående med en liten diselmotor i av merket Bukk. Noen som har kjennskap til dette merket? Sitér dette innlegget FjordWing 19ht Link to post Share on other sites More sharing options...
Player 311 Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Kan det være Bukh?... Kommentar fra moderator: rettet navnet i tittelen Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gudrun Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Er det Bukh vi snakker om så er importøren Univa i Arendal grei å snakke med. http://www.univa.no//index.php?option=com_...5&Itemid=75 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brynjar Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Bukh er danske motorer, relativt stillegående og bunnsolide. Hadde en DV20 i ei snekke en gang og var meget fornøyd. Motoren var da over 30 år gammel og den går enda. Trenger du deler eller hjelp, gjør som Gudrun sier ; ring Univa. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post Share on other sites More sharing options...
vivvi Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Har lite kjennskap til det tekniske på motorene, men kjenner til en del Bukh motorer. Disse er kjente og kjære fra Danmark med glimrende kvalitet. Går som ei klokke i mange år. Hadde aldri tvilt på å kjøpe meg en motor av merke Buch! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post Share on other sites More sharing options...
jm Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Monterte inn en Bukh dv 20 83 mod. for to tre år siden i min båt. Ikke et feilslag . Starter lett. Kjempemotor. Har en kompis som hadde en 10 hester. Akkurat det samme. Gikk uten noen problemer. De er solid bygd. Stort svinghjul. Ventilløftere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
balja Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Jeg har Bukh 48 hk m Turbo fra 1982. Min er ferskvannskjølt og går helt supert. Anbefales! Mener at de fleste Bukh kommer med saltvannskjøling. Disse bør nok sjekkes nøye for tæring. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
eysteind Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Har hatt 2 bukh DV10. En veldig koselig og poblemfri motor. 1-sylindret... Staret momentant uten noe røyk... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Høvdingen Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Vi hadde en bukk i min barndom, men han er slaktet og spist for lenge siden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
vivvi Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 :lol: :lol: Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post Share on other sites More sharing options...
LarsLarsere Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Jeg har en Bukh 20 hester i min Sjømann 22 fot. Den er fra 1976 og fungerer strålende og starter alltid med en gang. Eneste startproblem jeg har hatt var når batteriet hadde tappet seg i forbindelse med lav temperatur. (Den er på vannet i vinter så dette får jeg testet flere ganger, det var forøvrig ikkenoe problem i 2+ forige dagen.) Det hører med at alt obligatorisk vedlikehold er gjort hvert år og at den hadde en totaloverhaling for noen år siden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Buhk Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 14.November.2007 Del på Facebook Svart 14.November.2007 Fra Callesen Marine.... (kilkk på bildet for mer info) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 ja ble for rask der, men selv en BUKH-importør klarer å skrive BUHK i avsnittet litt ned på siden der http://www.bukh.co.uk/dv24sme.htm "to keep the water out, BUHK's saildrive is equipped with " Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
TG-cruiser Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Vi har haft en BUKH traktor, 302. 3 cylindret. Den ku stå stille en hel vinter, og starte uden problemer.. Virkede som om den ku køre i evigheder.. Dejlig traktor. Men en dag glemte min far og aftappe kølervandet om vinteren og motorblokken frostsprang.. Meget trist.. Hvad jeg ikke vil give for og have den idag.. Men BUKH kan anbefales! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Scand Classic Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Bukh kalles "danskenes SABB". Har en 36hk fra 1981 starter lett, går som en klokke. Overhalt gearet, skiftet eksosbend. Flott motor. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 15.November.2007 Del på Facebook Svart 15.November.2007 Eneste startproblem jeg har hatt var når batteriet hadde tappet seg i forbindelse med lav temperatur. For lite strøm på startbatteriene er jo ikke motoren sin feil. Bukh er gode maskiner, som nevnt har disse maskinene samme ry i danmark som Sabb har her i landet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LarsLarsere Svart 18.November.2007 Del på Facebook Svart 18.November.2007 For lite strøm på startbatteriene er jo ikke motoren sin feil. Bukh er gode maskiner, som nevnt har disse maskinene samme ry i danmark som Sabb har her i landet. Ja,det er derfor jeg skriver at den fungerer strålende og starter hver gang og kommer med et eksempel på at det må andre faktorer til for å hindre den i å starte. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
R_Arendal Svart 28.Mai.2013 Del på Facebook Svart 28.Mai.2013 Jeg har en Bukh DV36 fra 1980. Ifjor hadde jeg ikke tid til å ha båten på vannet. Men i helgen startet jeg den opp. Den startet øyeblikkelig, som vanlig. Fantastisk motor! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mksvanild Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 har en Bukh DV36 god motor, starter lett. meget fornøyd Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mizar Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Har helrenovert en Bukh DV 36 og konvertert den til ferskvannskjøling. Delekostnad ca 20k pluss, og ferskvannskjøling til ca 10k = "ny" motor. Målte også slitasje på veivaksel-lagrene før jeg skrudde den sammen igjen: Fikk fabrikkdata på den 35 år gamle motoren. Med riktig ventiljustering maler disse som en katt. Starter alltid, trenger ikke gløding. Delene kostet sitt, men en slik motor er verdt å holde i orden. Kjøpte en brukt DV 48 også, som står i garasjen ennå, klar til å "tas". Skuddsikre motorer. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post Share on other sites More sharing options...
tobixen Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 (redigert) Min DV10 har også alltid startet som en klokke ... bortsett fra én gang for noen uker siden. Startbatteriet hadde overraskende nok ikke nok kraft igjen til å svive rundt motoren, etter å ha vært seriekoblet med forbruksbatteriet og brukt til autopilot o.l. over litt for lang tid. Jeg fikk ikke start på den med det samme, men etter noe sviving så bare plutselig gikk den! :-) Veldig greit med reserveløsninger! Jeg var alene i båten, og med frisk bris fristet det ikke å prøve å komme seg inn i marinabåsen uten motor. ;-) Redigert 29.August.2013 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Mizar Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 Fikk fabrikkdata på den 35 år gamle motoren. Må korrigere meg selv litt: Den er ca 30 år gammel. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post Share on other sites More sharing options...
Catlina Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 Petter på motorverkstedet på Blommenholm i Bærum er spesialist på Bukh og nøler ikke med å anbefale disse driftssikre motorene. Motorene er tunge, men svikter sjelden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.